Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Idag va jag och Silverfisken (han heter så nuförtiden) inne i strömmen. Två fiskar blev det, en på flötmetad räka, den vägde ca 1,3 kg och va lite färgad dvs en lekfisk. Sen så slog den rödsvarta "jymdgrävlingen till och fångade en sprall. Alltså två upp idag, platsen va Strömsborg och imorgon kör vi igen.
    M v h
    Bb
    Silverfisken hälsar.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
      Idag va jag och Silverfisken (han heter så nuförtiden) inne i strömmen. Två fiskar blev det, en på flötmetad räka, den vägde ca 1,3 kg och va lite färgad dvs en lekfisk. Sen så slog den rödsvarta "jymdgrävlingen till och fångade en sprall. Alltså två upp idag, platsen va Strömsborg och imorgon kör vi igen.
      M v h
      Bb
      Silverfisken hälsar.
      Gratulerar!
      En fråga från en novis bara, vad är detta "jymdgrävlingen" för drag?
      Patte - Fiske från land
      http://patteffl.wordpress.com/
      Facebook
      https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
      http://fishbrain.com
      Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
      http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pain Reaper Visa inlägg
        Gratulerar!
        En fråga från en novis bara, vad är detta "jymdgrävlingen" för drag?
        Hej Patrik
        Jymdgrävlingen är en Sandgrävling som har legat i omloppsbana runt Jupiter i en vecka.
        Bb

Kommentera

Idag va jag och Silverfisken (han heter så nuförtiden) inne i strömmen. Två fiskar blev det, en på flötmetad räka, den vägde ca 1,3 kg och va lite färgad dvs en lekfisk. Sen så slog den rödsvarta "jymdgrävlingen till och fångade en sprall. Alltså två upp idag, platsen va Strömsborg och imorgon kör vi igen.
          M v h
          Bb
          Silverfisken hälsar.
          Tackar för dagens lektion i äkta betong-fiske....det räcker tydligen inte med att kasta längst...

Det måste tydligen till "reekor...ja, sååna man eeeeter"...och rymdpinnar i 08-färg....för att lura citysilvret...

På't igen imorn....å du ...lämna Silverfisken där han hör hemma....(i golvbrunnen i din dusch)...

/Silverbågen

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
            Tackar för dagens lektion i äkta betong-fiske....det räcker tydligen inte med att kasta längst...

Det måste tydligen till "reekor...ja, sååna man eeeeter"...och rymdpinnar i 08-färg....för att lura citysilvret...

På't igen imorn....å du ...lämna Silverfisken där han hör hemma....(i golvbrunnen i din dusch)...

/Silverbågen
            Det blir lite svårt att få ner en tvåmeters i golvbrunnen, men va fan det är värt ett försök.
            m v h
            Pp (ja jag kallas så nuförtiden)

Kommentera

• Ännu ett pass inne i Strömmen till ända. Jag och Silverbocken (han kallar sig så nuförtiden). En blanking upp,den va precis under måttet. En tappad,klev av efter 5 sekunder. Strömborg va platsen och den gode vännen "jymdgrävlingen" rödsvart va draget som gjorde jobbet. Ser fram emot nästa pass och då förhoppningsvis någonting större på kroken.
              m v h
              Bb

Kommentera

• Dagsrapporten:

...stretar tjurskalligt på med vad egna dragasken har att erbjuda.....alldeles för stolt för att tacka ja till BB Kings (...ja han kallar sig numera så..) generösa erbjudande om att låna en såndär...rödsvart jymdgrävling...

...jag vidhåller min hypotes om att det är viktigare att vara på rätt plats....vid rätt tidpunkt....idag t.ex spillde jag ut en halv kopp kaffe i bilen på väg till fisket.....fick stanna till på första bästa mack för att idka bilvård.....bara för att anlända till fiskeplatsen och få en kamera med bildbevis upptryckt under näsan av BB King....och därmed inse att man missat dagens huggperiod med en kvart..

....argh....

Kommentera

• Haha härliga inlägg, kul å följa. Grattis till silvret! Verkar ju gå bra i strömmen alltså, små eller stora e väl inte så viktigt trots allt! Efter en massa pimplande efter små P&T-rödingar på sistone så vore ju en 1-kilos havsöring enormt stor för min del!

Bara längtar tills på torsdag då jag går på min vecko-ledighet igen. Strömmen nästa!

Hmm kollade ivrigt i draglådorna idag och hittade faktiskt en sån där "grävling ala 08-färg", synd bara att den inte fått sin omloppsbana runt Jupiter ännu. Tror faktiskt inte den ens fått ett dopp sen den lämnade butikshyllan i höstas...
                  Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

• Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
                    Haha härliga inlägg, kul å följa. Grattis till silvret! Verkar ju gå bra i strömmen alltså, små eller stora e väl inte så viktigt trots allt! Efter en massa pimplande efter små P&T-rödingar på sistone så vore ju en 1-kilos havsöring enormt stor för min del!

Bara längtar tills på torsdag då jag går på min vecko-ledighet igen. Strömmen nästa!

Hmm kollade ivrigt i draglådorna idag och hittade faktiskt en sån där "grävling ala 08-färg", synd bara att den inte fått sin omloppsbana runt Jupiter ännu. Tror faktiskt inte den ens fått ett dopp sen den lämnade butikshyllan i höstas...
                    Hej Martin
                    Om du ska åka in till strömmen på Torsdag så lär vi nog träffas. Jag kommer nog försöka vara på plats runt 9 tiden. Skulle tro att Silverbenet (han kallar sig så nuförtiden) kommer han också.
                    m v h
                    Bb King.
                    Det namnet passar rätt bra, för faktiskt så spelar jag gura och spelar i ett band som heter Tungt Vatten. Musiken vi spelar är tuung bluesbaserad rock med inslag av fisklukt.

Kommentera

Hej Martin
                      Om du ska åka in till strömmen på Torsdag så lär vi nog träffas. Jag kommer nog försöka vara på plats runt 9 tiden. Skulle tro att Silverbenet (han kallar sig så nuförtiden) kommer han också.
                      m v h
                      Bb King.
                      Det namnet passar rätt bra, för faktiskt så spelar jag gura och spelar i ett band som heter Tungt Vatten. Musiken vi spelar är tuung bluesbaserad rock med inslag av fisklukt.
                      Nice, låter kul! Absolut. Jag brukar försöka vända på dygnet när jag gått av mitt nattjobb, så jag åker ut dit på torsdag, direkt efter att jag slutat vid 07. Hem och packa, sen bör jag vara där runt 9 eller strax efter. Får hoppas GPS-en leder mig dit bara, är värdelös på att hitta i "storstan"..
                      Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 802 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      437 visningar
                      0 gillar