Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Håller med karki. Det är bara att vänta. Kollade läget vid Kapellskär igår när jag lämnade vid färjan och även om isen bryts i och kring farleden är det fortfarande landis i vikarna och mycket bruten is i större eller mindre flak som driver längs kusten. Just nu inte fiskbart och ska det börja nappa krävs litet värme i vattnet.

Kommentera

• Många av dem ställena som är öppna är dessutom i behov av värme för att öringen ska börja jaga, aktivt.

Strömmen verkar dock fiska bra året runt.
      http://www.silverbums.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
        Var ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.

Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!

I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.

...

Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?
        Själv hoppas jag på en tur till Strömmen på måndag som kommer!
        Patte - Fiske från land
        http://patteffl.wordpress.com/
        Facebook
        https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
        http://fishbrain.com
        Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
        http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Kom igen nu pojkar!
          Här väntas inte!
          Så länge det finns lite öppet vatten så finns det alltid chans. Vi (min fiskepolare Tony) har ju faktiskt lyckats 3 gånger på raken 3, 1,5 och 0,5 kilo. För min egen del så va det i strömmen för 2 turer sedan. Självklart ska dom upp i Påsk.
          ÖKA TAKTEN!!
          Bb
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
            Kom igen nu pojkar!
            Här väntas inte!
            Så länge det finns lite öppet vatten så finns det alltid chans. Vi (min fiskepolare Tony) har ju faktiskt lyckats 3 gånger på raken 3, 1,5 och 0,5 kilo. För min egen del så va det i strömmen för 2 turer sedan. Självklart ska dom upp i Påsk.
            ÖKA TAKTEN!!
            Bb
            Strömmen ligger utanför mina referensramar eftersom jag kör från kusten. Det är helt olika grenar så att säga...

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg

Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?
              Tror inte du hittar någon guide som vågar sig på fångstgaranti på öring nu för tiden

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Strömmen ligger utanför mina referensramar eftersom jag kör från kusten. Det är helt olika grenar så att säga...
                Hej Herman
                Tonys öringar är inte tagna i strömmen utan från ett ställe som heter Baggenstäket, det är ett långt sund med en delvis grävd kanal och det är lite som en sjö och lite grundkanter, brett och smalt om vart annat. Vattnet strömmar bra igenom där. Det har varit ett känt öringspot i många år.
                Angående kallt vatten så tror jag att om solen ligger på där man står och fiskar och det känns varmt och gott så kan nog öringen uppleva ungefär samma sak i det omgivande vattnet, för som vi alla vet så handlar det om tiondelar. Sen kan man ju också tänka sig, eftersom det är is i princip överallt så kan ju det öppna vattnet med en skinande värmande sol locka till sig fisk? Kanske är det så att det strömmande vattnet drar med sig varmare bottenvatten från fjärdarna in i sundet? Va vet jag? Det också så att där i sundet står en del gäddor som brukar hugga av och till, man kan ju undra varför dom är där. Jag tror inte att det är för att leka, för någon sådan biotop är det inte.
                Det va lite tankar och funderingar
                m v h
                Bb
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Sv: Havsöringsrapporter i Stockholm

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                  Var ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.

Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!

I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.

...

Strömmen i måndags stod väl på halv lucka? Det var byst med öring i ghettot. En som drog 14 på några timmar. Det är ju några platser som levererar bättre än andra därinne (pm mer info)
                  //Patrick

Kommentera

• Sv: Havsöringsrapporter i Stockholm

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
                    Många av dem ställena som är öppna är dessutom i behov av värme för att öringen ska börja jaga, aktivt.

Strömmen verkar dock fiska bra året runt.
                    Ovanligt bra strömmenfiske denna vår skulle jag säga.
                    //Patrick

Kommentera

• Havsöringsrapporter i Stockholm

Vilka tekniker gäller i strömmen? Drag, spinnfluga? Bombarda? Sugen på att fiska något, vad som helst !!!
                      www.fiskefuralle.se

Välkommen in på en titt!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 958 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      460 visningar
                      0 gillar