Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggMan börjar ju undra vart Silverbågen, Gurchan, Lausvik, Barabajare och blinker har tagit vägen?
Kom ut i helgen i sommarvädret. 2 sprall och en fin blank landade på två gubbar. Fiskade i ytterskärgården. Mina två tog på baitfish i gnagetfärger (svart/gul/vit). Sjunk 3 i ett sund var melodin för den större. Sprallen tog tidigt på morgonen inne på ett grundflak.
Bjuder på en bild också.
Kommentera
-
Var ute i helgen i norra i det fina sommarvädret. I torsdags och fredags hade jag flera följen på riktigt fina öringar som bara ville titta på mina drag för att sen vända vid båten. Två mindre fiskar lyckades jag landa iaf, 35+45cm. I lördags åkte jag ut vid lunch för att köra några timmar, testade först de ställen där jag hade kontakt dagarna innan men det var helt dött. På vägen tillbaka hade det börjat blåsa lite mer och det känndes riktigt hoppfullt trots att tempen visade på över 9grader. Jag stannde på ett ställe där jag fiskat flertalet gånger men aldrig haft någon kontakter. Efter ett par kast högg det och jag fick uppleva säsongens bästa fight med flera rusningar av en riktigt tjurig öring på 2,8kg som absolut inte ville håvas.
//Larsa
Senast ändrad av Larsa366; 2016-05-08, 22:11.
Kommentera
-
Har ju varit lite tyst i den här tråden på sistone...
Men hur ser det ut för folk i 08:a området? Någon som har kommit igång och har något intressant att rapportera?
Man kan ju hoppas på silverävarna Barabajare, Silverbågen, Gurchan, Karki eller någon annan med koll på läget har något spännande att berätta för oss andra dödliga.
Skitfiske på er alla.
Kommentera
-
Jag har ju fegat ur och flyttat till Gotland! Rapporter från öjn kan du läsa på min blogg men hjälper nog inte för att ta pulsen på 08-land..
Kommentera
-
Ursprungligen postat av beachcast Visa inläggHar ju varit lite tyst i den här tråden på sistone...
Men hur ser det ut för folk i 08:a området? Någon som har kommit igång och har något intressant att rapportera?
Man kan ju hoppas på silverävarna Barabajare, Silverbågen, Gurchan, Karki eller någon annan med koll på läget har något spännande att berätta för oss andra dödliga.
Skitfiske på er alla.
Fisket är igång, men som vanligt är det spinn som gäller så här års. Så personligen är det få timmar lagda hittills. Jag fiskar helt ytterskärgård så här års.
Så det är inget att vänta på, bara och ge dig ut!
Skitfiske
Kommentera
-
Härligt att höra att det svingas längs våra kuster
Lovar att rapportera vad som händer för gen del också.
@Gurchan: Smart val ur fiskesynpunkt! Men glöm inte bort oss hårt nötande 08:or
@Karki: Ja ytterskärgård är min favorit också men man får ju ibland ta vad som hinns med.
Kommentera
-
Tjääna
Sitter precis och pimpar ett par rymdpinnar i heta färger. Jag och tjompisen kommer att ha premiären den 22 okt. Eller premiär å premiär han har redan dragit några i Baggenstäket, dock färgade.
Har några andra kompisar som hållit på sedan Augusti och haft bra fiske emellanåt, vad jag vet så har de inte fiskat i yttre, snarare långt in i skärgården. Vi har tänkt i lite nya banor som den ena sa.
Skall bli spännande att se hur hösten/vintern kommer att arta sig, blir det som förra året så kommer det att bli riktigt skoj.
Förresten så har jag kommit över ett gäng av den gamla goda kustwobblern som hette Joker, har aldrig själv fiskat med den, men enligt trovärdiga källor var den grym på att fånga öring
16 dagar kvar, tick tack tick tack.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Barabajare Visa inläggTjääna
Sitter precis och pimpar ett par rymdpinnar i heta färger. Jag och tjompisen kommer att ha premiären den 22 okt. Eller premiär å premiär han har redan dragit några i Baggenstäket, dock färgade.
Har några andra kompisar som hållit på sedan Augusti och haft bra fiske emellanåt, vad jag vet så har de inte fiskat i yttre, snarare långt in i skärgården. Vi har tänkt i lite nya banor som den ena sa.
Skall bli spännande att se hur hösten/vintern kommer att arta sig, blir det som förra året så kommer det att bli riktigt skoj.
Förresten så har jag kommit över ett gäng av den gamla goda kustwobblern som hette Joker, har aldrig själv fiskat med den, men enligt trovärdiga källor var den grym på att fånga öring
16 dagar kvar, tick tack tick tack.
På dom igen
Bb
Så inget att vänta på! Ut och kör.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 845 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline