Håller med karki. Det är bara att vänta. Kollade läget vid Kapellskär igår när jag lämnade vid färjan och även om isen bryts i och kring farleden är det fortfarande landis i vikarna och mycket bruten is i större eller mindre flak som driver längs kusten. Just nu inte fiskbart och ska det börja nappa krävs litet värme i vattnet.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Många av dem ställena som är öppna är dessutom i behov av värme för att öringen ska börja jaga, aktivt.
Strömmen verkar dock fiska bra året runt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inläggVar ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.
Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!
I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.
...
Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?Patte - Fiske från land
http://patteffl.wordpress.com/
Facebook
https://www.facebook.com/PatteFFL
Betesmoderator på FishBrain
http://fishbrain.com
Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand
Kommentera
-
Kom igen nu pojkar!
Här väntas inte!
Så länge det finns lite öppet vatten så finns det alltid chans. Vi (min fiskepolare Tony) har ju faktiskt lyckats 3 gånger på raken 3, 1,5 och 0,5 kilo. För min egen del så va det i strömmen för 2 turer sedan. Självklart ska dom upp i Påsk.
ÖKA TAKTEN!!
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av barabajare Visa inläggKom igen nu pojkar!
Här väntas inte!
Så länge det finns lite öppet vatten så finns det alltid chans. Vi (min fiskepolare Tony) har ju faktiskt lyckats 3 gånger på raken 3, 1,5 och 0,5 kilo. För min egen del så va det i strömmen för 2 turer sedan. Självklart ska dom upp i Påsk.
ÖKA TAKTEN!!
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggStrömmen ligger utanför mina referensramar eftersom jag kör från kusten. Det är helt olika grenar så att säga...
Tonys öringar är inte tagna i strömmen utan från ett ställe som heter Baggenstäket, det är ett långt sund med en delvis grävd kanal och det är lite som en sjö och lite grundkanter, brett och smalt om vart annat. Vattnet strömmar bra igenom där. Det har varit ett känt öringspot i många år.
Angående kallt vatten så tror jag att om solen ligger på där man står och fiskar och det känns varmt och gott så kan nog öringen uppleva ungefär samma sak i det omgivande vattnet, för som vi alla vet så handlar det om tiondelar. Sen kan man ju också tänka sig, eftersom det är is i princip överallt så kan ju det öppna vattnet med en skinande värmande sol locka till sig fisk? Kanske är det så att det strömmande vattnet drar med sig varmare bottenvatten från fjärdarna in i sundet? Va vet jag? Det också så att där i sundet står en del gäddor som brukar hugga av och till, man kan ju undra varför dom är där. Jag tror inte att det är för att leka, för någon sådan biotop är det inte.
Det va lite tankar och funderingar
m v h
Bb
Kommentera
-
Sv: Havsöringsrapporter i Stockholm
Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inläggVar ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.
Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!
I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.
...
Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?//Patrick
Kommentera
-
Sv: Havsöringsrapporter i Stockholm
Ursprungligen postat av karki Visa inläggMånga av dem ställena som är öppna är dessutom i behov av värme för att öringen ska börja jaga, aktivt.
Strömmen verkar dock fiska bra året runt.//Patrick
Kommentera
-
Havsöringsrapporter i Stockholm
Vilka tekniker gäller i strömmen? Drag, spinnfluga? Bombarda? Sugen på att fiska något, vad som helst !!!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 958 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()