Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fast nu börjar det väl bli landis?

Kommentera

• Absolut kan det vara så. Dock är detta lååååångt ut i skärgården så det är större chans att det är fiskbart.
      Senast ändrad av harlequine; 2016-01-08, 14:06.

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
        Absolut kan det vara så. Dock är detta lååååångt ut i skärgården så det är större chans att det är fiskbart.
        OK, men is i spöringarna lär man väl få räkna med i alla fall?

Kommentera

• Vad tror herrskapet om att testa södra sidan imorgon?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Mayto Visa inlägg
            Vad tror herrskapet om att testa södra sidan imorgon?
            Det vore dumt att inte försöka (men för mig är det för långt att åka så jag pulsar ned till stranden någon annanstans. När jag skottat fram bilen.).

Kommentera

• Var på jakt efter min första havsöring i Stockholm ström med en vän idag, fiskade väl aktivt i 2 timmar ungefär. Vi började utanför Rosenbad, där hände inget. Man kunde dock roa sig åt de små paddlarna som hade roligt i den riktigt starka strömmen. Vi gick nedåt, och ställde oss på kajen utanför operan. På min kompis tredje kast satt han fast, och svor. Han är inte någon van fiskare, och började rycka som fan i grejerna, och koncentrerade sig inte alls. Sen såg jag någon stort släpas upp i ytan, och skrek till! Han trodde inte på mig, skratta till när jag sa att han hade fisk. Sen såg han öringen själv. Han gick in i nåt jäkla chock-stadium och började rycka än mer!! Jag blev nästan galen på honom, där följer han med, fiskar 10 minuter, krokar en fisk som för mig är en dröm och drillar den som om det vore en felkrokad mört! Jag fick i alla fall fram sänkhåven, men fisken slet sig vid håvning. Irriterande men det skänkte fortfarande ett stort hopp.. Det närmsta jag har kommit till havsöring är regnbåge, så jag kan inte tippa säkert men va kanske på 2-2,5 kg, välmatad. 5 minuter senare hade kompisen på en till, jag såg den aldrig men det hade tydligen han gjort och den var "MYCKET STÖRRE". Den slet sig dock snabbt och upp kom en rätad krok. Sen vart det inget mer, men öringen finns där i alla fall.

Båda tog på Wiggler original 30 g silver.

EDIT: fisken högg runt 3-tiden.
              Senast ändrad av srkjell; 2016-01-10, 16:52.
              En abborre är en abborre

Kommentera

• Förresten, finns det någon kunnig havsöringsfiskare här som kan förklara, öringen var väldigt brun i mina ögon. Men den var välmatad? Och verkade stark. Borde inte öringen blivit blank vid denhär tiden?
                En abborre är en abborre

Kommentera

• ok, smakar denna fisken sämre än blank, även om den är välmatad och i fin kondis?
                  En abborre är en abborre

Kommentera

• Det kan ta upp till ett år innan en öring har återhämtat sig till blank form i B3-land enligt min erfarenhet. Vid den här tidpunkten på året är dom ofta fortfarande färgade för att på vårkanten ha blänkt på sig, men håller ej fullgod kondition.
                    http://www.silverbums.com

Kommentera

• Hej
                      Alltid kul när öringen kliver på. Mer erfarenhet av Strömmen är att det är mycket färgad fisk, skulle påstå att majoriteten av den fångade fisken är färgad.
                      Ang Wiggler, byt krok! Originalkroken på Wiggler är skitdålig och du kommer tappar flera öringar om du inte byter. Tips även att bocka till främre delen på Wigglern för att ändra gången.

skitfiske
                      /R

Ursprungligen postat av srkjell Visa inlägg
                      Var på jakt efter min första havsöring i Stockholm ström med en vän idag, fiskade väl aktivt i 2 timmar ungefär. Vi började utanför Rosenbad, där hände inget. Man kunde dock roa sig åt de små paddlarna som hade roligt i den riktigt starka strömmen. Vi gick nedåt, och ställde oss på kajen utanför operan. På min kompis tredje kast satt han fast, och svor. Han är inte någon van fiskare, och började rycka som fan i grejerna, och koncentrerade sig inte alls. Sen såg jag någon stort släpas upp i ytan, och skrek till! Han trodde inte på mig, skratta till när jag sa att han hade fisk. Sen såg han öringen själv. Han gick in i nåt jäkla chock-stadium och började rycka än mer!! Jag blev nästan galen på honom, där följer han med, fiskar 10 minuter, krokar en fisk som för mig är en dröm och drillar den som om det vore en felkrokad mört! Jag fick i alla fall fram sänkhåven, men fisken slet sig vid håvning. Irriterande men det skänkte fortfarande ett stort hopp.. Det närmsta jag har kommit till havsöring är regnbåge, så jag kan inte tippa säkert men va kanske på 2-2,5 kg, välmatad. 5 minuter senare hade kompisen på en till, jag såg den aldrig men det hade tydligen han gjort och den var "MYCKET STÖRRE". Den slet sig dock snabbt och upp kom en rätad krok. Sen vart det inget mer, men öringen finns där i alla fall.

Båda tog på Wiggler original 30 g silver.

EDIT: fisken högg runt 3-tiden.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar