Tack så mycket! Det är en bra samling med platser Jag ska försöka min lycka
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Matte222 Visa inläggSjälvklart så släppte jag tillbaks den, vild var den också.
Skit fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Larsa366 Visa inlägg[ATTACH=CONFIG]83353[/ATTACH]Idag blev det ett kort pass från land i norra skärgården, kom ut lagom till solnedgången och på tredje kastet högg det! 2,3kg blank och fin tog på en Truttan i guld/orange.
//Larsa
Kommentera
-
Absolut det får vi göra! kul att du är tillbaka!!Ursprungligen postat av Niklar Visa inläggSnyggt Larsa, vi får styra upp något pass. Jag är tillbaka i öringträsket Syns i butiken.
Kommentera
-
Jag hatar att vara den som har "för mycket jobb"...
Imorgon?
Kommentera
-
Tjääna
Den här hösten har varit grym när det gäller öring.
För att göra en hel dag kort.
5 st upp idag. 2,3, 2,0 och tre sprall. Jag och mogge, plus rödsvart pimpad jymdpinne och ett långt epoxydrag som mogge hittade förra året. Alla blanka och odlade. 6,5 grader i vattnet .Fan jag är helt slut, blir nog att krama kudden en timma eller två.
Snark snark
Bb
Kommentera
-
Äntligen har jag fått min livs första havsöring! efter minst 15 bompass i år fick jag först en som följde min vicke till klippkanten men vände, kasta direkt ut igen och den högg! Konstigt att man helt plötsligt kan börja skrika "ja har en, ja har en, äntligen.. blablabla..." även fast ja stod helt själv. Efter en 10sekunder släpper den helt plötsligt men jag kastar ut igen, och igen och igen men heldött helt plötsligt. Byter färg på min 30g vicke och kastar ut och då hugger den igen! Börjar gå mot stranden och den gör några hopp i luften och jag bara hoppas att den inte ska slita sig. Men jag får upp den på land och kan inte fatta att jag äntligen har lyckats fånga en!
Hela havet storma idag efter två timmars kastande har jag inte ett klädesplagg som va tortt så ja bestämde mig för att ge mig för dagen, kanska nöjd men blöt. Såg inte speciellt många som va ute och fiska i regnrusket idag men det var ordentlig storm på havet idag.
Kommentera
-
Bom-pass på Skarpö utanför Värmdö idag!
Nybörjare som man är börjar man ju fundera om det är för blåsigt osv.
Vad ska man tänka på så här års? Ska man stå i blåsten och dänga eller hitta läsidorna?
Någon som kan administrera Havsöringskartan kanske kan lägga till att det är en vägbom ca 5km från platsen som är utmärkt på kartan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 798 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline