Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
    Lyckades få min första Öring någonsin 36cm så den fick åka tillbaks Tog den i strömmen (vid luckan under bron)

[ATTACH=CONFIG]61717[/ATTACH]
    Grattis, du har precis erkänt att du fiskat i förbjuden zon. Du har fiskat där det är fiskeförbud.
    Senast ändrad av McGallon; 2013-11-20, 11:23.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Suck! Jag har inte ens skrivit att du gjort något fel. det jag skrev skrev jag i min enfald då jag trodde att det kan vara skadligt för en fisk att ligga direkt på stenen, sörskilt om den skulle börja sprattla. Jag har emellertid inga fakta att backa upp denna tydligen felaktiga uppfattning med. Jag ber dig om ursäkt om det är så att jag förtörnat dig. Kan vi sluta att sabba den här tråden med käbbel nu. Allt är mitt fel och jag är forumets störste idiot. Nöjd?
      Bra då har vi rett ut det med stenen och fiskhanteringen. Handlar inte om att sabba tråden utan upplysa andra om nåt fel har påpekats. Jag gjorde allt i min makt för att hantera fisken korrekt men ändå dokumentera min första HÖ nånsin, inte haft en bra dag idag och kände att du bara ville dryga dig. Är rätt trött på C&R fanatikerna och de som alltid ska komma med påpekanden om fiskar som blöder eller på nåt sätt "skadas" under tillfället den ska krokas loss eller släppas fri så jag kanske tog i mer än det behövdes. Inget är ditt fel och du är absolut inte forumets idiot.

Kommentera

Bra då har vi rett ut det med stenen och fiskhanteringen. Handlar inte om att sabba tråden utan upplysa andra om nåt fel har påpekats. Jag gjorde allt i min makt för att hantera fisken korrekt men ändå dokumentera min första HÖ nånsin, inte haft en bra dag idag och kände att du bara ville dryga dig. Är rätt trött på C&R fanatikerna och de som alltid ska komma med påpekanden om fiskar som blöder eller på nåt sätt "skadas" under tillfället den ska krokas loss eller släppas fri så jag kanske tog i mer än det behövdes. Inget är ditt fel och du är absolut inte forumets idiot.
        Kors i taket! Det var första gången jag blev hopbuntad med C&R-fanatikerna. Det här är ju plötsligt riktigt underhållande...

Kommentera

Tack! Körde med svart och lite gröna mönster ( vet inte exakt vad den kallas, krokodil kanske) Bra tips där ska kika på dem.
          Hmm intressant att köra med svart, var det soligt/målnigt eller? har nog inget svart drag ens... (bra anledning att gå till fiskebutiken i gamla stan :-) )
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

• Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
            Hmm intressant att köra med svart, var det soligt/målnigt eller? har nog inget svart drag ens... (bra anledning att gå till fiskebutiken i gamla stan :-) )
            Det var mulet/molnigt

Kommentera

• Var det denna färg du fiskade med tro?
              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	597,4 KB
ID:	1771076
              Patte - Fiske från land
              http://patteffl.wordpress.com/
              Facebook
              https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
              http://fishbrain.com
              Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
              http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Tackar Harlequine för dagens besök i mina hemtrakter. Landbaserat fiske efter HÖ stod på programmet vi hann beta av 3 spots under dagen innan fisket avbröts. Dagen bjöd på fantastiskt väder, temperatur strax under nollan och lite is i spöringarna.

Gott om silverjägare i farten, både från land och från båt. Kul att se att intresset för detta fisket tycks ha ökat de senaste åren.

På första spoten träffade vi en kompis från fiskeklubben som bjöds på lite rejält tunggung innan silvret klev av....

På nästa spot var vi ensamma men den vakande öring jag sett på platsen häromdagen lös med sin frånvaro...

På sista stoppet fick Henke sin adrenalinkick när en liten öring kastade sig över hans favvo-Spöket....själv fick jag nöja mig med att konstatera att 2 kontakter på 3 spots ändå får betraktas som hygglig utdelning för en svältfödd silverjägare som väntar på säsongens första....

På torsdag är det på't igen... då ansluter även Lausvik och vi kör fiske från båten...

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Patte - Avancerad Nybörjare Visa inlägg
                  Var det denna färg du fiskade med tro?
                  [ATTACH=CONFIG]61786[/ATTACH]
                  Stämmer bra det men vart av med det kort därefter då den satte sig i botten och ville ej lossna.
                  Senast ändrad av Serigös; 2013-11-24, 18:36.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Tackar Harlequine för dagens besök i mina hemtrakter. Landbaserat fiske efter HÖ stod på programmet vi hann beta av 3 spots under dagen innan fisket avbröts. Dagen bjöd på fantastiskt väder, temperatur strax under nollan och lite is i spöringarna.

Gott om silverjägare i farten, både från land och från båt. Kul att se att intresset för detta fisket tycks ha ökat de senaste åren.

På första spoten träffade vi en kompis från fiskeklubben som bjöds på lite rejält tunggung innan silvret klev av....

På nästa spot var vi ensamma men den vakande öring jag sett på platsen häromdagen lös med sin frånvaro...

På sista stoppet fick Henke sin adrenalinkick när en liten öring kastade sig över hans favvo-Spöket....själv fick jag nöja mig med att konstatera att 2 kontakter på 3 spots ändå får betraktas som hygglig utdelning för en svältfödd silverjägare som väntar på säsongens första....

På torsdag är det på't igen... då ansluter även Lausvik och vi kör fiske från båten...

/S
                    Man tackar för bra guidening på Silverbågens hemmajaktmarker i strålande väder. Detta var mitt andra HÖ pass denna höst och eftersom det första var ett normalt pass utan känning, värmde det i kylan när det blänker och rullar i ytan med pigga knyckar som böjer spöt. Måste erkänna att jag inte var helt koncentrerad när det högg så utgången blev till silvrets fördel. Missen kan också bero på att jag tog fram och vädrade gammelhaspelutrustningen på grund av kylan (med multi missar jag ALDRIG silvret). Nya tag senare i veckan
                    /H

Kommentera

Stämmer bra det men vart av med det kort därefter då den satte sig i botten och ville ej lossna.
                      Trist. Ribatex har både 12 och 18 gr i lager (endast i butik dock, inte kommit upp på hemsidan).
                      Patte - Fiske från land
                      http://patteffl.wordpress.com/
                      Facebook
                      https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                      http://fishbrain.com
                      Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                      http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar