Ursprungligen postat av Pat
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Var och hälsade på i Norrköping förra helgen på premiären och fick lite blodad tand för de där silvertorpederna. 2 upp men båda strax under laglig fångst så båda fick gå tillbaks. Känns som att det är läge att få upp en laglig för första gången i år..Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvikharlequine, Silverbonkar´n (ja, han kallas så numera) och jag ägnade större delen av denna vanliga sketna tisdag åt ännu ett bompass, förlagt till en så hemlig hotspot i den norra delen av skärgården att umegurra antagligen inte ens hört talas om den (sk need to know basis). Det var havsöringspinn on the rocks för hela slanten.
[ATTACH=CONFIG]50957[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg(Den som är intresserad kan se bilden i fotoalbumet)
är inte där längre så om nån vill dit så skicka ett pm för koord.. då inte me need to know basis allt ska ju va public service nu för tiden! bra ställe för 5 årsen fiskrens locka till sig öring men nu har de slutat slänga nätrens i vattne.. lekströmmarna har dassat igen me.
bjuckar på två bompass me bombarda ströming vi tonys veranda. isigt å kallt..husbilen fuktig som en 08 bastu. får gärna bli vår nu så man kan ut å köra ordentlit igen!!! i veckan blire strömmen för hela slanten till tantenSenast ändrad av umegurra; 2013-02-27, 11:27.
Kommentera
-
Jag och Janne (Jeke) var ute vid Strömmen och körde en heldag i lördags, från kanske 06:30 till 14:30, där runt Riksdan och omkring. Riktigt trevligt fiske måste jag säga, och underbart med perfekt sällskap som är lika fisketokig som jag är! Cityfiske var faktiskt inte alls så illa som jag hade föreställt mig, och omgivningen störde oss aldrig. Smidigt att även kunna göra en break mitt i allt, och dra till Lundgrens för att köpa på sig några nya prylar. Lär definitivt hänga vid Strömmen snart igen, så fort man hittar lite tid.
Hur som helst. Jag bommade tyvärr som jag alltid gör men Janne lyfte faktiskt en fin blank HÖ någonstans efter lunch! Strax under måttet, men ändå riktigt fin! Den fick självklart simma tillbaka efter några snabba foton. Det var kul att få hjälpa till med håvningen också. Grattis Janne!
Träffade även på Semir där ett par gånger under dagen. Annars var det ändå inte många fiskare ute den dagen, konstigt nog.Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin
Kommentera
-
Ursprungligen postat av umegurra Visa inläggså om du knappar in att du kört vi oxhalsö(ja lauseviks heemliga ställe den lilla udden kallar sig så numer om man kollar nära) å laddar upp den där bildn.. gör de att vi andra som (miss)brukar internet åker dit å nöter sönder de får vi inge så kör vi igen bara för vi vet ju att stället funkar bra... lausvik e kung å han köttar hårt där... bister sanning. varför talar du inte om nu vilken sträcka du va på
Kommentera
-
Hehe....så har UmeGurra bjuckat på ännu ett spot.....
....här kommer en idé till den som inte vet var han skall fiska.....starta en tråd här på FS....kalla den Gissa spoten......posta några bilder i skärgårdsmiljö.....langa med ett bete eller nåt i första pris.....och vips! .....plötsligt är det ingen som länge saknar Tonyex's Google Map-karta...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggNice try but not even close. Näru, hit fåru allt letare själv.
haken me bilden e så aatt säga bilen te höger.. själv hade ja plts på campingen ett par 100m upp. skönt att dubbelmoralen kommer när de nu e så hemliga grejr.. men fortsätt skriv vilket område å visa de kvadrat meterna som e bra kuststäckerna e ju så feta så vi andra lär ju inte ställa oss på just där. eller?!..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggHehe....så har UmeGurra bjuckat på ännu ett spot.....
....här kommer en idé till den som inte vet var han skall fiska.....starta en tråd här på FS....kalla den Gissa spoten......posta några bilder i skärgårdsmiljö.....langa med ett bete eller nåt i första pris.....och vips! .....plötsligt är det ingen som länge saknar Tonyex's Google Map-karta...
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av umegurra Visa inläggbehövernte leta.. bara å fixa å kolla in dina foton
haken me bilden e så aatt säga bilen te höger.. själv hade ja plts på campingen ett par 100m upp. skönt att dubbelmoralen kommer när de nu e så hemliga grejr.. men fortsätt skriv vilket område å visa de kvadrat meterna som e bra kuststäckerna e ju så feta så vi andra lär ju inte ställa oss på just där. eller?!..
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 680 visningar
0 gillar