Ursprungligen postat av Gös_Hasse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggJag har oftast inte tid på dagarna att fiska men dötid på kvällarna, funderat flera ggr om man ska ta sig till strömmen inne i stan och fiska lite HÖ på kvällen men då jag ej har koll på när HÖ är aktiv har jag ej gett mig ut.
Funkar det att fiska kvällar efter 18.00 o framåt och vilka färger på skeddrag funkar i mörker?
Kommentera
-
Sedan är det ju så även om de inte rapporterats här har tagits en del skapliga H-öringar på sistone en på runt 7,6 kg och även på 5,56 kg, här den sistnämda på bild http://www.fiske.nu/
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Hemi Visa inläggSedan är det ju så även om de inte rapporterats här har tagits en del skapliga H-öringar på sistone en på runt 7,6 kg och även på 5,56 kg, här den sistnämda på bild http://www.fiske.nu/
Kommentera
-
Det är så sjukt mycket nors i strömmen nu. För ett par dagar sen kastade jag nät och frös in en hel del nors inför vinterfisket och ikväll kom jag till strömmen vid 21.45 och fiskade till 00.15, krokade nors lite då och då men ingen HÖ fick man på kroken.
Känns som det är överflöd av mat just nu inom det området så kanske inte det lättaste att locka en HÖ
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggDet är så sjukt mycket nors i strömmen nu. För ett par dagar sen kastade jag nät och frös in en hel del nors inför vinterfisket och ikväll kom jag till strömmen vid 21.45 och fiskade till 00.15, krokade nors lite då och då men ingen HÖ fick man på kroken.
Känns som det är överflöd av mat just nu inom det området så kanske inte det lättaste att locka en HÖSenast ändrad av McGallon; 2013-12-03, 12:02.
Kommentera
-
Inte helt insatt men räcker det inte med TDA-1 för att få använda kastnät?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av McGallon Visa inläggKastnät ingår inte i det fria fisket. Var det inte även du som raljerade över att du fiskade i förbjuden zon under bron? Kanske dax att fundera över ditt handlande ...
Behöver du mer info så kan du läsa här
"För fångst av betesfisk för eget behov är, från is en (1) mörtstuga, liksom kastnät och sänkhåv vid öppet vatten, tillåtet per Sportfiskekort i vissa vatten. Mörtstugan måste vara märkt med namn/adress/telnr/kortnr och får vara utestående utan uppsyn - den skall också vara ruskad och tillses till dagligen. Det är inte tillåtet att förvara fisk i sump på Sportfiskekortets vatten. För undantagsvatten se respektiv vatten på www.sportfiskarna.se/sportfiskekoret"Senast ändrad av Serigös; 2013-12-03, 14:45.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggLyckades få min första Öring någonsin 36cm så den fick åka tillbaks Tog den i strömmen (vid luckan under bron)
[ATTACH=CONFIG]61717[/ATTACH]
Det är viktigt att fisket skötts rätt. Så vi inte får kritik från allmänheten och fiskeförbud runt kajerna. Hujedamig.Senast ändrad av McGallon; 2013-12-03, 17:28.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av McGallon Visa inläggTog den i strömmen (vid luckan under bron) Solklart...
Inte sett att du bidragit nåt till denna rapporttråd förutom hoppa fram vid sådana tillfällen för att märka ord. Förstår om folk inte har lust att rapportera.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 797 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline