Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Gurchan Visa inläggSka ge de långa en chans, vikt?
Silverfisken fick sin på en jymdpinne igår. Den var dock i total avsaknad av pimpning.
Wiggletailen liknas väl bäst med en curlytail. Fin rörelse i vattnet blir det! Vi kör på ett byte. PMa om du har något önskemål om färg. Tänkte binda upp några imorgon då jag i avsaknad av bil inte kan ta mig till havet.
Vi kör med rätt tunga (27gr)då snabb invevning fortfarande verkar vara rätta medicinen. Skulle tro att det beror på den höga vattentempen. 5,0 sist.
Nu skall jag åka och fiska
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Tjääna
Oj oj oj, hög vattentemp. Fan det hade rasat till 2,0. Inte en fisk inom synhåll, döda havet, bomturernas bomtur. Skulle tro att de hade flyttat till varmare vatten. Nu kan det bli knepigt ett tag framöver. Hoppas på andra vindar så kanske tempen går upp lite.
Får visa en fisk som jag drog förra helgen och mina nya Fjulledrag
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Snajg3l Visa inläggDet enda jag fick på Oxnö idag va is i spöringarna!
Har inge termometer, men är det bara 2 grader i vattnet nu alltså?
[ATTACH=CONFIG]84015[/ATTACH]
Du kan säkert hitta vatten som håller runt 4 grader. Där vi fiskade idag låg vinden på, och med tanke på den kalla natten så var det kallt ytvatten som lindade in vår kuststräcka. Nu kommer en period när man får leta efter det varmaste vattnet. Är det minus i luften och blåst så är det nog bäst och leta läkanter/lävikar, gärna ut mot stora fjärdar/stora djup eller långt ut i skärgården. Dessa ställen borde vara lönsammast att söka på eftersom ju större sammanhängande vattenmassor ju långsammare avkylning.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av SilverbågenKanske dags att plocka fram bombardakittet och testa Gurchans wiggle-tails....?
/S
Jocke pocke päronpung, bombardaprylarna är och kommer att ligga färdigtacklade i spöfodralet ett bra tag framöver.
Kamrater!!
Glöm inte att ett flötmete tacklat med en räka, kan vara den rätta medicinen.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larsa366 Visa inläggKnep en riktigt fin blänkare på måndagens strandpromenad uppe i norra skärgården. En rödsvart vicke 20gram föll den för.
/Larsa [ATTACH=CONFIG]84110[/ATTACH]
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 560 visningar
0 gillar