Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Close but no HatTrick cigar!!!

Rätt skaplig tur med Harlequine i Silver Sharken idag.....lider lite med Gurchan som låg hemma i feber och inte kunde haka på......nordvästliga vindar idag....långt ifrån så kraftiga som befarat....men vi bestämde oss för att börja med att marscha uppåt Furusundsleden och fiska oss hemåt....

Det visade sig vara helt rätt beslut när jag strax efter första stoppet spräckte säsongsnollan med en skaplig bit på ca 2,5 kg....

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	690,7 KB
ID:	1771185

Nu hade tappen gått ur tunnan och en stund senare på ny plats var det dags för 2:an.....

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	587,9 KB
ID:	1771186

Även denna fisk, som också var vild med fettfenan kvar och kastade sig över min Svart/Lila/Silver Vicke, fick simma vidare efter snabb posering framför kameran..

Som om detta inte var nog står jag och säger till Henke att "...det nu man vill känna att det säger "DOUNK" i grejerna.."......två vevtag.....och...."DOUNK"!!!!....ännu en bättre öring kastar sig över Vicken.....drillar den några sekunder och bjuds på lite Aero Acrobatics...innan öringen lyckas kliva av........hmm.....close but no HatTrick cigar!!!

Hursomhelst en rätt skaplig tur och jag tackar Henke för gott sällskap, perfekta håvningar och tipset om den svart/lila/silver Vicken som nu lär bli lite av en favorit i draglådan....

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:34.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Den är fin,den ja Grattis!

Kommentera

• Sa ju att stormen sven var ett "troll" ;-)

Kommentera

• Grattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....

Kommentera

• Grattis till säsongens första firrar! Snöfallet som drog igång fisket månne?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
              Grattis Mr Silverbåge! Själv tror jag inte havsöringar existerar....
              Jodå.... They do!!! Bara ut å nöta...

/S
              Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:35.
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                Rätt skaplig tur med Harlequine i Silver Sharken idag.....lider lite med Gurchan som låg hemma i feber och inte kunde haka på......nordvästliga vindar idag....långt ifrån så kraftiga som befarat....men vi bestämde oss för att börja med att marscha uppåt Furusundsleden och fiska oss hemåt....

Det visade sig vara helt rätt beslut när jag strax efter första stoppet spräckte säsongsnollan med en skaplig bit på ca 2,5 kg....

[ATTACH=CONFIG]62105[/ATTACH]

Nu hade tappen gått ur tunnan och en stund senare på ny plats var det dags för 2:an.....

[ATTACH=CONFIG]62108[/ATTACH]

Även denna fisk, som också var vild med fettfenan kvar och kastade sig över min Svart/Lila/Silver Vicke, fick simma vidare efter snabb posering framför kameran..

Som om detta inte var nog står jag och säger till Henke att "...det nu man vill känna att det säger "DOUNK" i grejerna.."......två vevtag.....och...."DOUNK"!!!!....ännu en bättre öring kastar sig över Vicken.....drillar den några sekunder och bjuds på lite Aero Acrobatics...innan öringen lyckas kliva av........hmm.....close but no HatTrick cigar!!!

Hursomhelst en rätt skaplig tur och jag tackar Henke för gott sällskap, perfekta håvningar och tipset om den svart/lila/silver Vicken som nu lär bli lite av en favorit i draglådan....

/S
                Grattis till en skaplig fångst. Fast litet orutinerat verkar det ju vara att ta ut hela säsongskvoten två dagar innan KM...

Kommentera

• Ja... idag blev jag helt rundfiskad av en haspelförsedd Silverbåge som verkligen var taggad på att nöta upp lite silver i båten. Dessutom hade han mage att förnedra mig genom att använda en av mina favoriter i Vicke-arsenalen, som satt fast i en WOLFRAMTAFS... . Eftersom ovädret uteblev och stigande vattenstånd under natten så luktade det verkligen öring i skärgården idag. Lagom med nederbörd och gråtunga moln gav det där härliga senhöstmurriga fiskekänslan. Bara och nöta på nu innan isen kommer och det verkar finnas gott om huggvillig öring som har kommit för att lukta på första snön
                  Senast ändrad av harlequine; 2013-12-06, 23:24.

Kommentera

• Någon som har någon färsk rapport från djurgårdsbrunnskanalen?

Kommentera

• Körde en repa i förmiddags. Började vid Strömsborg och utdelningen kom först när jag fiskat mig ner till Skeppsholmen - 1,8 kg 55cm. Det värmde en vid det laget ganska kylslagen kropp. Vicke, svart/lila/silver :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar