Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ahhh!
...efter förra veckans betongfiske var det skönt att idag hitta öppet vatten längs kusten.....testade nya prylar som utföll till belåtenhet....fiskade en sträcka som var misstänkt lik UmeGurras favoritspot....men med tanke på fotspåren i snön...eller rättare sagt avsaknaden av dem...kunde jag konstatera att det rörde sig om ofiskad mark.....
Blev det nåt då?.....njae.....inget silver men väl en glupsk spigg som valde att attackera den nya rymdpinnen i 08-färg.
Nya tag imorgon.....då testar vi fluga från flytring...Senast ändrad av Silverbågen; 2013-02-16, 00:19.
Kommentera
-
Lördagen tillbringades längs samma kuststräcka som på fredagen......denna dag inte själv......ryktet om isfritt sprider sig bland sugna silverjägare.....BB King och hans kompis Tony Montana (ja han kallas så numera..) var på plats i gryningen....och runt lunchtid dök även två vadande flugfiskare upp...
Själv missade jag gryningsfisket....(jycken måste ju få en riktig morgonpromenad när husse ska ut och fiska..).... anlände och sjösatte flytringen vid 10-tiden.....jobbade mig sedan ner och upp längs den 2 km långa kuststräckan.....
Eftersom jag sett spigg i vattnet under fredagen valde jag att köra med imitationer av dessa....men trots 4 timmars ihärdigt viftande så lös silvret med sin frånvaro...
Efter upptining av frusna tår och välbehövlig lunch bestående av kaffe o mackor blev det taktikbyte....anslöt BB King och Tony Montana (...han som numera kallas så..) och började mata med rödsvart rymdpinne resten av eftermiddagen...
Trots samma klena resultat....(Tony Motana (..han som..) hade visserligen en skaplig efterföljare som fick oss att nöta lite extra sista timmen på ett avsnitt med lerbotten...) ...så var det med ett stort leende på läpparna färden vändes hemåt igen....
Härligt att vara igång med Silverjakt i skärgården igen......
Kommentera
-
...så var man hemma efter ytterligare en dag vid kusten....
...dagen bjöd på nordliga vindar och temperaturer strax under nollan.....skönt att se att senaste dagarnas milda väder gjort underverk med isen.....
Varvade idag spinn och bombarda.....fram på eftermidagen när jag påbörjat vandringen tillbaka mot bilen passerade jag en plats där jag tidigare landat fisk.....tänkte att några kast på platsen kunde inte skada som avslutning på dagen......och se! .....det skulle visa sig vara ett bra beslut..
...två kast med bombarda-riggen....och pang.....så klev en liten silversprallis på min smörbultsimmitation.....som alltså än en gång levererade....
...ingen jättefisk.....men som BB King uttryckte det efter min sms-rapport...."varje fångst vid kusten är en bonus.."
..."hur lång var den?"....frågade en annan kompis......"ja....ungefär som ett snöre...;-D"...blev svaret...
Nöjd med dagen rullade jag hemåt....och nöjdare skulle jag bli.....på vägen hem konstaterades nämligen att isen nu gått i stora delar av Furusundsleden .....yeeehaah!!!!
I morgon slipper man gå över ån efter vatten....
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggAhhh!
...efter förra veckans betongfiske var det skönt att idag hitta öppet vatten längs kusten.....testade nya prylar som utföll till belåtenhet....fiskade en sträcka som var misstänkt lik UmeGurras favoritspot....men med tanke på fotspåren i snön...eller rättare sagt avsaknaden av dem...kunde jag konstatera att det rörde sig om ofiskad mark.....
Blev det nåt då?.....njae.....inget silver men väl en glupsk spigg som valde att attackera den nya rymdpinnen i 08-färg.
[ATTACH=CONFIG]50576[/ATTACH]
Nya tag imorgon.....då testar vi fluga från flytring...
Kommentera
-
Kul att det nappar!
Funderar på att prova Bombarda i år, verkar intressantPatte - Fiske från land
http://patteffl.wordpress.com/
Facebook
https://www.facebook.com/PatteFFL
Betesmoderator på FishBrain
http://fishbrain.com
Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av lausvik Visa inläggPå torsdagen lägger du ut bild på en fångst och outar stället. På lördagen var det, om jag förstått saken rätt, andra där och fiskade slut på spiggen.
Om de två flugfiskarna hade lockats till platsen av utsikten att fånga en spigg vet jag inte....men skulle jag gissa så tror jag inte det. Mer troligt är att de antingen hade rekat SMHIs iskarta och funnit en plats där det såg ut att vara isfritt eller bara på vinst eller förlust åkt ut till kusten och haft turen att finna öppet vatten...
Spiggen finns nog kvar...om inte den jag tog var den enda som fanns ....och sedan ej överlevde mitt försök till C&R.... Varken jag, BB eller TM fick nån på lördagen...och jag tvivlar på att flugfiskarna tog nån på den korta stund de var på plats...tror dock inte det berodde på utfiskning...snarare otur eller bristande teknik..
....vet inte om det blev nåt klarare efter det här....
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggSpiggen finns nog kvar...
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 812 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline