Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Utan offer, ingen seger Visa inlägg
    Tycker att just Juoppos aluminiumdrag går mycket bra och klarar sig ypperligt på grunda områden. I jämförelse med andra drag slipper jag dra av diverse tångruskor och gräs, inte heller hakar den fast i stenar såsom man tyvärr gör vid långsam inspinning. Räkmete har jag inte kommit till ännu, kanske kommer.
    Lovade mig själv att envetet ,och kanske korkat, att jag skulle ta min första HÖ på vanligt haspel med drag och att det enbart fick ske utmed kusten. Det kändes som mest "äkta".
    Rackar inte ned på Ghettot eller andra fiskemetoder. Det var bara något som jag fick för mig i min enfaldighet och som passade mig bäst.
    Nu har en mental spärr släppt, och så kanske man blir mottaglig för fler fiskemetoder.
    Eller inte.
    Nu blir det fler öringar och lättare att andas.

Vill även passa på att tacka er för inspirerande rapporter och saklig information, kartan är guld!
    Nästa tar du på fluga!?!

Flugspö el bombarda....you're choice!

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Bombarda med fluga kanske, men nej, det visade sig ju var skitlätt att få HÖ på Haspel.
      Vinnande koncept och så, vi ses om 100 fisketimmar!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Utan offer, ingen seger Visa inlägg
        Bombarda med fluga kanske, men nej, det visade sig ju var skitlätt att få HÖ på Haspel.
        Vinnande koncept och så, vi ses om 100 fisketimmar!
        Grattis! jag har nog lagt runt 80-100 timmar i år jag med för att försöka spräcka nollan. Börjar kännas lite nu, men jag tänker inte ge upp

Kommentera

• Ursprungligen postat av LillJiggen Visa inlägg
          Grattis! jag har nog lagt runt 80-100 timmar i år jag med för att försöka spräcka nollan. Börjar kännas lite nu, men jag tänker inte ge upp
          Förstår känslan när man inte får något , har flera bompass på raken nu .

Måste ha haft rejäl tur i början på min öring karriären, börja fiska runt jul . På andra passet fick jag en riktig fining som lyckades smita när den var halvvägs in i håven den var troligtvis runt 6kg (ny större & längre håv köptes omgående) , öring nr2 4,5 kg & nr 3 2,5kg samtliga fångade inne i city runt jul . Efter det NOLL .

Funderar på byta vatten mot skärgården nästa gång , Gålö kanske ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

Måste ha haft rejäl tur i början på min öring karriären, börja fiska runt jul . På andra passet fick jag en riktig fining som lyckades smita när den var halvvägs in i håven den var troligtvis runt 6kg (ny större & längre håv köptes omgående) , öring nr2 4,5 kg & nr 3 2,5kg samtliga fångade inne i city runt jul . Efter det NOLL .

Inge kontakter?

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
              Inge kontakter?
              Har haft ett följe och polaren fick en mindre för 1 vecka sedan.

Kommentera

• Ni som har lite mer rutin än en annan. Jag tänkte testa Djurgården eller liknande på fredag och Torö på söndag. Finns det en teoretisk chans att få en öring?

Har begränsad kunskap på området då jag bara fiskat sen Maj förra året, men det har iofs blivit många timmar och metoder som testats Har försökt hitta en bra bok på ämnet havsöring som passar när man fiskar på östkusten. Många böcker är flugfiske/östkusten o ca 10 år på nacken, vet inte hur relevanta dom är. Tips på bok välkomnas!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

Ett byte av den typen för vinnings skull.... skulle inte tro detta, nog bättre du stannar i city definitivt övertygad då om det är skitsamma för dej var du fiskar, city lär alla gånger sett på sikt producera bättre dock kan undantag enligt almanacka nog förekomma men i det långa loppet är nog city överlägset om du verkligen vill fånga något... skillnaden isf ligger i kvalitet när och om den hamnar på matbordet.. lycka till!
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av LillJiggen Visa inlägg
                    Ni som har lite mer rutin än en annan. Jag tänkte testa Djurgården eller liknande på fredag och Torö på söndag. Finns det en teoretisk chans att få en öring?

Har begränsad kunskap på området då jag bara fiskat sen Maj förra året, men det har iofs blivit många timmar och metoder som testats Har försökt hitta en bra bok på ämnet havsöring som passar när man fiskar på östkusten. Många böcker är flugfiske/östkusten o ca 10 år på nacken, vet inte hur relevanta dom är. Tips på bok välkomnas!
                    Tjääna

Chansen finns alltid om man bara fiskar på rätt ställen (se havsöringskartan). Faktum är att januari-mars är mina favoritmånader för öringfisket. Torö på söndag, varför inte. Tänk bara på att det skall blåsa upp till 17m/s från nord.

Den här årstiden gillar öringen att gå i lä, kanske beror det på att ytvattnet som blåser in mot stränderna är riktigt kallt nu. Så mitt tips blir söndagsfiske på sydvända lästränder/vikar där tempen förhoppningsvis är lite högre.
                    På dom igen
                    Bb
                    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                      Tjääna

Chansen finns alltid om man bara fiskar på rätt ställen (se havsöringskartan). Faktum är att januari-mars är mina favoritmånader för öringfisket. Torö på söndag, varför inte. Tänk bara på att det skall blåsa upp till 17m/s från nord.

Den här årstiden gillar öringen att gå i lä, kanske beror det på att ytvattnet som blåser in mot stränderna är riktigt kallt nu. Så mitt tips blir söndagsfiske på sydvända lästränder/vikar där tempen förhoppningsvis är lite högre.
                      På dom igen
                      Bb
                      Tack för tipset!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 783 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      431 visningar
                      0 gillar