Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    Att det skulle inte bli någon fisk idag var nästan givet.
    Mitt sjätte sinne sviker mig aldrig. Det mesta var lite fel eller rättare sagt långt ifrån optimalt.
    Vi försökte ändå som om det inte spelade någon roll,
    för att det är alltid lika roligt att träffa en kompis ute i skärgård
    för att ta några kast, fika och surra lite om Revon och Calcuttor.
    Tiden rann iväg.
    Jag ville inte åka hem, även om jag visste att var tvungen.
    "Den" kändes så rätt, så skön, så imponerande att jag ville fortsätta och fiska i all evighet.
    Det hela slutade med att TEDC:en blev kvar i väskan.
    Och så här såg de ut.

[ATTACH=CONFIG]62268[/ATTACH]

//T
    Vad är det för lina du har på rullen?
    Allt går bra, tills det börjar gå åt helvete

Kommentera

Att det skulle inte bli någon fisk idag var nästan givet.
      Mitt sjätte sinne sviker mig aldrig........

//T
      Mr T!

Du har väl hört historien om mannen som gick till prästen och frågade om det verkligen var sant att Jesus kunde gå på vattnet? " Ja min son...om tron är tillräckligt stark är allting möjligt"

Mannen tackade för prästens svar och gick ner till sjön.....samtidig som han sakta vadade ut i vattnet sa han "...jag tror...jag tror....jag tror....jag tror".....när vattnet nådde honom till midjan hördes till slut..."det var väl det jag trodde!!!"

Sensmoral....om du inte tror på det du pysslar med blir det svårt att lyckas...

/S

PS! Kul med nya rullen iaf..
      Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:43.
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Sensmoral....om du inte tror på det du pysslar med blir det svårt att lyckas...

/S

PS! Kul med nya rullen iaf..
        Tack!

Jag kan definitivt inte klaga. Det har varit är ett bra öringsår för mig, med tanke på att jag har lyckas med att få silvertorpeder i varannan tur, vilket måste ses som en av mina bästa år någonsin!
        Dessutom har jag lyckas med att få upp mitt PB på fjällöring till 1,1 kg.

//T

PS: Det är lite tråkigare för dig, antar jag , för att "din präst" sa till dig: Du , SB, det blir ingen öring på "dyra" prylar. Dags att ta fram snik-kiten. (sorry!)
        Senast ändrad av tonyex; 2013-12-14, 11:49.

Kommentera

Tack!

Jag kan definitivt inte klaga. Det har varit är ett bra öringsår för mig, med tanke på att jag har lyckas med att få silvertorpeder i varannan tur, vilket måste ses som en av mina bästa år någonsin!
          Dessutom har jag lyckas med att få upp mitt PB på fjällöring upp till 1,1 kg.

//T

PS: örinr lite tråkigare för dig, antar jag , för att "din präst" sa till dig: Du , SB, det blir ingen öring på "dyra" prylar.Dags att ta fram snik-kiten. (sorry!)
          Men eftersom Silverminken petar upp öring varje tur på snikprylar så tror jag öringen tänker så här. När båten glider in i position så drar de öronen åt sig, men så fort öringen ser snikprylar så sänker den garden. Förmodligen tänker den " rookies" och börjar tänka på annat. När sen en smaskig Vicke vaggar förbi så har öringen glömt att Silverminken är denna "rookie" , och sen är resten historia.

Kommentera

• Grattis till bra utdelning och upplevelse Mr T!!

Till skillnad från han som gick till prellen så tror jag på det jag pysslar med....och en del i den övertygelsen är att priset på kittet spelar inte så stor roll...varken för fångstchansen eller upplevelsen..(även om jag brukar reta Henke lite eftersom han får mer öring när han kör med haspelkittet....och snart tror jag han går på det..)

Att snikkittet åkte fram för min del var mer av praktiska skäl...trött på att bli blöt om händerna när tempen började krypa ner mot nollan...men har även plockat fisk på finkitten de senaste turerna...men tyckte inte det var lika kul att skriva om...

Sitter nu i Våffelstugan uppe i Sälen medan fångstrapporterna trillar in....men på måndag är det på det igen...

/S
            Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:44.

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Men eftersom Silverminken petar upp öring varje tur på snikprylar så tror jag öringen tänker så här. När båten glider in i position så drar de öronen åt sig, men så fort öringen ser snikprylar så sänker den garden. Förmodligen tänker den " rookies" och börjar tänka på annat. När sen en smaskig Vicke vaggar förbi så har öringen glömt att Silverminken är denna "rookie" , och sen är resten historia.
              Riktigt bra, fisken skiter helt i prylar av alla slag, rätt bete på rätt plats så hugger det oavsett hur mycket som plöjts ner i båtar och utrustning, riktigt otacksamma jävlar är det!
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Tjääna
                Ännu en lyckad tur efter öring.
                Mulet blåst och lite regnblandad snö i luften, högt vattenstånd, åhh va rätt det kändes.
                Det tog inte lång stund innan den första klev på. Medan jag krokar loss fisken som är runt 50cm så får Mogge på en, spöet bugar tungt men tyvärr så kliver den av efter ett par sekunder.
                Vi fortsätter och smack så sitter det en till på, den här är lite större och jobbar på rätt bra. Krokar loss den och låter den få simma hem.
                Click image for larger version

Name:	DSCN0980 (1024x956).jpg
Views:	1
Size:	230,7 KB
ID:	1771255
                2 blankt
                Synd att ingen bild blev bättre än den här.

Efter ett tag säger jag till Mogge, jag sticker bort till bryggan och testar. Väl framme så kastar jag ut och känner omgående en stöt, en till och sen pang och upp kommer en sprall. Jag fortsätter att fiska och går sakta mot Mogge som har parkerat vid en sten.
                Efter en halvtimme så är jag 15 meter från Mogge när det smäller på igen, ännu en fisk runt 50cm har tagit mitt drag.
                Vi hade som vanligt fler kontakter och hugg. 3 av fiskarna hade fettfenan kvar.
                En rolig sak var att efter ha snackat med Jocke och fått höra om hans silver lila vicke så stoppade jag ner en sådan i asken och gissa vad fiskarna tog på...........
                På dom igen
                Bb

Kommentera

• Det är rent förbannat vad inspirerande inlägg av Silverbågen, Tonyex, Harlaquine och Barabajare ställer till med, hade slutat med öringfisket sedan många år på grund av storleken på fisken, var med på den tiden när 2,5-3kg fiskar inte var något speciellt, men har nu inköpt Vicke och andra prylar, har plockat fram Ludde långa och korta, Ivan, Bomber, Finska, Danska, Tyska, Australiska, USA,( lilla juvelen) och favoriten Norska Delfin Krokodil (Lax och öringdrag som såldes i Canada). När hustrun tycker att jag fiskar för mycket, har jag framhållit att jag slutat med öringfisket, hur ska jag nu förklara detta? Mina multirullar är klara, Hiss - Åke och jag hade ett ställe som vi bara fiskade på nyårsdagen, tänker börja där.

Kommentera

• Det blev bompass... Trots att vattnet var högt, vädret jävligt och vi var på rätt plats.

Men nya grejerna kändes bra!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Ivar Visa inlägg
                      Det är rent förbannat vad inspirerande inlägg av Silverbågen, Tonyex, Harlaquine och Barabajare ställer till med...
                      Det är trevligt att mitt alias finns med i inlägget, men de har killarna har spenderat bra många fler timmar på jakt efter silver i år, för att börja med... Faktum är att jag själv har blivit lite inspirerad av de och jag hoppas att de fortsätter med att leverera så att vi andra vet att hoppet finns kvar.

Så "keep up the good work, guys" eller fortsätt på det sättet! som vi brukar säga...

//T

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar