Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    För egen del mäste jag konstatera att det var långt värre än vad jag anat. Det känns rent olustigt och min motivation att delta i ett offentligt menings- och erfarenhetsutbyte om havsöringfiske har minskat dramatiskt när jag nu fått klart för mig hur det ligger till. Trist!
    Tycker att du ska fortsätta på precis samma sätt som du gjort tidigare. För hur du än skriver/gör så är det nästan alltid nån som inte köper det.
    Iband brukar jag säga/tänka att nu är det dags att sätta på sig den berömda "Engelska vaxrocken" vilket innebär att allt som hamnar på den rinner av lika fort som det kom dit.
    m v h
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

För egen del mäste jag konstatera att det var långt värre än vad jag anat. Det känns rent olustigt och min motivation att delta i ett offentligt menings- och erfarenhetsutbyte om havsöringfiske har minskat dramatiskt när jag nu fått klart för mig hur det ligger till. Trist!
      Tråkigt att det som började som en trevlig fisketur skulle sluta så här....håller med BB...på med oljerocken...
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Tråkigt att det som började som en trevlig fisketur skulle sluta så här....håller med BB...på med oljerocken...
        Äsch, inte är det här slutet inte. Vi kommer att fiska 8och utbyta tips) fler gånger. hoppas jag. Däremot känns hela idén med ett diskussionsforum för sportfiskare förfelad när tongivande deltagare vill lägga locket på allt som ens liknar konkreta angivelser av lämpliga fiskeplatser. Just nu är jag skitsur men hur jag kommer att hantera situationen på någon sikt får vi väl se.

Kommentera

• Det är bra och låta bli det. Det är inte värt att bli sur, framför allt för att det finns gott om så kallade fiskare som tror att det äger fiskeplatserna och även fisken som simmar ute tills havs.
          Jag blir inte sur för att ni fiskar en stenkast från min stuga och lägger bilder på det. Det jag tycker att det är roligt är att någon gång framöver (när det blir lite varmare) , då kommer vi att vara flera som är där och "ser ut som idioter med ett fiskespö i handen".

//T
          Senast ändrad av tonyex; 2013-01-14, 12:20.

Kommentera

Äsch, inte är det här slutet inte. Vi kommer att fiska 8och utbyta tips) fler gånger. hoppas jag. Däremot känns hela idén med ett diskussionsforum för sportfiskare förfelad när tongivande deltagare vill lägga locket på allt som ens liknar konkreta angivelser av lämpliga fiskeplatser. Just nu är jag skitsur men hur jag kommer att hantera situationen på någon sikt får vi väl se.
            Gör som vi andra: skit fullständigt i dom som inte vill dela med sig..!
            Om deras platser blir "avslöjade" av andra som också fiskar där kan de väl så ligga hemma i sängen och gråta om dom vill. Fortsätt dela med dig, lausvik. Dina inlägg är intressanta och lärorika! Hoppas själv få chansen att träffa på dig ute vid vattnet en vacker dag och få ta del av erfarenhet, trevligt sällskap samt (förhoppningsvis) lyckat fiske!

Med vänlig hälsning,
            Patrik
            Patte - Fiske från land
            http://patteffl.wordpress.com/
            Facebook
            https://www.facebook.com/PatteFFL

Betesmoderator på FishBrain
            http://fishbrain.com
            Följ mina fiskepass i Realtid på FishBrain (PatteFiskeFrånLand)
            http://www.fishbrain.com/PatteFiskeFranLand

Kommentera

• Det är tråkigt att du är sur. Tråkigt att du ser allt så svart och vitt och funderar på att sluta skriva informativa artiklar.

Försök se det positiva i rapporterna istället. Trots att vissa (mig själv) inte kommer outa spots på nätet.

Skitfiske på er i vår.
              Senast ändrad av karki; 2013-01-14, 10:42.
              http://www.silverbums.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
                Det är tråkigt att du är sur. Tråkigt att du ser allt så svart och vitt och funderar på att sluta skriva informativa artiklar.

Försök se det positiva i rapporterna istället. Trots att vissa (mig själv) inte kommer outa spots på nätet.

Skitfiske på er i vår.
                OK, jag kanske överreagerar, men jag tycker fortfarande att din med fleras inställning är trist och jag tror inte att den gynnar havsöringfisket. I det mycket korta perspektivet kanske den leder till att du och likasinnade får marginellt mindre konkurrens på "era" ställen, men till vilket pris? Det stora problemet är att havsöringfisket, med nuvaranade glesa bestånd, så svårt och ger så magert utbyte att vi är få som ens bryr oss om att försöka. Detta leder till att fisket efter havsöring blir en ren marginalföreteelse och att dess intressen får en väldigt liten tyngd när beslut ska fattas för politiker (kan du stava till Erlandsson?) sk*ter i fisk och räknar bara röster. Vi som sitter inne med något mått av kunnande om när, var och hur an trots allt kan komma till tals med denna skygga dessvärre alltför sällsynta fisk bör därför inte, det är i alla fall min uppfattning, i första hand värna om våra egna fångstmöjligheter utan värna om havsöringfisket som sådant, bland annat genom att försöka popularisera det genom att sprida våra kunskaper så att fler får chansen att smittas. Vem vill vara den som fångade den sista havsöringen?

Kommentera

• Ni kan bara kolla min signatur under Havsöring STHLM
                  Där har jag lagt ut allt jag vill dela med er. Det finns många spots som inte finns med där och det är klart att några av mina hetaste kommer aldrig att finnas tillgängliga för allmänheten. Det är mitt beslut. Om lagt ut din fav. fiskeplats ute på nätet, då säger jag så här: sorry för det.

Det finns något som jag har lärt mig när det gäller fiske efter havsöring, och det är att ett het spot är inget som är direktlänkat till fiskelycka. Det krävs en hel del kunskap om havsöring, beten, vädret, externa faktorer osv. för att få fisken på kroken och framför allt det krävs färska kunskaper om var fisken finns just nu och vad den "äter".

Skitfiske på er alla!

Häls /T

PS: Tänkt om det skulle finnas en tjänst där man betalar lite pengar för att få lite mer konkreta tips om "Var är fisken just nu?" som till exempel : "V75 Tips Värmningar ". Eller är jag hel fel ute?

Havsöring STHLM länken är borttagen från min signatur nu, fast länken kommer att finnas här , på den här tråden, ifall någon hittar hit ....
                  Senast ändrad av tonyex; 2013-01-14, 12:02.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Om lagt ut din fav. fiskeplats ute på nätet, då säger jag så här: sorry för det.
                    Nej, det har jag inte gjort. Men du har. Fast inte är jag sur på dig för det. Den platsen tillhör, som jag ser det, ingen och alla och jag önskar de fiskare som (kanske efter att ha läst dina tips) besöker den ett riktigt j*vla skitfiske!

edit. F´låt om jag fick med din sommarstuga på en bild. Bilden är borttagen.
                    Senast ändrad av lausvik; 2013-01-14, 12:02.

Kommentera

Nej, det har jag inte gjort. Men du har. Fast inte är jag sur på dig för det. Den platsen tillhör, som jag ser det, ingen och alla och jag önskar de fiskare som (kanske efter att ha läst dina tips) besöker den ett riktigt j*vla skitfiske!

edit. F´låt om jag fick med din sommarstuga på en bild. Bilden är borttagen.
                      Haha, nej det har du inte gjort! Den ligger inte alls så nära, fast jag tyckte att det var roligare att säga det så.

Bilden får du jätte gärna ladda upp igen. Det var(är) en jättefin naturbild!
                      ... och precis som du skriver: naturen , floran och faunan tillhör ingen och alla ....

//T
                      Senast ändrad av tonyex; 2013-01-14, 12:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 787 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      435 visningar
                      0 gillar