Första Bompasset i norra avklarat, och fler ska det bli!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Grattis Esko till öringen. Bra storlek också. Har själv fått många öringar från det stället!
/R
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggMin första Öringen, 4,5kg landade den idag inne i City.
C&R simmar vidare inne i City
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggÅrets första öring på 2,5 kg inne i City idag ;-)
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggDu kör fel ställen.. Junibacken är trevlig men mindre säker. Fråga bara Cosmoz!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggVi kan köra ett vårpass ihop.. April - Maj när det bör vara hetast!
Efter flera timmars fiske utan nån som helst kontakt eller liknande så fick jag syn på de spralliga jäklarna
Var ett gäng på 5-7st som simmade väldigt nära land. Vevade in snabbt och styrde in mitt bete mellan dem......de cirkulerade runt betet och en valde att hugga!!! Yeahhh!!! Fick upp en sprallig silver på ca. 1kg....snabbt krokades den av och fick återvända till sina vänner. Och lyckan var så stor, satte mig på stenen och bara sniffade på mina händer, älskade doften.......vilken härlig fisk! Den tog på en 10g skeddrag som jag hade målat svart med gula prickar med hjälp av tjejens nagellack
Senare stod jag på samma plats och fick syn på dem flera ggr men var bara en som gjorde ett tappert försök men krokades inte, sedan verkade de tappa intresset och försvann.
Nu är årets nolla spräckt!
Vore verkligen kul, vi kan ta det via PM när det närmar sig.Senast ändrad av Serigös; 2015-01-05, 15:37.
Kommentera
-
Tjääna
Mycket vind, kallt i luft och vatten, men öringen kallar. Den gnager på min fisketarm och gör mig orolig, jag måste ut, jag måste ut. Små drag nära land, öringen stryker nära nära i det höga vattenståndet och grumliga vattnet.
En sprall behagar bita i min lilla ommålade (fluoröd/svart med silverflake) vicke, den får gå tillbaka. Sadlar om till dobb och fluga (polarmagnus). Det dröjer inte länge innan det smäller, en till sprall har bitit, den lossnar dock efter en stund och försvinner med min polarmagnus. Blir lite sorgsen och hoppas att den lille skall klara sig.
Testar lite olika flugor och blandar med småplåt och småplast. Eftermiddagen börjar gå över i solnedgång när jag bestämmer mig för att testa en "smörbult". Knyter fast den och kastar iväg den med dobbens hjälp längs med land. Hinner inte göra många vevtag så sitter den där. En fantastisk vacker fisk, otrolig blank och med väldigt få prickar. Så mycket batalj blir det inte i det kalla vattnet (+2,7), rätt så odramatiskt faktiskt. Men den är fin och otroligt vacker och vild (hel fettfena). Uppskattar den till ca 2,5 kg, den får gå tillbaka och vi går hem.......
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Igår kväll var jag ute runt strömmen från 20.00-23.30, fick syn på fisken nära land när jag lyste upp med ficklampan men den vägrade hugga. Vet inte om jag skrämde iväg den men det var 2st som vände och simmade ut när min lampa tändes.
Idag var jag ute kl 12.00-16.00 och det klev på en fin som uppskattas väga 1,5-2kg, gjorde ett fint hopp långt ut under drillningen....blank och fin Men 4m från land lyckades den komma loss
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 668 visningar
0 gillar