Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Åkte till kusten i närområdet ... I hopp om att få svinga fluga idag....men icke....is alt issörja efter de senaste dagarna omintetgjorde de planerna...

Undrar hur det ser ut om man åker långt norrut, österut eller söderut...nån som vet nåt som isläget....

Gissar att isfritt är hårdvaluta så om nån är beredd att dela med sig men inte vill bränna platsen får ni gärna skicka ett PM

Ännu trevligare blir det om det är nån som i så fall skulle vilja göra en gemensam attack innan kylan på allvar slår till till helgen..
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
      Åkte till kusten i närområdet ... I hopp om att få svinga fluga idag....men icke....is alt issörja efter de senaste dagarna omintetgjorde de planerna...

Undrar hur det ser ut om man åker långt norrut, österut eller söderut...nån som vet nåt som isläget....

Gissar att isfritt är hårdvaluta så om nån är beredd att dela med sig men inte vill bränna platsen får ni gärna skicka ett PM

Ännu trevligare blir det om det är nån som i så fall skulle vilja göra en gemensam attack innan kylan på allvar slår till till helgen..
      Jag är nästan 100 på att det är isfritt på de platser på torö där vi brukar fiska. Om du menar att du vill fiska innan helgen så är jag på. Som du kanske vet så har jag inget körkort, men om du har så gärna för mig.
      Bb

Kommentera

• Längst ut i stendörrens naturreservat, tror det heter äspskär. kändes hett o polarn hade kontakt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
          Jag är nästan 100 på att det är isfritt på de platser på torö där vi brukar fiska. Om du menar att du vill fiska innan helgen så är jag på. Som du kanske vet så har jag inget körkort, men om du har så gärna för mig.
          Bb
          PM skickat

Kommentera

• Ursprungligen postat av sooman Visa inlägg
            Längst ut i stendörrens naturreservat, tror det heter äspskär. kändes hett o polarn hade kontakt.
            Ok...har varit där...ligger nära sommarstället...

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Nix, så illa behöver inte vara. Det jag ville poängtera är att jag är ingen gubbstrutt än och det vet du.
              //T
              Nix inte den blekaste överhuvudtaget, dock måste jag tillstå själv att gräns är passerad.... bara en tidsfråga, alla gör detta, bara en fråga om att göra det bästa av vad som återstår... haha vafan tro mej, fiske finns det egentligen något bättre, några kompisar lika åldersstigna som en själv och trots det hela i grund lika intresserade, riktigt bra har man inga intressen förutom de påtvingade går det åt helvete! tro mej!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Här har man under en veckas kyla glömt allt vad HÖ-fiske handlar om, och så ramlar man in här, går igenom 15 missade sidor, och vips så blir man tvärsugen på att dra ut och kasta igen!

Helt underbar tråd det här har blivit måste jag säga, trots lite skilda meningar hit och dit. Märks att de flesta utav er här är riktigt inbitna och duktiga HÖ-fiskare, så det är verkligen uppskattat med alla tips och rapporter som kommer in. Som amatör själv behöver man verkligen såna trådar för att få lite förhoppningar bland alla bompassen i väntan på den första öringen. Inspiration på hög nivå!

Runt -17 grader i helgen, knappt så det går att pimpla ens utan att förfrysa, men nästa vecka är det f*nemej dags att nöta på igen!

Skitfiske på er alla, inväntar nya rapporter med spänning, och hoppas på att jag snart också kan rapportera något mer än ytterligare ett bompass!

/Martin

Edit: måste bara tillägga en tanke som fotnot hehe...

Det här med att dela med sig av (eller få tips om) "heta" platser eller sk. hotspots kanske man borde ta med en nypa salt, även om det säkerligen finns bra eller bättre ställen på vissa håll. Precis som flera av er menar så tror jag att man istället bör ägna tiden åt att leta runt, google-maps:a och hitta nya platser som kan bli ens favoritställen.
                Här i lilla Södertälje finns vad jag vet (bortsett från Maren mitt i lilla city) en enda liten hotspot som alla talar om så fort havsöringsfiske kommer på tal, och det är Brandalsund. Jepp, ska du fiska HÖ så ska du till Brandalsund - där finns fisken, där tas de dagligen, punkt slut. Själva ytan där är väldigt liten så det går egentligen inte missa någon hotspot om det ens hade funnits någon. Själv har jag varit där över 20 rundor sedan sensommaren. Plöjt av hela ytan gång på gång. Bommat alla gånger också. Testat både drag och spinnfluga. Noll tecken på liv i vattnet. Hett i Brandalsund... eller hur var det nu?

Nu menar jag inte att det inte skulle finnas öring i Brandalsund, men man blir bara lite fundersam efter ett tag...

Å andra sidan kan det vara skit bakom spakarna också, vem vet. Hursomhelst så ger jag inte upp stället. Nån gång sitter den där, stor som liten, och då j*klar ska Södertälje-folket få höra om min heta "hotspot"!
                Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Stendörren... känner igen namnet, dock kanske inte direkt som naturreservat, dock som ö i skärgården, kanske samma vet ej, mycket nära iaf fick jag några av de bättre, speciellt en av dem på ca dryga 4 kilo, minns den pga av hugget, höll på att knäcka spöhållaren den "hemgjorda" var väl kanske inte guds bästa kvalitetsarbete.. den hållaren men gjorde sitt jobb iaf, var en svag udde något markerad, djupet utanför var 20 meter, i princip ingen gryndhylla alls, måste ha simmat i fritt vatten endast och detta är inte direkt vanligt i HÖ kretsar men uppenbarligen händer det, tilläggas ska att just den inte var den enda från liknande förutsättningar, har fått flera på samma sätt men varför jag minns just denna är det våldsamma hugget mvh
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Kort rekpass idag längs isfri kuststräcka ....nu blir det tre dagars hårdkörning i "värmeböljan"...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      Kort rekpass idag längs isfri kuststräcka ....nu blir det tre dagars hårdkörning i "värmeböljan"...
                      Må du få ett riktigt skitfiske!
                      Patte - Fiske från land
                      http://patteffl.wordpress.com/
                      Facebook
                      https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                      http://fishbrain.com
                      Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                      http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      439 visningar
                      0 gillar