Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av umegurra
    'Classified'
    Damn, jag raderade det inlägget knappt 10 sec efter att jag postade det, snabb jäkel du.. Självklart är merparten skrivet lite med glimten i ögat (raderade det då detta inte riktigt framgick tydligt nog enligt mig, vilket står som anledning till raderandet)..
    Men tydliggör det ändå att det var inte illa menat och hade jag träffat på dig i verkligheten och du hade bett mig att inte visa upp platsen för allt och alla så hade jag respekterat det.

Kanske har jag tur att stöta på dig, och lausvik, en dag i framtiden. Ni verkar ändå sitta på ganska mycket kunskap om fiske efter havsöring och har säkert tips och trix att lära oss nybörjare.

Kort sagt, sorry för mitt lite vresiga inlägg, ligger hemma med halsont, heltäppt näsa, feber och dunkande huvudvärk samt ett fiskesug utan dess like.. Inte rätt av mig att "ta ut det" över dig (eller någon annan) på internet vare sig med glimten i ögat eller inte.. Jag skall fixa lite honungste nu och vila i soffan. Hoppas din dag blir bättre än min i alla fall.
    Patte - Fiske från land
    http://patteffl.wordpress.com/
    Facebook
    https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
    http://fishbrain.com
    Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
    http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
      sticker te polen på jobb om nåra veckor där e läget me öringarna väldigt anorlunda. så de här e väldiga inteproblem jämfört
      Nu är ju Polen ett rätt stort land men längs östersjökusten bör det väl gå att fiska öring? (Eller avslöjade jag något nu?)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pain Reaper Visa inlägg
        ...ligger hemma med halsont, heltäppt näsa, feber och dunkande huvudvärk samt ett fiskesug utan dess like.. Inte rätt av mig att "ta ut det" över dig (eller någon annan) på internet vare sig med glimten i ögat eller inte.. Jag skall fixa lite honungste nu och vila i soffan.
        Det där låter väldigt bekant och så har det varit i stort sett sedan nyår för min del. I går struntade jag i det och nu betalar jag priset...

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          Det där låter väldigt bekant och så har det varit i stort sett sedan nyår för min del. I går struntade jag i det och nu betalar jag priset...
          Då håller jag tummarna för att vi båda skall bli friska lagom till helgen!
          Denna rinnande näsa och den slemmiga rethostan driver en ju till vansinne snart..
          Patte - Fiske från land
          http://patteffl.wordpress.com/
          Facebook
          https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
          http://fishbrain.com
          Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
          http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pain Reaper Visa inlägg
            Då håller jag tummarna för att vi båda skall bli friska lagom till helgen!
            Denna rinnande näsa och den slemmiga rethostan driver en ju till vansinne snart..
            Själv lider (!) jag av vad som tydligen är den allra senaste sk svininfluensan, en efterhängsen rackare som gör en kort i andningen (andfådd), sätter ned orken oerhört mycket och dessutom ger feber, huvudvärk och yrsel. Har haft den i över sex veckor nu (och en kompis jag snackade med för en 14 dagar sedan hade då haft den i tre månader). Det går, tänkte jag, att fiska om man tar det lugnt (men harlequine, som jobbar inom sjukvården, såg litet orolig ut). Förhoppningsvis överlever jag och förhoppningsvis är det öppet vatten där jag tänker fiska i helgen. I så fall behöver jag bara långsamt promenera några hundra meter över tämligen plan mark. Det ska nog gå om jags stannar några gånger längs vägen och hämtar andan. Man ska inte stressa när man fiskar utan det ska vara en rogivande sysselsättning.

Kommentera

• Lausvik: Se upp för pulshöjningen vid napp bara!

Kommentera

• Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                Lausvik: Se upp för pulshöjningen vid napp bara!
                Nå, den risken verkar ju inte vara så stor och skulle det slå till så överlever jag nog...

Kommentera

• Hej
                  Kul att läsa den här tråden, väldigt underhållande emellanåt. Kul också att fler har hittat in till strömmen.

Måste också få berätta om ett ställe på Norra Blidö som vi döpte till "akvariet". Det va någon gång på nittiotalet vi var där för första gången. Under flera års tid så hade vi kanonfiske i princip varenda gång vi var där. Vi fiskade även från isen och hade framgång. Nu va det några år sen sist men ser fram emot att åka dit under våren.

Idag har jag och "Silverbajaren" (han kallar sig så nuförtiden, grön å vit som han är) varit nere på Torö och brutit is och även ett spö. Drivis i mängder. Vi bröt upp en 200 m lång ränna för att komma till öppet vatten. Solen sken och vi kunde känna hur den värmde. Någon fisk blev det inte men en fin tur blev det i alla fall. Vi tog en sväng till Nynäshamn för att testa om vi kunde få någon torsk från kajen. Enligt rykten så har det fångats en del torsk där under hösten. Ett par riktigt bastanta bottennapp blev det. Jag kollade även ut över havet och såg att vattnet var öppet ända upp mot Muskö. Så i helgen vet jag vart vi skall söka öppet vatten.
                  Glöm inte att knåpa ihop en artikel och anmäla er till tävlingen.
                  m v h
                  Bb
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Nere i strömmen idag, många som fiskar och en del fisk kom upp. Fick själv upp en under måttet som fick simma tillbaka och en annan aningen större som släppte vid drillningen, tänk bara på att släppa tillbaka de mindre fiskarna så att de kan växa sig stora!

Mvh Nöjd Fiskare

Kommentera

• Slickar såren efter bommar, trilskande rullar och knäckta spön.....men som nån sa a bad day fishing, is better than a good day at work...

Medan ni funderar på artiklar och helgens fiske kan ni klura på några av mina hot spots....alla har leverarat silver för egen del...

"Brass Beach"
                      "Lynx Castle"
                      "Red Bull Beach"
                      "The Golden Islet"
                      "The Red Planetkin"

Först med 5 rätt vinner ett handgjort "Silverbow"-drag..

/S
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar