Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Ah, då får man väl mörka den om man skulle råka återfånga den...
    Äh...det känns inte nödvändigt....tycker de flesta ser rätt lika ut.....

...nu trillar polletten ner....du menade fisken....när du skrev att jag outat stället....eller??
    Senast ändrad av Silverbågen; 2013-02-19, 20:09.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Har halkat efter lite i tråden som vanligt när fokus läggs på annat, allt från kommande båtköp, ekolod mm...

Blev tyvärr ingen Strömmen för min del den fredagen vi eventuellt skulle ses. Fullt upp med massa annat, och har inte hunnit fiska något alls, alldeles för länge nu. Strömmen fortsätter leverera ser jag.

Måste erkänna att jag har riktigt dålig koll på innerstan, och när ni nämnde Strömsberg så trodde jag ni menade lite längre bort, typ mot Djurgården. När jag tittar på google maps nu så ser jag att det är verkligen mitt i city, framför Riksdagshuset typ. Trodde det var det som var "ghettot"? Eller tänker jag fel nu?

Brukar sällan gå runt i Stockholm, om man nu inte shoppar eller ränner mellan krogarna nattetid, och har därför dålig koll, men när jag tittar på flygfoton nu så ser det ut som att det är värsta muren på flera meter man får stå överallt på för att fiska, stämmer det? Hur lyckas ni då få upp fisken egentligen?

Nu är city-kaoset inget som skrämmer iväg mig från att testa Strömmen, speciellt då öringen verkar finnas där, men när jag kikar på kartan kring Djurgården så verkar det finnas massa fina områden att kasta på. Lite mer natur-känsla helt enkelt. Har ni testat dessa ställen?

Minns att jag tagit några promenader på norra sidan av Djurgården för något år sen, och följde vattnet från Djurgårdsbron ända ut till Isbladsviken. Ett sånt ställe måste ju va underbart att stå å dänga fluga eller drag på. Men frågan är om det ens finns HÖ där? Någon som testat?

Eller vad tror/vet ni om hela södra sidan av Djurgården? Verkar ju också vara fin natur där. Eller sträckan på söder sida, typ vid Danvikshem?

Kanske bara jag som är så dum som försöker finna en naturupplevelse mitt i city...
      Senast ändrad av GäddMartin; 2013-02-19, 20:29.
      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	421,4 KB
ID:	1766754Här är de platser jag och farsan fiskade på för typ 8 år sedan, då hade vi bara tur en gång och vid plats #2 krokade farsan en Regnbåge på något kilo (runt 40 cm lång) men den slet sig vid håvningen då den var längre än vad håven var bred (har kvar håven) och lyckades slå mot håvens sidor och kroka loss sig själv

Förhoppningsvis så blir det fiske i Strömmen igen nu på söndag.
        Senast ändrad av Patte - En fiskares äventyr; 2013-02-19, 21:33.
        Patte - Fiske från land
        http://patteffl.wordpress.com/
        Facebook
        https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
        http://fishbrain.com
        Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
        http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• körde med kollegerna ons-fredag.. tyvär inga krokade spigg! 2 under måttare på bottenräka å nån tappad.. 2 godkännda blev käk odlade.. flöte å ströminghalva.

nån som kör me fiskremsor å bombarda?? borde funka om man får de att sitta kvar på kroken..

Va oxå till nynäs förra veckan gryning-kväll. Blev bara en liten på räka mitt på dan. spinn på efter lunch men inte ett hugg..snacka me ett par flugsnubbar som fått några en rätt fin..

bra Bågen då behöver vi nte sopa igen efter fötterna då

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
            körde med kollegerna ons-fredag.. tyvär inga krokade spigg! 2 under måttare på bottenräka å nån tappad.. 2 godkännda blev käk odlade.. flöte å ströminghalva.

nån som kör me fiskremsor å bombarda?? borde funka om man får de att sitta kvar på kroken..

Va oxå till nynäs förra veckan gryning-kväll. Blev bara en liten på räka mitt på dan. spinn på efter lunch men inte ett hugg..snacka me ett par flugsnubbar som fått några en rätt fin..

bra Bågen då behöver vi nte sopa igen efter fötterna då
            Gött att höra att det är några fler som hinner vara ute i veckorna och nöta........ Mete alternativt fluga verkar vara melodin just nu.....(om man inte vill kroka spigg förstås...då är rödsvart rymdpinne grym.)....

Intressant koncept att agna bombarda riggen med strömming....funkar det med gulpjiggar så varför inte "the real thing"....har endast kört med fluga själv...men strömmingen skall definitivt testas nån gång....

Skönt att få bekräftat att det inte var på favvospotten jag var och klampa runt i fredags.....

Idag blev det en kort bomtur på hemmaplan....en del drivis men tillräckligt mycket öppet för att få ut grejjerna på ett par ställen som tidigare levererat..

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Öring finns runt Djurgården! Finns nog runt hela stan om man hittar dem! Läs mer om fisket på hemsidan! Allt står där nästan :-)

Kommentera

• Klart att öring finns runt hela stan, det tas öring både uppströms strömmen och nedströms..Jag skulle vilja säga som så det finns ALLTID öringar i sthlm varje månad året runt på över 6 kg...Ur matsynpunkt behöver öringen aldrig lämna strömmen det kommer varje år enorma stim av främst nors och även strömming.Massor av vitfiskav många arter finns året runt. Alltid läge för födosök.Har själv tagit öring varje månad på året alltså även sommartid.

Tex, på ett vårställe i strömmens närhet har en polare till mig tagit vid landfiske, båda på vickewobbler fö, öringar på vill minnas 8,2 resp. 10,7 kg..

Kommentera

• Någon som ska in till strömmen under helgen ? Pma isåfall.

Kommentera

• Ursprungligen postat av semir Visa inlägg
                    Någon som ska in till strömmen under helgen ? Pma isåfall.
                    Om det är plusgrader och jag inte är groteskt bakis så ska jag och ev en polare dit på söndag..
                    Patte - Fiske från land
                    http://patteffl.wordpress.com/
                    Facebook
                    https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
                    http://fishbrain.com
                    Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
                    http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Tänkte testa strömmen för första gången någonsin, någon som har något topoffmind tips för en strömmenrookie just den här tiden på året och de vattenförhållanden som är just nu ?
                      Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar