Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Nej tyvärr, var ute med båten och då använder jag lite kortare spön. Har testat att fiska med speedmasterspöt från land men det har inte blivit någon fisk då, Jäkligt skönt spö dock ser fram emot att få drilla öring med det! Tänkte även köra med det spöet i strömmen i vinter!
/LarsaUrsprungligen postat av SilverbågenGött!! Speedmasterspöt??
/S
Kommentera
-
har lyckats se min första havsöring i veckan. stod och kasta när det plaska till ordentligt 10m från mig, börja kasta ditåt men inget napp, gick närmare och såg hur den simma omkring men lyckades inte fånga den. Får vänta på min första havsöring
Kommentera
-
Tjääna
Premiär!!
Efter en bedrövlig vecka med feber och förkylning och två inställda fisketurer så kom man iväg på en öringtur med Mogge (lite i tidigaste laget för mig, brukar köra första i slutet på nov).
8,8 grader i vattnet och 5-8 m/s från s-sv, med andra ord vinden i ryggen och blankt vatten intill land. -20 i vattenstånd.
Började med en 20gr "rymdgrävling" oliv/silver, testade sedan vickar och epoxy, alla runt 20gr. Ingen fisk ville vara med , men jag skrämde en som jag nästan trampade på. Tänkte att näe nu måste vi "speeda" upp farten lite. Sagt och gjort, på med en pimpad 27gr "rymdgrävling" Röd/svart med silverflake. Nu kunde man veva fortare utan att den gick upp i ytan.
Efter ett tag kände jag en stöt, eftersom man är lite ringrostig så var jag inte säker på om det var liv eller botten, men kroken var ren så.....
Efter ytterligare några kast så blir det tvärstopp i "maskineriet", efter någon sekund kommer de där härliga knyckarna som man så innerligt vill känna. Allt går vägen och höstens första är fångad. Efter en stund har jag en följare som efterlämnar en stor virvel. Går igenom "hela" draglådan, men inget mer.
Lunchdags och påt igen. Sätter på en pimpad 27gr gladsax, lila rygg, silvergrå mage med silverflake samt en guldrand utav folio som jag lagt lite rött på. Ser några fiskar som hoppar rakt upp där ute på fjärden.
Efter ett tag så suger det på igen, ännu en fisk har klivit på. Den landas efter en stund.
Vi ser några vak och har några stötar och följare resten av dagen.
Fiskarna som kom upp var inga "monster" men över 50cm båda två. Skulle tro att en vägde lite under och en lite över 1,5 kg. En var blank och en färgad, båda var odlade (ingen fettfena). Båda fick gå tillbaka.
Fan va roligt att ens egna pimpade drag fungerar,
Om tusen år är det perfekt.
På dom igen
BbSenast ändrad av Barabajare; 2015-10-31, 21:52.
Kommentera
-
Tjääna
Var ute en tur idag med Mogge. 8-14 m/s s-sv, mulet och regn, 9,6 grader i vattnet.
Började i gryningen. Det tog inte lång stund innan Mogge signalerade fiiisk. Den tog en "jymdgrävling" i någon blå/vit gammal färgvariant. Efter ytterligare någon halvtimme var det dags för mig. Först ett hårt hugg sen efter några vevtag så smack, fast fisk den tog en pimpad "grävling", röd/svart med silverflake på ryggen.
Mogge kontrade direkt med en riktigt fet och trind öring, som bråkade rejält innan den gav upp, den tog på en pimpad Gladsax guld/fluorosa med svarta prickar
Sen gick det en stund innan det var dags för mig igen. Ett stenhårt hugg och fast fisk, den hoppade rakt upp, sedan började den "skumbada" och lyckas kliva av efter 10-15 sekunder. Fan tänker jag den var ju så fin (2-3 kg), men det otroliga händer en ny fisk hugger några vevtag efter den förra fisken lossnat. Den var dock betydligt mindre, men va fan, roligt var det.
4 stycken upp idag, endast en över 50 cm (ca 2kg). Alla blanka, en vild och tre odlade. Mycket fisk i farten, följare, vak, hugg och tappade.
Nästa söndag blir det 08-Borren, men va fan kanske blir det lite öringfiske på lördagen.
På dom igen
Bb
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 840 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline