Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Riktigt bra, det är bara en fisk, aldrig fel att vara ute med likasinnade och fika längs fin sjöstrand, dock när man var yngre rådde svåra konkurrensförhållanden..... typ jag leder med 2-1.... ikke så idag iaf inte på samma vis!
    De e klart att det blir tävling......när vi ses.....
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
      Jag ägnar mig utelsutande åt och diskuterar bara fiske från land (eller utvadad). Det stora problemet är inte att hitta lovande platser utan att hitta platser man kan ta sig till (oc där man kan parkera bilen inom gångavstånd) eftersom skärgården/kusten är så oerhöt expolaterad. Där det inte är tät skog så möts man av staket och skyltar om att man inte får använda vägen etc etc. Ibland blir jag bara så trött på den här delen av landet... Tacka vet jag Gotland där man i princip kan knalla runt hela ön med spö i handen!
      Haha ja vägbommar..... dem kan vi, märkligt, Sverige, allemansrättens förlovade land, så fort du kommer ut i spenaten, tomtägarföreningen, den lokala på plats..... finns inga parkeringsplatser annat än möjligen på vändplan... testade nytt pimpelvatten i helgen som gick, vägbommar inga parkeringsplatser, helt förvirrad va fan det är en havsvik, alltså fritt fiske, lyckades ställa ifrån mej bilen, passerade vägbom, efter 100m stod skylt "PRIVAT OMRÅDE" undertext "VARNING FÖR HUNDEN" så var det med den allemansrätten till fritt vatten, iaf enligt lagen, varenda avstick nära vatten var totalt bommat..... av den lokala tomtägarföreningen, vill du dit iaf definitivt sommartid, ta båten, tar du bilen glöm det då blir du hundmat antagligen, kändes iaf som det, dock farleder in vattenvägen är iaf inte bommade...
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Nä, det var ju på den tiden det fanns fisk. Siffror som 2-1 i dagens läge förutsätter ju en rätt lång bekantskap...
        ....just D....jag är 201 cm......

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
          Utan tvekan det sämsta hittills i den här tråden...

Kommentera

• Blev så till sinnes....., svettig och jävlig i overallen så jag tog av eggskyddet på borren.... kommer hundjäveln så får han skylla sej själv, lyckligtvis uteblev Karo, såg bara spåren i snön efter kräket.

Kommentera

Utan tvekan det sämsta hittills i den här tråden...
              ...totally agree....men kunde inte motstå det straffsparksläget....

Kommentera

Haha ja då kan man nog säga att med tiden kommer du få mycket lång erfarenhet iaf, skämtar skojar imponerande längd, ta inte illa upp, känns nästan som du bjöd på det!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Haha ja då kan man nog säga att med tiden kommer du få mycket lång erfarenhet iaf, skämtar skojar imponerande längd, ta inte illa upp, känns nästan som du bjöd på det!
                  any time m8!

Kommentera

any time m8!
                    Blev lite tveksam, jag skämtade, inget annat, som sagt ingen grund för att ta illa upp lovar på något vis!

Kommentera

• Sedan hö-fisket tog fart i mitten på 80-talet har, med jämna mellanrum, heta områden släppts, antingen i tidningar eller, som på senare tid, på internet. Varje gång har det omnämnda området blivit totalt sönderfiskat. Varje gång.
                      Gör man sina hundår på kusten så har man inget att vara "avundsjuk" på utan då har man sitt "eget fiske", dvs. metod, flugmönster, platser osv, osv. Karki har enträget gjort sina hundår - att beskylla honom för att snålhålla på platser är brist på respekt. Jag är inte ett dugg avundsjuk på Karkis framgångar, endast glad och imponerad. Det skulle även du varit Lausvik, om du gjort dina hundår och hittat "ditt" fiske.
                      Sen är antalet spots som nås med bil och från land inte alls särskilt många. Att räkna in den totala kuststräckan och dessutom alla öar är att förenkla nåt enormt. Det allra mesta av det fiskbara vattnet är inte åtkomligt av flera anledningar.

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                      Visst är tipsen värda något, men det verkar litet kluvet att snålhålla på lokalangivelserna. Som jag skrivit tidigare borde man kunna lämna relativt grova upplysningar (tex Kapellskär) men inte nödvändigtvis ange exakt vilken grusgrop eller sten som fisken tagits vid. Kusten är, som Silverbågen, skrev mer än tillräckligt lång och vi är trots allt inte så många som ägnar oss åt att jaga havsöring.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 760 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar