Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vore ju skitskoj från båt. Smsa när du kan åka imorgon. Jeke ska med då oxå om han kan. Jag är jäkligt less på alla bompass nu. haha.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
      Vore ju skitskoj från båt. Smsa när du kan åka imorgon. Jeke ska med då oxå om han kan. Jag är jäkligt less på alla bompass nu. haha.
      Imorgon blir nog knepigt. Jobbar nätter just nu, så imorn blir det i bästa fall endast ett kortare flugfiske pass i Malmsjön. direkt efter jobbet. Silvret får vänta på oss några dagar till
      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
        Imorgon blir nog knepigt. Jobbar nätter just nu, så imorn blir det i bästa fall endast ett kortare flugfiske pass i Malmsjön. direkt efter jobbet. Silvret får vänta på oss några dagar till
        Ok synd. Men kommer ju flera båt och fisketurer, tillsammans. Ska vila ifrån fisket i några dagar nu och ta mig något kvällspass efter jobbet istället. Är som sagt less på alla bompass nu.

Kommentera

• Jag var ute på Torö och fiskade havsöring för första gången någonsin torsdag den 9 maj .
          Underbart väder och efter 2 timmar lyckades jag få upp detta.
          Click image for larger version

Name:	DSC00077.jpg
Views:	1
Size:	921,9 KB
ID:	1767691
          En havsöring på 2.5 kg 60 cm lång.
          Vi fiskade vidare fram till söndag men fick inget mer, men jag är otroligt nöjd än idag.

Kommentera

• jävlar vilken skönhet! Grattis

Kommentera

• Tackar!
              Det blir svårt för mig att slå denna.
              Det lär bli en tradition att fiska havsöring så här års.

Kommentera

• Riktigt stiligt, salkov!
                Patte - Fiske från land
                http://patteffl.wordpress.com/
                Facebook
                https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                http://fishbrain.com
                Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Om det inte regnar för mycket ikväll blir det ett försök med flugspöt

Kommentera

• Hur går det med silvret, är det någon som lyft nåt på sistone eller börjar det bli sent nu? Provade själv Brandalssund i måndags och körde både spinn och flugfiske, utvadad ända ut till djupbranten med inte ett tecken på liv, precis som vanligt.

Har Strömmen kommit igång på allvar nu? Hur ser det ut på Gålö? Eller kanske runt Skanssundet där strömmingen är nära land, borde ju finnas silver där nu också?

Börjar sakta men säkert inse att det förmodligen inte blir någon havsöring förrän kanske i höst, speciellt när allt annat fiske (P&T flug, gäddfiske, gös på vertikalen mm) lockar så mycket mer just nu. Blir troligen en tur till Skanssundet på torsdag eller fredag iallafall, och då ska det testas lite HÖ-drag blandat med strömming-ryckande, men utöver det så vet jag helt ärligt inte längre vart man ska fortsätta leta...
                    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                      Hur går det med silvret, är det någon som lyft nåt på sistone eller börjar det bli sent nu? Provade själv Brandalssund i måndags och körde både spinn och flugfiske, utvadad ända ut till djupbranten med inte ett tecken på liv, precis som vanligt.

Har Strömmen kommit igång på allvar nu? Hur ser det ut på Gålö? Eller kanske runt Skanssundet där strömmingen är nära land, borde ju finnas silver där nu också?

Börjar sakta men säkert inse att det förmodligen inte blir någon havsöring förrän kanske i höst, speciellt när allt annat fiske (P&T flug, gäddfiske, gös på vertikalen mm) lockar så mycket mer just nu. Blir troligen en tur till Skanssundet på torsdag eller fredag iallafall, och då ska det testas lite HÖ-drag blandat med strömming-ryckande, men utöver det så vet jag helt ärligt inte längre vart man ska fortsätta leta...
                      Prova med strömmingsliknande drag och flugor då. Testa o bottenmeta med strömming. Då kan du ju både få Havsöring och Gös.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 840 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      441 visningar
                      0 gillar