Fy fan va taskiga ni är, alla dessa fångstrapporter. Jobbar varenda dag i december, den första lediga dagen är 1 januari (och då lär man ju va bakis). Fattar inte hur jag ska orka stå ut...... Vill ut nuuuuu!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av esoxcisten Visa inläggFy fan va taskiga ni är, alla dessa fångstrapporter. Jobbar varenda dag i december, den första lediga dagen är 1 januari (och då lär man ju va bakis). Fattar inte hur jag ska orka stå ut...... Vill ut nuuuuu!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggKan trösta med ännu ett bompass....
Kommentera
-
Egentligen borde jag kanske inte rapportera detta här, då det varken var riktat fiske efter silver eller en korrekt krokad fisk. Men det var en så häftig och annorlunda upplevelse så jag rapporterar ändå
Igår fiskade jag och två vänner gädda i norra skärgården. Vi hade haft hyfsat fiske när jag har en kontakt längs en vasskant. Mothugget sitter blixtsnabbt och fisken känns som en skaplig gädda. Men så börjar det sprätta och sprattla i spöt, för att sen sätta av som ett snabbtåg så linan fräser genom vattnet. Därpå följde en lätt galen fight med flera långa rusningar. Till slut håvar vi en magnifik havsöring som visar sig vara krokad i stjärtfenan! Fisken måste ha attackerat mitt bete, men inte riktigt fullföljt attacken utan stött till betet och vänt undan och när jag sopar i mothugget så felkrokar jag den stackarn. Antagligen därför fighten var helt vild, även på lite tyngre gäddutrustning.
Fisken avkrokades varsamt, vägdes och återutsattes givetvis. Öringen vägde 4400 gram och är den överlägset största havsöring jag haft kontakt med. Synd bara att den inte var korrekt krokad, men ett nytt "inofficiellt" pb är det iaf
Kommentera
-
Silverbågen & Harlequine rapporterar kalasfiske
Ny dag, nya möjligheter.
För varje lyckad tur kommer bompasset ett steg närmare.....
Därför hade vi garderat oss mot ett tråkigt bompass och lämnat snik/haspelkittet hemma idag (mr T har ju sagt att det är roligare att fiska med finkitten...)
Henke som dock var lite oroad över att ha lämnat det framgångsrika haspelkittet hemma mönstrade idag på Sharken med sin TEDC och undertecknad hade dammat av Calais-rullen och tagit med CQ51:an som backup...
Fisket gick trögt och när ingen av de 5 första stoppen hade gett resultat började Henke misströsta och nästan ångra att han ändrat på det vinnande konceptet på utrustningssidan.....i takt med att Henke lyckades skicka iväg drag efter drag betades draglådan igenom till turen hade kommit till att sätta på ett Falkfish Witch....
Jag själv som fortsatt med favorit Vicken Svart/Lila/Silver kom då på att jag i min draglåda hade ett egentillverkat drag som är byggt med Witch som förebild men som enligt min uppfattning har bättre gång än originalet ....måste testas tänkte jag
Sagt och gjort....ett kast .....sen sög det tag i grejerna...snabb drillning ...upp kom en vild slips...perfekt håvad av Henke som vanligt
High Five! 12:e öringen upp i båten sen första turen med Henke för någon vecka sedan.....inte illa pinkat....eller helt galet som Henke uttryckte det....
Visst var det kul att drilla fisk på finkittet....men roligast var ändå att den högg på det egna draget.....
Ytter liggare ett hugg som släppte hann det bli innan skymningen ....men i övrigt inget mer.
Egentligen skulle båten åkt upp efter dagens avslutade fiske.....men det här är ju så förbaskat kul...och eftersom mildvädret ser ut att hålla i sig....så får båten ligga i några dagar till....
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggNy dag, nya möjligheter.
För varje lyckad tur kommer bompasset ett steg närmare.....
Därför hade vi garderat oss mot ett tråkigt bompass och lämnat snik/haspelkittet hemma idag (mr T har ju sagt att det är roligare att fiska med finkitten...)
Henke som dock var lite oroad över att ha lämnat det framgångsrika haspelkittet hemma mönstrade idag på Sharken med sin TEDC och undertecknad hade dammat av Calais-rullen och tagit med CQ51:an som backup...
Fisket gick trögt och när ingen av de 5 första stoppen hade gett resultat började Henke misströsta och nästan ångra att han ändrat på det vinnande konceptet på utrustningssidan.....i takt med att Henke lyckades skicka iväg drag efter drag betades draglådan igenom till turen hade kommit till att sätta på ett Falkfish Witch....
Jag själv som fortsatt med favorit Vicken Svart/Lila/Silver kom då på att jag i min draglåda hade ett egentillverkat drag som är byggt med Witch som förebild men som enligt min uppfattning har bättre gång än originalet ....måste testas tänkte jag
[ATTACH=CONFIG]62305[/ATTACH]
Sagt och gjort....ett kast .....sen sög det tag i grejerna...snabb drillning ...upp kom en vild slips...perfekt håvad av Henke som vanligt
[ATTACH=CONFIG]62306[/ATTACH]
High Five! 12:e öringen upp i båten sen första turen med Henke för någon vecka sedan.....inte illa pinkat....eller helt galet som Henke uttryckte det....
Visst var det kul att drilla fisk på finkittet....men roligast var ändå att den högg på det egna draget.....
Ytter liggare ett hugg som släppte hann det bli innan skymningen ....men i övrigt inget mer.
Egentligen skulle båten åkt upp efter dagens avslutade fiske.....men det här är ju så förbaskat kul...och eftersom mildvädret ser ut att hålla i sig....så får båten ligga i några dagar till....
/S
Kommentera
-
Det blev ett kort pass idag. Jobbar i stan och kunde ta långlunch. Fiskade från Rosenbad till Skeppsholmen. Två små upp (30-40 cm) och en tappad fisk. Kul efter två-tre bompass. Tyvärr var fisk två illa krokad. Högg under spinnstopp och blev ganska djupt krokad. Glupsk liten krabat. Spottade upp denna nors (?) under avkrokningen.
Som synes är Vicke svart/lila/silver i farten igen. Hur som helst, vad är det som gäller? Vet att all fisk under måttet ska gå tillbaka. Får man bonka illa skadad fisk under måttet innan man slänger i fisken igen. Känns inge vidare att slänga i fisk som sannolikt kommer att gå en plågsam död till mötes. Tveksamt om den jag satte tillbaka levande klarar sig, den blödde ymnigt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggTror jag måste vända mig till Wiggler och begära sponsring....
/S
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline