Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tjääna
    Själv kör jag med lågbudget, Shimano Stella och Fenwick Black Nighthawk samt ett par nya läckande vadare (fan) och en hemmålad jymdpinne. Men va fan det funkar det också.

Idag kom vi igång sent, helt enligt plan. Tänkte att vattnet skulle hinna bli lite varmare framåt eftermiddagen. Och att skymningsfisket kan vara hett.

Vattnet kom upp i 4,1+ vid 16 tiden men någon fisk såg vi inte röken av, förutom en följare som jag hade vid 15 tiden.
    När klockan var ca 1745 kände jag en stöt, några sekunder senare blev det tvärstopp. Hann känna några tunga gung sen lossnade fisken.
    Ca 5 minuter senare var det dags igen, stöt och hugg men fast fisk den här gången. Efter en rolig "svängom" kunde jag kroka loss 2 kg blankt, vilt silver (c&r). Den tog på en ommålad jymdpinne i färg "08 psyko".

Rätt plats, rätt tid.
    På dom igen.
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Fiske - kustfiske med spinnspö och kustwobblers eller skedar efter HÖ utan massa elektronik och andra hjälpmedel. Endast erfarenheten att vara på rätt plats på rätt tid, vinden känns ok inom felmarginalen man känner något oförklarligt inom sig när man sitter i soffan, man ger sig av mot kusten. Hoppfull.

Men idag blev det bom, en inte så stor HÖ satt fast några tiotals sekunder men lyckades göra sig fri 3-4 meter från strandkanten. 39 st svanar gjorde mig och min son sällskap och blockerade ca 100 meter av strandremsan. Underbar solnedgång och åkrarna på Mörkö fylls av rådjur, älgar och vildsvin under hemfärden. Livskvalitet!!

Kommentera

• Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
        Funderar på en knivbult i Beryllium....
        Haha där sket jag på mej helt enkelt! absolut bästa hälsningar naturligtvis1
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen
          0,9-1,6 grader i de vatten som Mr T o undertecknad rörde oss i idag.....kunde haft med resultatet att göra om inte det vore för att en annan bekant.....triumferande visade upp fisk som landats i andra kastet i samma område......

Varken Stella&Team Dragon, Excense& StCroix Avid eller Danielsson& G Loomis CC GLX kunde dock ändra på nollan i våra protokoll.....

/S
          J***a materialfiskare

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
            ... och en båt för en rund mille, gärna import och ej anpassad för svenska vatten ... //T
            Du menar alltså krasst räknat om jag förstår det hela rätt att ekonomiska muskler finns för en båt i miljonklassen här... dock måste jag lägga runt 250 tusen till för att "anpassa" (skräpet) till "svenska" förhållanden, mycket viktigt i sammanhanget är det.. man ska definitivt inte underskatta pengautlägg vare sej i båt eller utrustning för framgång här!
            (dessvärre när man står där med prislappen efter en tid så inser man att den otacksamma fiskjäveln skiter i pengautläggen, den hugger på det mesta om man lägger grejorna på rätt ställe och på rätt tid även om man står på en brygga med ett 200 spänns set från OK/Q8, en viktig lärdom kan det vara för att evt undvika pinsamheter som TV3s "lyxfällan")
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              ...om jag förstår det hela rätt ...
              @TAMTAM, Nej, det gjorde du inte. [men jag det skulle vara coolt att ha en knivbult i Beryllium ändå, mest för kul och förmodligen hamnar man inte i "lyxfällan" för det ]

@Silverbågen, "Spotsen" ser het ut! Det finns en liten vik längre bort, så med rätt vind, rätt vattentemperatur och självklart vid rätt tidpunkt kan det blir het där ...

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2015-03-14, 22:58.

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	11043376_10152364038557824_8023694206429452659_o.jpg
Views:	1
Size:	44,5 KB
ID:	1777305 tog denna förra söndagen mitt under vasalopps starten ca 7.30. Skönt o slippa åka långt ibland, för o fånga fin fisk. Den tog på nya favorit betet Westin black heron 18 gram Orange färg. Det lustiga var att den högg bara efter 3 kast. Men det har gått många bom turer innan den här. 2.3 kg. lätt lekfärgad, C&R.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                  Abu Veritas 10,2f
                  Ambassadeur Ć7- bilden på den finns i fotoalbumet
                  Är sugen på det spöt, kan du ge en liten recension. Klämde på haspeln i affären men kändes liite för svampigt. Hur upplever du det?

Kommentera

• Tack.

Kommentera

• Vad jag fattat av all expertis så är det för fint väder idag..

Just nu en svag nordvind vilket tydligen oxå är helt förkastligt!

Men WTF,ska ut å prova ändå : ))

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 759 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar