Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
    Idag hade nattens kyla lett till att Trälhavet hade frusit på nytt....hittade dock öppet vatten en bit upp i Furusundsleden...och fick mig lite kvalitetstid med ett nytt LF Suncaster i handen...

/S
    Ja senaste kylan är inte direkt optimal om man nu vill ut och blöta dragen.
    Du råkade inte ha en liten silvrig sak som hörde till på spöt? Förresten hur var spöt? Har bara känt på det i butik.
    /H

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
      Ja senaste kylan är inte direkt optimal om man nu vill ut och blöta dragen.
      Du råkade inte ha en liten silvrig sak som hörde till på spöt? Förresten hur var spöt? Har bara känt på det i butik.
      /H
      Det enda silvriga var calaisrullen som satt på....det där silvriga som nån gång ibland ..men oftast alltför sällan....brukar hänga i änden på linan/draget lös med sin frånvaro....

Spöt var riktigt trevligt. Extremt bra balanserat tack vare lagom långt bakgrepp. Enda jag saknade var en beteshållare...men det går ju att lösa...

Du får gärna testa det vid nästa gemensamma tur om du vill..

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Någon som vet hur is-läget är på gålö ?

Kommentera

• Idag var vi i Baggenstäket och jagade öring. Inte ett liv men en fin eftermiddag blev det. Igår va kompisen där och drog en fin blanking som han uppskattade till 3,5 kg. Annars känns det minst sagt förtvivlat vad gäller isläget. Börjar nästan tro att påsken är i fara. Nu måste vi ALLA öringjägare hålla tummarna så det blir skärgårdsfiske till påsk.
          m v h
          Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
            Idag var vi i Baggenstäket och jagade öring. Inte ett liv men en fin eftermiddag blev det. Igår va kompisen där och drog en fin blanking som han uppskattade till 3,5 kg. Annars känns det minst sagt förtvivlat vad gäller isläget. Börjar nästan tro att påsken är i fara. Nu måste vi ALLA öringjägare hålla tummarna så det blir skärgårdsfiske till påsk.
            m v h
            Bb
            Påsken är nog körd, dessvärre.

Kommentera

• Baggen levererar!
              Idag vart det ett par timmar i Baggen. Kompisen fick en blanking på 1,5 kg, måste säga att den va väldigt vacker och proportionerlig.
              Själv fick jag lyfta på hatten och gratulera och se en gädda bakom draget samt njuta av en skön sol. Den här gången var det inte Jymdgrävlingen som gjorde jobbet utan ett Gruff-drag, typ blått med lite orange och silver. Antagligen blir det väl där och inne i Strömmen som Påskens fiske kommer att äga rum. Men man vet aldrig, kanske kommer det sommarvindar från Sibirien och tinar upp hela skiten på ett par dagar (positivt tänkande).
              m v h
              Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                Silverbajaren och barabåg, som vi kallar dem numera...
                He He
                Det här inlägget har jag missat.Kan väl bara säga, klockrent!
                Bb

Kommentera

• Var ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.

Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!

I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.

...

Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?
                  Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Jag ska till Singö i påsk, då ska jag fiska havsöring vid Fogdö sundet. Någon som vet hur isläget ser ut där? Borde ju vara rätt mkt öppet vatten, då det är öppet hav precis utanför. Eller?

Kommentera

• Ta det lugnt. Låt lite värme komma så sitter den snart.

Såg dina andra mål och projekt i år. Kanske står du och tänker på dessa istället för havets silver?

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                      Var ute på en ganska oplanerad "sväng" upp till Strömmen idag (måndag). Finfint väder, strålande sol och några enstaka plusgrader. Testade jymdgrävlingar plus många andra drag i drygt två timmar, sen gick jag över på fluga med bombarda.

Inga tecken på liv under drygt 4 timmar. Dvs som alltid - när det gäller mig och havsöringfiske!

I torsdags testade jag för övrigt Brandalsund ett par timmar. Samma visa där.

...

Snart bokar jag fan in en guide-tur med fångstgaranti på öring, så man får upp den där första j*keln till slut, så jag slipper drömma om den i ett år till. Efter den första öringen släpper det, sägs det ju?
                      Senast ändrad av karki; 2013-03-26, 09:41.
                      http://www.silverbums.com

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 845 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      442 visningar
                      0 gillar