Ursprungligen postat av hejgo
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Hejgo.. i.o.m att du tydligen inte fått/sällan får så många öringar innan, tycker jag att du gjorde du helt rätt, jag skulle utan tvekan i samma läge gjort detsamma även om jag vetat att det var en uppblänkt fisk ..Dessutom är den som sagts med stor sannolikhet uppväxt som smolt i ett odlingskar och inte i en bäck/å och den var ju god!
Skitfiske HemiSenast ändrad av Hemi; 2015-02-25, 10:08.
Kommentera
-
Ja,fisken var fenklippt!
Det var det första jag kollade.
Att det blivit skralt med öring beror till största delen på att jag lagt för lite tid och energi på att "lära" mej öringen och mina fiskevatten.
Största anledningen är att jag haft för dålig båt..
Uppgraderade båteriet på sensommarn med en B16 så nu hindras jag inte av säkerhets skäl i mitt fiske.
Har gett mej f-n på att få det att lossna i år och visst ser det ut att gå i rätt riktning,två turer och fisk båda gångerna!
Lär väl bli ett gäng bom pass nu.. Hahaha!Senast ändrad av hejgo; 2015-02-25, 10:33.
Kommentera
-
Hi guys! Just a quick question. I'm going to Stockholm this week to run some errands and planning to bring my rod to do a but city fishing. Can you guys give my some tips about where to stand and what fishing gear is needed? Like what kind of lure, color?(spoon? Tubefly?)(I use spinning reel mostly) If I need to a net to land the fish if I m lucky enough to catch something? All kinds of help is needed. Thanks !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av goat23jp Visa inläggHi guys! Just a quick question. I'm going to Stockholm this week to run some errands and planning to bring my rod to do a but city fishing. Can you guys give my some tips about where to stand and what fishing gear is needed? Like what kind of lure, color?(spoon? Tubefly?)(I use spinning reel mostly) If I need to a net to land the fish if I m lucky enough to catch something? All kinds of help is needed. Thanks !
For Lures i would recomend Vicke 30 gr red/black , blue/white & blue silver and you can get this at
its 5min walk from Strömsborg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
I am gonna bring all to these to try one by one.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av goat23jp Visa inläggI am gonna bring all to these to try one by one
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Grejo Visa inläggThose are some solid lures for sea trout but, as mentioned above, you probably want to bring something in red/black, preferable Vicke.
[ATTACH=CONFIG]76503[/ATTACH]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av goat23jp Visa inläggYep! I am getting this one, btw , how to you guys land the fish in the city since sometimes you have to fish behind the fence.Senast ändrad av Cosmoz 08; 2015-02-25, 15:32.
Kommentera
-
Happ, varit ute och fiskat efter havsöring under den senaste månaden, alltid i stan (bor i Västerort, långt till skärgården). Första gången jag fiskar HÖ, men har inte fått nånting. Lite frustrerande, men av inläggen att döma verkar de som att de är svårt att landa HÖ så här års, även om man är rutinerad.
Efter att ha tröttnat något återgick jag till de vanliga, åkte till ett av mina smultronställen i Mälaren där vattnet är djupt och isfritt, och fick en välnärd tvåkilosgädda, som smakade mumma!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 780 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline