Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Pat Visa inlägg
    Tänkte testa strömmen för första gången någonsin, någon som har något topoffmind tips för en strömmenrookie just den här tiden på året och de vattenförhållanden som är just nu ?
    Ähh, ska också ner för skojs skull, bara för o se vad det är som alla snackar så mycket om, man får väl anpassa sig efter vattenförhållande mm. när man väl är på plats...

Kommentera

• Var och hälsade på i Norrköping förra helgen på premiären och fick lite blodad tand för de där silvertorpederna. 2 upp men båda strax under laglig fångst så båda fick gå tillbaks. Känns som att det är läge att få upp en laglig för första gången i år..
      Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik
        harlequine, Silverbonkar´n (ja, han kallas så numera) och jag ägnade större delen av denna vanliga sketna tisdag åt ännu ett bompass, förlagt till en så hemlig hotspot i den norra delen av skärgården att umegurra antagligen inte ens hört talas om den (sk need to know basis). Det var havsöringspinn on the rocks för hela slanten.
        [ATTACH=CONFIG]50957[/ATTACH]
        (Den som är intresserad kan se bilden i fotoalbumet)

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          (Den som är intresserad kan se bilden i fotoalbumet)
          vet att du å andra me tycker ja e en dryg snubbe som bara vill ha ställena själv.. å de stämmer vill fiska onötta ställn de suger å köra där nån annan nött innan.tycker man annat e man grönare än mossa eller ute för annat än få fisk. så om du knappar in att du kört vi ed.mörkat ni som redan påvägte blidö..de e långt åt fel håll(ja lauseviks heemliga ställe den lilla udden kallar sig så numer om man kollar nära) å laddar upp den där bildn.. gör de att vi andra som (miss)brukar internet åker dit å nöter sönder de får vi inge så kör vi igen bara för vi vet ju att stället funkar bra... lausvik e kung å han köttar hårt där... bister sanning. varför talar du inte om nu vilken sträcka du va på
          är inte där längre så om nån vill dit så skicka ett pm för koord.. då inte me need to know basis allt ska ju va public service nu för tiden! bra ställe för 5 årsen fiskrens locka till sig öring men nu har de slutat slänga nätrens i vattne.. lekströmmarna har dassat igen me.

bjuckar på två bompass me bombarda ströming vi tonys veranda. isigt å kallt..husbilen fuktig som en 08 bastu. får gärna bli vår nu så man kan ut å köra ordentlit igen!!! i veckan blire strömmen för hela slanten till tanten
          Senast ändrad av umegurra; 2013-02-27, 11:27.

Kommentera

• Jag och Janne (Jeke) var ute vid Strömmen och körde en heldag i lördags, från kanske 06:30 till 14:30, där runt Riksdan och omkring. Riktigt trevligt fiske måste jag säga, och underbart med perfekt sällskap som är lika fisketokig som jag är! Cityfiske var faktiskt inte alls så illa som jag hade föreställt mig, och omgivningen störde oss aldrig. Smidigt att även kunna göra en break mitt i allt, och dra till Lundgrens för att köpa på sig några nya prylar. Lär definitivt hänga vid Strömmen snart igen, så fort man hittar lite tid.

Hur som helst. Jag bommade tyvärr som jag alltid gör men Janne lyfte faktiskt en fin blank HÖ någonstans efter lunch! Strax under måttet, men ändå riktigt fin! Den fick självklart simma tillbaka efter några snabba foton. Det var kul att få hjälpa till med håvningen också. Grattis Janne!

Träffade även på Semir där ett par gånger under dagen. Annars var det ändå inte många fiskare ute den dagen, konstigt nog.
            Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
              så om du knappar in att du kört vi oxhalsö(ja lauseviks heemliga ställe den lilla udden kallar sig så numer om man kollar nära) å laddar upp den där bildn.. gör de att vi andra som (miss)brukar internet åker dit å nöter sönder de får vi inge så kör vi igen bara för vi vet ju att stället funkar bra... lausvik e kung å han köttar hårt där... bister sanning. varför talar du inte om nu vilken sträcka du va på
              Nice try but not even close. Näru, hit fåru allt letare själv.

Kommentera

• Hehe....så har UmeGurra bjuckat på ännu ett spot.....

....här kommer en idé till den som inte vet var han skall fiska.....starta en tråd här på FS....kalla den Gissa spoten......posta några bilder i skärgårdsmiljö.....langa med ett bete eller nåt i första pris.....och vips! .....plötsligt är det ingen som länge saknar Tonyex's Google Map-karta...

/S
                [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                  Nice try but not even close. Näru, hit fåru allt letare själv.
                  behövernte leta.. bara å fixa å kolla in dina foton
                  haken me bilden e så aatt säga bilen te höger.. själv hade ja plts på campingen ett par 100m upp. skönt att dubbelmoralen kommer när de nu e så hemliga grejr.. men fortsätt skriv vilket område å visa de kvadrat meterna som e bra kuststäckerna e ju så feta så vi andra lär ju inte ställa oss på just där. eller?!..

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                    Hehe....så har UmeGurra bjuckat på ännu ett spot.....

....här kommer en idé till den som inte vet var han skall fiska.....starta en tråd här på FS....kalla den Gissa spoten......posta några bilder i skärgårdsmiljö.....langa med ett bete eller nåt i första pris.....och vips! .....plötsligt är det ingen som länge saknar Tonyex's Google Map-karta...

/S
                    Du är listig du, Silverbommar´n...

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
                      behövernte leta.. bara å fixa å kolla in dina foton
                      haken me bilden e så aatt säga bilen te höger.. själv hade ja plts på campingen ett par 100m upp. skönt att dubbelmoralen kommer när de nu e så hemliga grejr.. men fortsätt skriv vilket område å visa de kvadrat meterna som e bra kuststäckerna e ju så feta så vi andra lär ju inte ställa oss på just där. eller?!..
                      Tydligen så såg du alltså var vi befann oss (och så är det, vilket jag påpekat tidigare, med de flesta välkända hemliga fiskeställena). Vad gäller kvadratmetrarna så lyckades vi i går inte hitta någon eller några sådana som var bättre än de övriga. Men vi hade en skön eftermiddag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 808 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar