Ursprungligen postat av tonyex
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggAtt det skulle inte bli någon fisk idag var nästan givet.
Mitt sjätte sinne sviker mig aldrig........
//T
Du har väl hört historien om mannen som gick till prästen och frågade om det verkligen var sant att Jesus kunde gå på vattnet? " Ja min son...om tron är tillräckligt stark är allting möjligt"
Mannen tackade för prästens svar och gick ner till sjön.....samtidig som han sakta vadade ut i vattnet sa han "...jag tror...jag tror....jag tror....jag tror".....när vattnet nådde honom till midjan hördes till slut..."det var väl det jag trodde!!!"
Sensmoral....om du inte tror på det du pysslar med blir det svårt att lyckas...
/S
PS! Kul med nya rullen iaf..Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:43.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggSensmoral....om du inte tror på det du pysslar med blir det svårt att lyckas...
/S
PS! Kul med nya rullen iaf..
Jag kan definitivt inte klaga. Det har varit är ett bra öringsår för mig, med tanke på att jag har lyckas med att få silvertorpeder i varannan tur, vilket måste ses som en av mina bästa år någonsin!
Dessutom har jag lyckas med att få upp mitt PB på fjällöring till 1,1 kg.
//T
PS: Det är lite tråkigare för dig, antar jag , för att "din präst" sa till dig: Du , SB, det blir ingen öring på "dyra" prylar. Dags att ta fram snik-kiten. (sorry!)Senast ändrad av tonyex; 2013-12-14, 11:49.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggTack!
Jag kan definitivt inte klaga. Det har varit är ett bra öringsår för mig, med tanke på att jag har lyckas med att få silvertorpeder i varannan tur, vilket måste ses som en av mina bästa år någonsin!
Dessutom har jag lyckas med att få upp mitt PB på fjällöring upp till 1,1 kg.
//T
PS: örinr lite tråkigare för dig, antar jag , för att "din präst" sa till dig: Du , SB, det blir ingen öring på "dyra" prylar.Dags att ta fram snik-kiten. (sorry!)
Kommentera
-
Grattis till bra utdelning och upplevelse Mr T!!
Till skillnad från han som gick till prellen så tror jag på det jag pysslar med....och en del i den övertygelsen är att priset på kittet spelar inte så stor roll...varken för fångstchansen eller upplevelsen..(även om jag brukar reta Henke lite eftersom han får mer öring när han kör med haspelkittet....och snart tror jag han går på det..)
Att snikkittet åkte fram för min del var mer av praktiska skäl...trött på att bli blöt om händerna när tempen började krypa ner mot nollan...men har även plockat fisk på finkitten de senaste turerna...men tyckte inte det var lika kul att skriva om...
Sitter nu i Våffelstugan uppe i Sälen medan fångstrapporterna trillar in....men på måndag är det på det igen...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:44.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggMen eftersom Silverminken petar upp öring varje tur på snikprylar så tror jag öringen tänker så här. När båten glider in i position så drar de öronen åt sig, men så fort öringen ser snikprylar så sänker den garden. Förmodligen tänker den " rookies" och börjar tänka på annat. När sen en smaskig Vicke vaggar förbi så har öringen glömt att Silverminken är denna "rookie" , och sen är resten historia.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Tjääna
Ännu en lyckad tur efter öring.
Mulet blåst och lite regnblandad snö i luften, högt vattenstånd, åhh va rätt det kändes.
Det tog inte lång stund innan den första klev på. Medan jag krokar loss fisken som är runt 50cm så får Mogge på en, spöet bugar tungt men tyvärr så kliver den av efter ett par sekunder.
Vi fortsätter och smack så sitter det en till på, den här är lite större och jobbar på rätt bra. Krokar loss den och låter den få simma hem.
2 blankt
Synd att ingen bild blev bättre än den här.
Efter ett tag säger jag till Mogge, jag sticker bort till bryggan och testar. Väl framme så kastar jag ut och känner omgående en stöt, en till och sen pang och upp kommer en sprall. Jag fortsätter att fiska och går sakta mot Mogge som har parkerat vid en sten.
Efter en halvtimme så är jag 15 meter från Mogge när det smäller på igen, ännu en fisk runt 50cm har tagit mitt drag.
Vi hade som vanligt fler kontakter och hugg. 3 av fiskarna hade fettfenan kvar.
En rolig sak var att efter ha snackat med Jocke och fått höra om hans silver lila vicke så stoppade jag ner en sådan i asken och gissa vad fiskarna tog på...........
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Det är rent förbannat vad inspirerande inlägg av Silverbågen, Tonyex, Harlaquine och Barabajare ställer till med, hade slutat med öringfisket sedan många år på grund av storleken på fisken, var med på den tiden när 2,5-3kg fiskar inte var något speciellt, men har nu inköpt Vicke och andra prylar, har plockat fram Ludde långa och korta, Ivan, Bomber, Finska, Danska, Tyska, Australiska, USA,( lilla juvelen) och favoriten Norska Delfin Krokodil (Lax och öringdrag som såldes i Canada). När hustrun tycker att jag fiskar för mycket, har jag framhållit att jag slutat med öringfisket, hur ska jag nu förklara detta? Mina multirullar är klara, Hiss - Åke och jag hade ett ställe som vi bara fiskade på nyårsdagen, tänker börja där.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ivar Visa inläggDet är rent förbannat vad inspirerande inlägg av Silverbågen, Tonyex, Harlaquine och Barabajare ställer till med...
Så "keep up the good work, guys" eller fortsätt på det sättet! som vi brukar säga...
//T
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 797 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline