Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Precis min lilla favvoplats eller punkt där de oftast biter..

Ja började med ljusterö därför många sa att det skulle vara bra men ärligt.. de känns lite som city med massa folk och skräp eller i city är det iof inte så mycket skräp... blev tillsagt att ja inte fick stå där och fiska av en boende med hund.

Kommentera

• Ursprungligen postat av umegurra Visa inlägg
      Här blev de liv!!

Lausvik @@ Lustigt att du menar att de som inte vill skylta med örings-platserna har dålig attityd.. tycker du verkar ha problem med attityden. Tänk mindre så inskränkt du tror du hjälper andra men tänk lite på dom som ändå letat noga noga på den långa 1 kilometern då efter sina spottar dit man åker för att i lugn njuta av naturen.. Ja är alla fall inte gla att du visar min lilla spott precis så där. har inte många än. men nu får jag väl leta flera för nu lär du och många till vitja den varje helg.. kul. Det låter som du tycker att det flodas av öringar i havet eller ochså spelar det ingen roll för dig om du fångar nåra. Jajja hoppas sen att du har rätt, tråk om de blir som ljusterö me tjuvfiske i ån fulla stränder som i våras.

Hoppas du kan ta åsikterna på bra sätt ändå fast de låter grinigt.

Var föresten vid lausviksfotot idag, eftersom vi ska vara noga.. Massa is där inne men utanför fick Chefen en på ett och ett halft..den blev mat =/. brorsan hans och kollegan kände inget. Jag fick en pytte på cirka 30-40 Cm på röd/svart toby C&r. Firman har stängt i veckan så ska testa igen.. Har tyvär långt att åka men kul när det är värt. Det var inte många där 2 st såg ut som de hade flöten.

Fin bild bågen! ser kallt ut där ochså.. Fiskar du brevik eller lervik? fick tips på sportfiskeboden att det är bra där fast bäst på vårarna?
      Din lilla spot? Förlåt, jag visste inte att du ägde den. Men jag inser nu att det inte ses med blida ögon att man hjälper andra. Inser också hur fel det är av mig att skriva instruktiva artiklar om öringsfiske på SHS hemsida. Lägger nu med omdelbar verkan ner all liknade verksamhet. Kommer inte att posta vare sig tips eller bilder. Var och en får klara sig själv. Det var väl så du hoppades att jag skulle ta dina griniga synpunkter? I vart ffall är det så jag tog dem. Skitfiske på er!

edit. Och jag lovar att inte vittja din plats varje helg. Jag har andra ställen. Herregud...
      Senast ändrad av lausvik; 2013-01-13, 23:04.

Kommentera

Här blev de liv!!

Lausvik @@ Lustigt att du menar att de som inte vill skylta med örings-platserna har dålig attityd.. tycker du verkar ha problem med attityden. Tänk mindre så inskränkt du tror du hjälper andra men tänk lite på dom som ändå letat noga noga på den långa 1 kilometern då efter sina spottar dit man åker för att i lugn njuta av naturen.. Ja är alla fall inte gla att du visar min lilla spott precis så där. har inte många än. men nu får jag väl leta flera för nu lär du och många till vitja den varje helg.. kul. Det låter som du tycker att det flodas av öringar i havet eller ochså spelar det ingen roll för dig om du fångar nåra. Jajja hoppas sen att du har rätt, tråk om de blir som ljusterö me tjuvfiske i ån fulla stränder som i våras.

Hoppas du kan ta åsikterna på bra sätt ändå fast de låter grinigt.

Var föresten vid lausviksfotot idag, eftersom vi ska vara noga.. Massa is där inne men utanför fick Chefen en på ett och ett halft..den blev mat =/. brorsan hans och kollegan kände inget. Jag fick en pytte på cirka 30-40 Cm på röd/svart toby C&r. Firman har stängt i veckan så ska testa igen.. Har tyvär långt att åka men kul när det är värt. Det var inte många där 2 st såg ut som de hade flöten.

Fin bild bågen! ser kallt ut där ochså.. Fiskar du brevik eller lervik? fick tips på sportfiskeboden att det är bra där fast bäst på vårarna?
        Havsöringsfiske i Stockholms skärgård handlar mycket om att leta platser och nöta hårt. Så du får leta på. Kan inte mycket om den norrländska kusten men några teorier om platsval kan du säkert ta med dig i jakten på 08-silvret.

/ Kärki
        http://www.silverbums.com

Kommentera

• Jag har nu bett Bergman att radera mina avslöjande bilder från ett ställe jag inte vill nämna.

Kommentera

• Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
            Havsöringsfiske i Stockholms skärgård handlar mycket om att leta platser och nöta hårt. Så du får leta på. Kan inte mycket om den norrländska kusten men några teorier om platsval kan du säkert ta med dig i jakten på 08-silvret.

/ Kärki
            Kollade från platserna där de stoppar i fisk och så på eniro. fast de är svårt att se enstaka stenar och de är inte lika många djuprännor som i umeå... Hårt ska de nötas!!

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
            Jag har nu bett Bergman att radera mina avslöjande bilder från ett ställe jag inte vill nämna.
            Du är en hyvens kis du.. tror inte du behöver be nån radera. redigera-knappen är under inlägget..
            har inte köpt eller ärvt någon spott. du är såklart väldigt välkommen där du me samma som alltid. har inte läst eller klagat på några instruktiva artiklar.. hoppas vi ses där nånting så ska vi äta pepparkakor du och ja
            Senast ändrad av umegurra; 2013-01-14, 00:02. Anledning: De blev fel

Kommentera

tror inte du behöver be nån radera. redigera-knappen är under inlägget..
              Tack! Nu är det åtgärdat.

Kommentera

• Det är bara en fisk, gräla om den leder ingen vart.......
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Skiten i fläkten var ju bara förnamnet....och allt för ett litet inlägg med en bild på en fiskare som inte råkade vara samma plats som nämnde fiskare lyckades landa en stackars liten öring....

Nåja debatten visar att det finns lite olika uppfattningar om sakernas önskvärda tillstånd...de egna reflektionerna till viss del desvärre bekräftade....men det är bara att gilla läget..har min uppfattning och den står jag för

Kusten är lång och i Åkersberga trakten så hör Brevik och Lervik till de många platser som frekventeras både av mig och andra i jakten på silver....

Sällan skräpigt och oftast trevligt de få gånger man springer på andra fiskare i området...
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2013-01-14, 07:52.
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Kom igen nu
                    Oavsett vad man tycker är fel/rätt så finns det alltid någon som tycker tvärt om. Att kritisera folk som lägger ut/inte lägger ut platser är lika med dött lopp. Försök istället inse att vi ser på saken på olika sätt och acceptera att så är det.
                    Jag ser fram emot allas rapportering, tips oavsett detaljrikedom.
                    Fisken räcker till alla.
                    m v h
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
                      ...de egna reflektionerna till viss del desvärre bekräftade...
                      För egen del mäste jag konstatera att det var långt värre än vad jag anat. Det känns rent olustigt och min motivation att delta i ett offentligt menings- och erfarenhetsutbyte om havsöringfiske har minskat dramatiskt när jag nu fått klart för mig hur det ligger till. Trist!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 840 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      441 visningar
                      0 gillar