Fast nu börjar det väl bli landis?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Absolut kan det vara så. Dock är detta lååååångt ut i skärgården så det är större chans att det är fiskbart.Senast ändrad av harlequine; 2016-01-08, 14:06.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggAbsolut kan det vara så. Dock är detta lååååångt ut i skärgården så det är större chans att det är fiskbart.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mayto Visa inläggVad tror herrskapet om att testa södra sidan imorgon?
Kommentera
-
Var på jakt efter min första havsöring i Stockholm ström med en vän idag, fiskade väl aktivt i 2 timmar ungefär. Vi började utanför Rosenbad, där hände inget. Man kunde dock roa sig åt de små paddlarna som hade roligt i den riktigt starka strömmen. Vi gick nedåt, och ställde oss på kajen utanför operan. På min kompis tredje kast satt han fast, och svor. Han är inte någon van fiskare, och började rycka som fan i grejerna, och koncentrerade sig inte alls. Sen såg jag någon stort släpas upp i ytan, och skrek till! Han trodde inte på mig, skratta till när jag sa att han hade fisk. Sen såg han öringen själv. Han gick in i nåt jäkla chock-stadium och började rycka än mer!! Jag blev nästan galen på honom, där följer han med, fiskar 10 minuter, krokar en fisk som för mig är en dröm och drillar den som om det vore en felkrokad mört! Jag fick i alla fall fram sänkhåven, men fisken slet sig vid håvning. Irriterande men det skänkte fortfarande ett stort hopp.. Det närmsta jag har kommit till havsöring är regnbåge, så jag kan inte tippa säkert men va kanske på 2-2,5 kg, välmatad. 5 minuter senare hade kompisen på en till, jag såg den aldrig men det hade tydligen han gjort och den var "MYCKET STÖRRE". Den slet sig dock snabbt och upp kom en rätad krok. Sen vart det inget mer, men öringen finns där i alla fall.
Båda tog på Wiggler original 30 g silver.
EDIT: fisken högg runt 3-tiden.Senast ändrad av srkjell; 2016-01-10, 16:52.En abborre är en abborre
Kommentera
-
Det kan ta upp till ett år innan en öring har återhämtat sig till blank form i B3-land enligt min erfarenhet. Vid den här tidpunkten på året är dom ofta fortfarande färgade för att på vårkanten ha blänkt på sig, men håller ej fullgod kondition.
Kommentera
-
Hej
Alltid kul när öringen kliver på. Mer erfarenhet av Strömmen är att det är mycket färgad fisk, skulle påstå att majoriteten av den fångade fisken är färgad.
Ang Wiggler, byt krok! Originalkroken på Wiggler är skitdålig och du kommer tappar flera öringar om du inte byter. Tips även att bocka till främre delen på Wigglern för att ändra gången.
skitfiske
/R
Ursprungligen postat av srkjell Visa inläggVar på jakt efter min första havsöring i Stockholm ström med en vän idag, fiskade väl aktivt i 2 timmar ungefär. Vi började utanför Rosenbad, där hände inget. Man kunde dock roa sig åt de små paddlarna som hade roligt i den riktigt starka strömmen. Vi gick nedåt, och ställde oss på kajen utanför operan. På min kompis tredje kast satt han fast, och svor. Han är inte någon van fiskare, och började rycka som fan i grejerna, och koncentrerade sig inte alls. Sen såg jag någon stort släpas upp i ytan, och skrek till! Han trodde inte på mig, skratta till när jag sa att han hade fisk. Sen såg han öringen själv. Han gick in i nåt jäkla chock-stadium och började rycka än mer!! Jag blev nästan galen på honom, där följer han med, fiskar 10 minuter, krokar en fisk som för mig är en dröm och drillar den som om det vore en felkrokad mört! Jag fick i alla fall fram sänkhåven, men fisken slet sig vid håvning. Irriterande men det skänkte fortfarande ett stort hopp.. Det närmsta jag har kommit till havsöring är regnbåge, så jag kan inte tippa säkert men va kanske på 2-2,5 kg, välmatad. 5 minuter senare hade kompisen på en till, jag såg den aldrig men det hade tydligen han gjort och den var "MYCKET STÖRRE". Den slet sig dock snabbt och upp kom en rätad krok. Sen vart det inget mer, men öringen finns där i alla fall.
Båda tog på Wiggler original 30 g silver.
EDIT: fisken högg runt 3-tiden.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline