Ursprungligen postat av TAMTAM
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggJag ägnar mig utelsutande åt och diskuterar bara fiske från land (eller utvadad). Det stora problemet är inte att hitta lovande platser utan att hitta platser man kan ta sig till (oc där man kan parkera bilen inom gångavstånd) eftersom skärgården/kusten är så oerhöt expolaterad. Där det inte är tät skog så möts man av staket och skyltar om att man inte får använda vägen etc etc. Ibland blir jag bara så trött på den här delen av landet... Tacka vet jag Gotland där man i princip kan knalla runt hela ön med spö i handen!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggNä, det var ju på den tiden det fanns fisk. Siffror som 2-1 i dagens läge förutsätter ju en rätt lång bekantskap...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg....just D....jag är 201 cm......
Kommentera
-
Blev så till sinnes....., svettig och jävlig i overallen så jag tog av eggskyddet på borren.... kommer hundjäveln så får han skylla sej själv, lyckligtvis uteblev Karo, såg bara spåren i snön efter kräket.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggUtan tvekan det sämsta hittills i den här tråden...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg....just D....jag är 201 cm......I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggHaha ja då kan man nog säga att med tiden kommer du få mycket lång erfarenhet iaf, skämtar skojar imponerande längd, ta inte illa upp, känns nästan som du bjöd på det!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggany time m8!I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Sedan hö-fisket tog fart i mitten på 80-talet har, med jämna mellanrum, heta områden släppts, antingen i tidningar eller, som på senare tid, på internet. Varje gång har det omnämnda området blivit totalt sönderfiskat. Varje gång.
Gör man sina hundår på kusten så har man inget att vara "avundsjuk" på utan då har man sitt "eget fiske", dvs. metod, flugmönster, platser osv, osv. Karki har enträget gjort sina hundår - att beskylla honom för att snålhålla på platser är brist på respekt. Jag är inte ett dugg avundsjuk på Karkis framgångar, endast glad och imponerad. Det skulle även du varit Lausvik, om du gjort dina hundår och hittat "ditt" fiske.
Sen är antalet spots som nås med bil och från land inte alls särskilt många. Att räkna in den totala kuststräckan och dessutom alla öar är att förenkla nåt enormt. Det allra mesta av det fiskbara vattnet är inte åtkomligt av flera anledningar.
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggVisst är tipsen värda något, men det verkar litet kluvet att snålhålla på lokalangivelserna. Som jag skrivit tidigare borde man kunna lämna relativt grova upplysningar (tex Kapellskär) men inte nödvändigtvis ange exakt vilken grusgrop eller sten som fisken tagits vid. Kusten är, som Silverbågen, skrev mer än tillräckligt lång och vi är trots allt inte så många som ägnar oss åt att jaga havsöring.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 674 visningar
0 gillar