Gös Hasse - Jag tillsynar för strömmen eller så fort jag får brickan. Vem var tillsynsmannen som hjälpte dig?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Hej
Har man chans att få någon HÖ om man spinnfiskar blanka drag av typ Toby 20 gr och
Reflex 12 gram nattetid i Strömmen vid den här årstiden?
Vad jag undrar är alltså om det över huvud taget är en effektiv metod eller om det är bortkastad tid.Senast ändrad av Pennywise; 2013-12-03, 17:11.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggGös Hasse - Jag tillsynar för strömmen eller så fort jag får brickan. Vem var tillsynsmannen som hjälpte dig?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggDå är det Thomas.. Tack!
Kommentera
-
Tog en vild blank fisk över måttet (ca 2-2,5kg) som efter att ha försökt mörda mitt drag med ett karatehugg for omkring och slog volter. Ett under att den inte lossnade. Min gamla Ultra Mag med tickande slirbroms tickade på och nya Berkley skeletor pro spöt dämpade knyckarna riktigt bra. Tur var att kroken satt riktigt dåligt eftersom jag hade glömt alla verktyg i bilen så det lätt gick att lossa kroken med fingrarna. Denna duell ägde rum i mina hemmavatten, dvs norra skärgården.
/HSenast ändrad av harlequine; 2013-12-06, 23:37.
Kommentera
-
Skulle egentligen blivit gäddfiske i skärgården imorgon men planerna verkar raseras av en massa jobb så får bli lite nötande efter hö på djurgården istället för att stilla begäret. Några tips på ställen och drag som funkat senaste tiden?
Har aldrig fiskat efter hö förut men tänkte använda min Daiwa Tatula på ett 9' 14-40g Shimano Beastmaster. Kan väl funka eller? Har ganska begränsat med utrustning hemma nu för allt ligger på landet.
Drar förbi Lundgrens på vägen och plockar upp ett par drag och något att ha som tafs. Kan 0,50 nylon funka bra som tafs till hö ifall gäddorna är på hugget?
Vilka min/max-mått är det som gäller för hö?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggSkulle egentligen blivit gäddfiske i skärgården imorgon men planerna verkar raseras av en massa jobb så får bli lite nötande efter hö på djurgården istället för att stilla begäret. Några tips på ställen och drag som funkat senaste tiden?
Har aldrig fiskat efter hö förut men tänkte använda min Daiwa Tatula på ett 9' 14-40g Shimano Beastmaster. Kan väl funka eller? Har ganska begränsat med utrustning hemma nu för allt ligger på landet.
Drar förbi Lundgrens på vägen och plockar upp ett par drag och något att ha som tafs. Kan 0,50 nylon funka bra som tafs till hö ifall gäddorna är på hugget?
Vilka min/max-mått är det som gäller för hö?
Till tafs vid HÖ-fisket brukar jag nöja mig med ca 45-50 cm 0,35 monofil nylon...och har hittills klarat mig de gånger nån slemgurka valt att kasta sig över min Vicke eller Sandgrävling ..
Isbladsviken, Blockhusudden, Galärvarvet/Junibacken är tänkbara platser att testa.
Skitfiske!
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggRullen och spöt kommer att funka klockrent ihop. Har själv använt ett 9-fots Beastmaster 14-40 g tillsammans med en Calcutta 201TEDC vid HÖ-fiske. Rekommenderar att du kör med 30 g Vicke...då kommer du få grymma kastlängder..självklart funkar det med lättkastade drag ner mot 20 g också...men 30 g Vicke funkar bäst.
Till tafs vid HÖ-fisket brukar jag nöja mig med ca 45-50 cm 0,35 monofil nylon...och har hittills klarat mig de gånger nån slemgurka valt att kasta sig över min Vicke eller Sandgrävling ..
Isbladsviken, Blockhusudden, Galärvarvet/Junibacken är tänkbara platser att testa.
Skitfiske!
/S
Kommentera
-
Minimåttenr väl 40 eller 50 cm tror jag.. Kolla upp det för säkerhets skull bara, surt att plocka en för liten för att jag haft felPatte - Fiske från land
http://patteffl.wordpress.com/
Facebook
https://www.facebook.com/PatteFFL
Betesmoderator på FishBrain
http://fishbrain.com
Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 669 visningar
0 gillar