Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nu är jag hemma igen, varken HÖ eller nån annan fisk ville nappa. Betena jag använde var mässing/koppar droppspinnare och toby blanksilver i ca. 7-8cm.

Fiskade från Restaurang&Cafe Djurgårdsbrunn längst med den sidan och 2-3km bort riktning mot stan.

Kommentera

• Säl

Körde ett pass före jobbet idag - Skeppsholmen. Inge fisk. Såg en säl som simmade bland skärgårdsbåtarna nedanför National. Sammanfattningsvis en trevlig morgon :-)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kabolero Visa inlägg
        Körde ett pass före jobbet idag - Skeppsholmen. Inge fisk. Såg en säl som simmade bland skärgårdsbåtarna nedanför National. Sammanfattningsvis en trevlig morgon :-)
        Går sälen så långt in alltså, fascinerande.
        Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
          Går sälen så långt in alltså, fascinerande.
          Den går nästan hur långt som helst bara det finns öring där. Fascinerande men inte odelat positivt.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Den går nästan hur långt som helst bara det finns öring där. Fascinerande men inte odelat positivt.
            Det var därför jag skrev fascinerande och inte häftigt eller liknande, vet ju att Sälen är ett otyg mot många fiskarter som vi fiskare vill fånga också.
            Live long and skitfiske på er!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gonzo79 Visa inlägg
              Det var därför jag skrev fascinerande och inte häftigt eller liknande, vet ju att Sälen är ett otyg mot många fiskarter som vi fiskare vill fånga också.
              Som jag uppfattat det gör sälen i Strömmen ganska stor skada, särskilt i samband med utsättningarna.

Jag hade inte jättestora förhoppningar på fisk när jag kom ner till vattnet, när jag såg sälen sjönk förhoppningarna ytterligare. Jag var i konkurrens med en betydligt skickligare fiskare än jag själv :-) Och en som fiskarna respekterar betydligt mer ...

Kommentera

• Jag tar mig en sväng ner till Djurgården för att ge det ett försök idag kanske tar mig till strömmen för att se om det händer något där.

Kommentera

• Vart inge öring idag heller, och de få som var där fick inte heller nåt. Var mest vid strömmen och avslutade det längst Djurgården.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Vart inge öring idag heller, och de få som var där fick inte heller nåt. Var mest vid strömmen och avslutade det längst Djurgården.
                    Tjääna
                    Bra jobbat, fortsätt och kämpa så kommer den för eller senare. Du vet att den som fiskar är den som får fisk.
                    Kompisen va ute på djurgården härom dagen han stod på udden där Galärvarvet låg, nu heter det junibacken tror jag. han tappade en fin på skedrag. Udden ligger ju precis där inloppet mot brunnsviken är. Det är inte fel att testa längs med kanten in mot brunnsviken från udden sett. Vi har tagit mycket öring där genom åren. Ett annat tips är att testa mete med räka, det kan vara supereffektivt. Använd ett glidflöte som du ställer in på 1-1,5m.
                    På dom igen
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• När öppnas trappan i Strömmen?

Och behövs det fiskekort nånstans i Stockholms innerstad?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar