Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös Hasse - Jag tillsynar för strömmen eller så fort jag får brickan. Vem var tillsynsmannen som hjälpte dig?

Kommentera

• Hej
      Har man chans att få någon HÖ om man spinnfiskar blanka drag av typ Toby 20 gr och
      Reflex 12 gram nattetid i Strömmen vid den här årstiden?
      Vad jag undrar är alltså om det över huvud taget är en effektiv metod eller om det är bortkastad tid.
      Senast ändrad av Pennywise; 2013-12-03, 17:11.

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
        Gös Hasse - Jag tillsynar för strömmen eller så fort jag får brickan. Vem var tillsynsmannen som hjälpte dig?
        En gubbe i 45-55år åldern lätt grått hår och glasögon, kom körande på mopped, han brukar fiska där med en yngre kille runt 30års åldern. Tillsyns mannen har strömmarnas märke på ena armen och någon typ av bricka under jackan på bröstet som påminner om en väktarbricka som han visade mig.

Kommentera

• Då är det Thomas.. Tack!

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
            Då är det Thomas.. Tack!
            Bra då vet jag vad han heter. Tack

Kommentera

• Tog en vild blank fisk över måttet (ca 2-2,5kg) som efter att ha försökt mörda mitt drag med ett karatehugg for omkring och slog volter. Ett under att den inte lossnade. Min gamla Ultra Mag med tickande slirbroms tickade på och nya Berkley skeletor pro spöt dämpade knyckarna riktigt bra. Tur var att kroken satt riktigt dåligt eftersom jag hade glömt alla verktyg i bilen så det lätt gick att lossa kroken med fingrarna. Denna duell ägde rum i mina hemmavatten, dvs norra skärgården.
              /H
              Senast ändrad av harlequine; 2013-12-06, 23:37.

Kommentera

• Skulle egentligen blivit gäddfiske i skärgården imorgon men planerna verkar raseras av en massa jobb så får bli lite nötande efter hö på djurgården istället för att stilla begäret. Några tips på ställen och drag som funkat senaste tiden?

Har aldrig fiskat efter hö förut men tänkte använda min Daiwa Tatula på ett 9' 14-40g Shimano Beastmaster. Kan väl funka eller? Har ganska begränsat med utrustning hemma nu för allt ligger på landet.

Drar förbi Lundgrens på vägen och plockar upp ett par drag och något att ha som tafs. Kan 0,50 nylon funka bra som tafs till hö ifall gäddorna är på hugget?

Vilka min/max-mått är det som gäller för hö?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                  Skulle egentligen blivit gäddfiske i skärgården imorgon men planerna verkar raseras av en massa jobb så får bli lite nötande efter hö på djurgården istället för att stilla begäret. Några tips på ställen och drag som funkat senaste tiden?

Har aldrig fiskat efter hö förut men tänkte använda min Daiwa Tatula på ett 9' 14-40g Shimano Beastmaster. Kan väl funka eller? Har ganska begränsat med utrustning hemma nu för allt ligger på landet.

Drar förbi Lundgrens på vägen och plockar upp ett par drag och något att ha som tafs. Kan 0,50 nylon funka bra som tafs till hö ifall gäddorna är på hugget?

Vilka min/max-mått är det som gäller för hö?
                  Rullen och spöt kommer att funka klockrent ihop. Har själv använt ett 9-fots Beastmaster 14-40 g tillsammans med en Calcutta 201TEDC vid HÖ-fiske. Rekommenderar att du kör med 30 g Vicke...då kommer du få grymma kastlängder..självklart funkar det med lättkastade drag ner mot 20 g också...men 30 g Vicke funkar bäst.

Till tafs vid HÖ-fisket brukar jag nöja mig med ca 45-50 cm 0,35 monofil nylon...och har hittills klarat mig de gånger nån slemgurka valt att kasta sig över min Vicke eller Sandgrävling ..

Isbladsviken, Blockhusudden, Galärvarvet/Junibacken är tänkbara platser att testa.

Skitfiske!

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Rullen och spöt kommer att funka klockrent ihop. Har själv använt ett 9-fots Beastmaster 14-40 g tillsammans med en Calcutta 201TEDC vid HÖ-fiske. Rekommenderar att du kör med 30 g Vicke...då kommer du få grymma kastlängder..självklart funkar det med lättkastade drag ner mot 20 g också...men 30 g Vicke funkar bäst.

Till tafs vid HÖ-fisket brukar jag nöja mig med ca 45-50 cm 0,35 monofil nylon...och har hittills klarat mig de gånger nån slemgurka valt att kasta sig över min Vicke eller Sandgrävling ..

Isbladsviken, Blockhusudden, Galärvarvet/Junibacken är tänkbara platser att testa.

Skitfiske!

/S
                    Stort tack! Precis sån information jag var ute efter. Ska bli kul att testa kastlängderna med Tatulan.

Kommentera

• Minimåttenr väl 40 eller 50 cm tror jag.. Kolla upp det för säkerhets skull bara, surt att plocka en för liten för att jag haft fel
                      Patte - Fiske från land
                      http://patteffl.wordpress.com/
                      Facebook
                      https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                      http://fishbrain.com
                      Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                      http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      460 visningar
                      0 gillar