Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Haha brutalt bra!!
    Har inga övriga kommentarer skulle säga BEHÖVS INTE i detta fallet, bortslängd tid att önska lycka till.. sånt sköter du nog bättre själv! ABSOLUT BÄSTA HÄLSNINGAR!
    Hmmm måste fråga, man ser spöet sticka upp ur stöveln men inga ledtrådar till vad du faktiskt använde där i änden på linan..
    Lägg ut receptet, de yngre BEHÖVER detta för inspirationen, anar bakgrunden men är inte säker och har inga övriga kommentarer förutom spinn/mete/fluga osv
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Bom på Oxnö idag.

Kommentera

• Mina hemtrakter ser jag Blinker. Bara ut och nöta. Skärgården är fantastisk. Lätt o bli hemmablind.

Kommentera

• Efter en härlig dag på Gålö igår, det enda vi fick vara fina bilder
          Bifogade filer

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Hmmm måste fråga, man ser spöet sticka upp ur stöveln men inga ledtrådar till vad du faktiskt använde där i änden på linan..
            Lägg ut receptet, de yngre BEHÖVER detta för inspirationen, anar bakgrunden men är inte säker och har inga övriga kommentarer förutom spinn/mete/fluga osv
            Jag tror att jag har sagt det tidigare,men upprepar det: I början på hö säsongen typ från Oktober fram till December är kanske avgörande vad man använder i änden på lina,men sedan i takt att vattnet blivit rejält kalt använder man sig av den fiskemetoden man trivs best med.Det som är avgörande (enligt min mångåriga erfarenhet) för att få kontakt med HÖ är just det att lyckas stötta på en någorlunda blank eller flera helt blanka fiskar i det kalla vattnet.Jag brukar byta ofta plats i mitt letande efter hö,inte fiskedrag eller fluga.Fördelen är om man har god lokal kännedom aav stället där man tidigare haft kontakt med hö

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1 002,2 KB
ID:	1777023

The Silver Shadow gick bom idag...

...men hade en kanondag i södra m Gurchan...fiskade läsidor och njöt av sol och fantastisk miljö ....fiske e inte bara fiske ...fiske e allt!

/S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Bompass på Torö idag Men som Silverbågen va inne på. En helt fantastisk dag att vara ute.
                Click image for larger version

Name:	IMG_1353.jpg
Views:	1
Size:	1,02 MB
ID:	1777024

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
                  Det gör du rätt i chanserna är goda till fångst...Iofs ( ett undantag från regeln )tas det en och annan Hö i mälaren runt sthlm tex riddarfjärden och har själv sett öringar och vid ett tillfälle missat en efter en tids drillning på levande bete (mört)i Liljeholmsviken och vet folk (som jag tidigare skrivit om) tagit flera (13) vintertid vid smedsuddsbadet. Men som sagt endast undantag från regeln. Saltsjön gäller , gärna nära sötvattensutsläpp.
                  Tack!
                  Jag var ute i lördags och fiskade HÖ för första gången ute på Skeppsholmen (mest bakom Af Chapman där de är djupt för att slippa få bottennapp med mina skeddrag). Luckorna var stängda, fick ingenting, men de var ändå trevligt att vara ute. De svåraste som nybörjare på HÖ är att bekanta sig med havsöringsfisket. T.
                  ex hur vet man vilka platser havsöring vistas på när de är vinter och kallt i vattnet till skillnad från t. ex höst och vinter.
                  Har bara fiskat gädda, abborre och någon enstaka gös tidigare och då mest under senvåren, sommaren och tidig höst. Enda vinterfisket jag har bedrivit är pimpel, men isarna är riktigt dåliga just nu i Mälaren så de har inte blivit av i år.
                  Senast ändrad av Conium; 2015-02-09, 16:12.

Kommentera

• Då va premiär turen avklarad idag!

Fiskade Hallsfjärden södertälje 7 timmars fiske blev jag utan fisk och polarn fick en blank på 43cm.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Blinker Visa inlägg
                      Jag tror att jag har sagt det tidigare,men upprepar det: I början på hö säsongen typ från Oktober fram till December är kanske avgörande vad man använder i änden på lina,men sedan i takt att vattnet blivit rejält kalt använder man sig av den fiskemetoden man trivs best med.Det som är avgörande (enligt min mångåriga erfarenhet) för att få kontakt med HÖ är just det att lyckas stötta på en någorlunda blank eller flera helt blanka fiskar i det kalla vattnet.Jag brukar byta ofta plats i mitt letande efter hö,inte fiskedrag eller fluga.Fördelen är om man har god lokal kännedom aav stället där man tidigare haft kontakt med hö
                      Riktigt bra! (lokalkännedom samt kännedom om fiskens vanor samt rådande temperatur kan inte bli bättre helt enkelt!)
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2015-02-13, 19:07.
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 781 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      431 visningar
                      0 gillar