Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Kort rekpass idag längs isfri kuststräcka ....nu blir det tre dagars hårdkörning i "värmeböljan"...
    Du din... För egen del är det bästa/mesta jag kan hoppas på ett sent eftermiddagspass på torsdag. På något extremt hemligt ställe...

Kommentera

• God morgon!

Är det månne någon som har någon aning om hur det ser ut med is ute på Gålö? Det var inte en tillstymmelse till is när jag var ute senast, men det var två veckor sen och det har ju varit kallt som tusan sedan dess.

Ledig på fredag och med det här tövädret börjar man ju bli sugen att åka ut och jaga de där svårflörtade torpederna igen. Inte omöjligt att jag måste ta med nyinköptya jerkspöt bara för att få provkasta det (så ni som råkar vara där vet varför en idiot måste stå med 7 fotsspö och kasta från land..)

Kommentera

• Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
        Ledig på fredag och med det här tövädret börjar man ju bli sugen att åka ut och jaga de där svårflörtade torpederna igen. Inte omöjligt att jag måste ta med nyinköptya jerkspöt bara för att få provkasta det (så ni som råkar vara där vet varför en idiot måste stå med 7 fotsspö och kasta från land..)
        Det är väl OK. Åtminstone så länge du inte får en femkilossöring på jerkbait. Händer det så går väl havsöringspinnet samma utveckling till mötes som gäddspinnet gjort.

Kommentera

• [QUOTE=ajoan;797333]God morgon!

Är det månne någon som har någon aning om hur det ser ut med is ute på Gålö? Det var inte en tillstymmelse till is när jag var ute senast, men det var två veckor sen och det har ju varit kallt som tusan sedan dess.

Hej
          Om du kollar länken och tittar under rubriken ISLÄGET och klickar på Senaste iskarta i färg så kan du se vad som gäller.

Bb
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Isläget ser lovande ut. När jag i fredags åkte från Grisslehamn till Eckerö låg det fast is i vikarna på Väddös utsida och över hela Ålands hav låg stora isflak, områden med mindre flak och områden med issörja. I går morse var isen mer eller mindre borta och inne vid strankanten på Väddösidan låg endast sönderbruten smältis. Den kommer att vara borta i slutet av veckan. Hur det är längre in i skärgården är en annan femma, men vad ska man där och göra?

Kommentera

• Herman: Visst vore det lite typiskt att plocka en femkilos på jerkspöt och ngt halvtungt jerkbite, då kanske jag säljer 10-fotaren. Fast å andra sidan är jag glad OM jag får ett silver - oavsett spö!

Bp: Tack för tipset. Inte helt enkelt att utläsa dock. Jag hoppas på mindre is än vad min okulära besiktning av iskartan gav vid handen.

Om det vill sig illa kanske jag blir den första som jerkar på is?

Andreas

Kommentera

• Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
                Herman: Visst vore det lite typiskt att plocka en femkilos på jerkspöt och ngt halvtungt jerkbite, då kanske jag säljer 10-fotaren. Fast å andra sidan är jag glad OM jag får ett silver - oavsett spö!

Bp: Tack för tipset. Inte helt enkelt att utläsa dock. Jag hoppas på mindre is än vad min okulära besiktning av iskartan gav vid handen.

Om det vill sig illa kanske jag blir den första som jerkar på is?

Andreas
                Hej Andreas du vet väl att kartan går att förstora upp typ 6400 ggr.
                Bb

Kommentera

• Hmmm... Är det OK att lägga ut lokala, detaljerade, islägesrapporter eller anses det vara att "droppa" fiskeplatser? Jag bara undrar...

Kommentera

• Som det ser ut nu så verkar Torö stenstrand isfri även mellan Barnensö och Grisslehamn. Kanske hinner isen släppa runt Kappelskär. Man kan också fiska utsidan Ornö men då får man åka bilfärja. All denna info finns på SMHI:s sida. Kolla länk i mitt förra inlägg.

Herman det tycker jag är helt upp till dig om du vill tala om vart det verkar gå att fiska. Jag kommer i alla fall inte bli speciellt ledsen.
                    m v h
                    Bb
                    Senast ändrad av Barabajare; 2013-01-29, 15:31. Anledning: Tillägg

Kommentera

• Bom idag....nya tag imorgon...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar