Ursprungligen postat av Hemi
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggÄnnu ett bompass vid Kapellskär i fredags, dock i angenämt sällskap (med harlequine som bjöd på fika). Jag tycker att, när det gäller havsöringfiske från kusten, är helt rätt att folk redovisar även sina resultatlösa försök. Det ger en realistisk bild av vad det handlar om. Jag kan förstå att de som winschar upp gäddor i parti och minut kör med C&R men vi som oförtröttligt (även om jag blir trött ibland i min gamla kropp) kastar efter havets silver och ofelbart släpper åter alla (Ha! Som om de var många...) besor och fiskar under måttet skulle inte ta hem många kilo per tidsenhet om vi slog ihjäl och rensade alla (räknade på ena handens fingrar per säsong) blanka och fullstora vi får upp. (Fast det gör vi inte så ni slemmmatadorer behöver inte dra igång någon folkstorm).
I långa loppet skapar öringfisket i Stockholm minnen och ro för själen under den kyliga delen av året.
Men ack så lätt det är att börja längta efter vinter och snö, mitt i sommaren när man en gång har fått silvergiftet i sig.
Kommentera
-
I lördags krokade jag fyra på fyra kast inne i stan
en kom upp på ca 3 kg, men den släpptes i, sen tappade jag två mindre och efter det missade jag en ungefär lika stor som den första när den skulle håvas. Kompisen brevid tappade två ungefär samtidigt, troligvis en havsöring men också en övervintrad hanlax på dryga 10 kg.
Då har jag fått en lax tidigare där inne och en jävla massa bompass. Ibland ska man pricka rätt.
Kommentera
-
Dessa legender har man hört mycket om tack för att jag nämns bland dem!
Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Ali G.;
Ditt fiske efter Havsöring och Lax i Stockholms ström får mig att tänka på legendarerna Johan Abelsson och Magnus Herou när de hade som bäst fiske där på 1970-talet....
Memories....
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm
Strömmen kan leverera bra ibland rosenbad?
Ursprungligen postat av diedose Visa inläggI lördags krokade jag fyra på fyra kast inne i stan
en kom upp på ca 3 kg, men den släpptes i, sen tappade jag två mindre och efter det missade jag en ungefär lika stor som den första när den skulle håvas. Kompisen brevid tappade två ungefär samtidigt, troligvis en havsöring men också en övervintrad hanlax på dryga 10 kg.
Då har jag fått en lax tidigare där inne och en jävla massa bompass. Ibland ska man pricka rätt.
Kommentera
-
Blev ett nästan 7 timmars bompass på Gålö idag tillsammans med en vän. Riktigt trevlig miljö måste jag säga. Provade totalt 5 ställen på halvön. Både på sydsidan, norra sidan samt längst ut på östra udden som gränsat mot de två öarna .där emellan såg vi plantage-kassarna, och vattnet var lite strömt mellan öarna, så det kändes som det perfekta stället, men inte idag återkommer senare ikväll med mer om dagens tur... Omöjligt att skriva allt via mobilenSenast ändrad av GäddMartin; 2012-11-19, 21:20.Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
-
Även jag bommade i lördags ute vid Östanå. Kom ut tillsammans med en kompis runt 07.30-07.40 och vi fiskade av stora delar av området mellan färjeläget och lagunen. Kompisen lyckades dock krocka en kaxig men blott omkring 3 hekto tung öring. Själv hade jag inte ett hugg på hela tiden trots att vi höll på till strax efter 12. Det blir nya tag nästa gång tillfälle ges!
Kommentera
-
Nej, i gettot tyvärr. Men det var en grabb som var där och hade två på men ingen håv eller kompis. Han kom och berättade för mig och vänner.
- - - Uppdaterad - - -
Nej, i gettot tyvärr. Men det var en grabb som var där och hade två på men ingen håv eller kompis. Han kom och berättade för mig och vänner.
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg
Du måste ändå säga till din polare att han måste veva han lite på rulle förfan!
Kommentera
-
Ja, verkligen! Sköna killar där inne
Haha, jag ska nämna det till honom
Inte denna helg, men helgen därpå åker vi in igen. Både lördag och söndag. Men jag tror att vi kommer fiska med tvåhands flugspö då. Vi får se
- - - Uppdaterad - - -
Ja, verkligen! Sköna killar där inne
Haha, jag ska nämna det till honom Eller det kanske var mig du mena?
Inte denna helg, men helgen därpå åker vi in igen. Både lördag och söndag. Men jag tror att vi kommer fiska med tvåhands flugspö då. Vi får se
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 661 visningar
0 gillar