Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Både inre och yttre har levererat. Det handlar mest om att pricka in de korta perioder de kommer in på grundområdena och jagar. Det har inträffat max ett par gånger per dag på de ställen vi fiskat.
    Okej där ser man, imorgon blir det premiär för min del, men har inte för stora förväntningar. inte haft någon större framgång på havsöringen där jag fiskar, blir runt Tyresö imorgon. Har kollat din blog, ser att ni får en hel del öring, är bara att lyfta på hatten!

Kommentera

2 st förra söndagen i Nynästrakten, ena på 54cm
      Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

blev ett pass utanför tyresö i söndags, blev inget.

Kommentera

En heldag på torö i helgen gav ingen utdelning, revansch på lördag

Kommentera

Några timmar längst ut på tyresö, flötmete med räka och lite spinnare å skedar. Men ingenting.

Kommentera

Har kört tre pass efter HÖ sista veckan runt brevik, vårgärdssjön och erstaviken men kammat noll eller en liten gädda, annars ingen efter, inget hugg...bara gneta vidare

Kommentera

Två pass i Åkersbergatrakten denna vecka - ingen upp men en på och en efterföljare så de finns där...

Kommentera

Någon som fiskat och fått ngn HÖ nu i maj? Hur har det sett ut för er?

Kommentera

Havsöringsrapporter Stockholm?

Har en liten förfrågan... kan inte Fiskesnack ha en sticky-tråd där alla kan fylla på med HÖ-fiske från land nu i höst/vinter/vår? Rapporter om fisketurer, eventuella fångster, synliga vak mm.. (och då menar jag inte stockholms ström som alla pratar om... hur kul är det att fiska mitt i stan?) Jag KAN ha missat ifall det nu finns en sådan tråd här, men jag hittade iallafall exakt en sådan tråd på Edge-forumet och den är faktiskt rätt intressant att följa, även om den uppdateras för lite.

Jag som är nybörjare på HÖ, (och det mesta inom fiske om man tänker efter... ), finner mig själv lite tveksam emellanåt när jag står i exempelvis Brandalsund och dänger efter HÖ och inget nappar. Jag har helt enkelt dålig koll på om havsöringen egentligen kommit så långt upp ännu, eller om det ännu är för tidigt.

Därför vore en sån tråd förmodligen vara till stor hjälp, så man åtminstone får ett hum om hur det går för andra fiskare runt stockholmsområdet från dag till dag. Skulle, om inte annat, höja hoppet en aning hehe...

//Martin
                    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Hepp, ingen intresserad?

Nåja, kan rapportera om ett 3 timmars bompass vid Brandalsund (Södertälje) idag. Inget synbart liv i vattnet, hade hoppats på att se något vak iaf. Provade både flugor och olika skeddrag. Nada! Jag var iaf inte ensam där, då jag mötte flera andra som också letade öring. Vad jag såg så fick ingen fisk medan jag var där.

Ingen här som varit ute i närheten och provat, eller till och med kanske fått nå hugg?
                      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar