nån av er grymma fiskare som har testat dropshot efter HÖ? nu är ju spinnfluga lite snarlikt bortsett från den långa tafsen till flugan. tror ni det kan fungera med typ tobis-liknande jigg?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggHemi - Gett upp strömmen? Glider inte förbi längre.
;-) Mer sällan nu men promenerar förbi strömmen då och då inte så intresserad för egen del av fisket just i strömmen med spinnfluga numera. Ja egentligen inte min typ av fiske. Tog praktiskt taget alla från båt i nedre delen. Har dunkat igenom hela området även strömdelarna ( t.e.x hela strömkanalen och ghettot) med ekolod. Givande och lärorikt. Givetvis håller jag har alltid en viss koll på läget .Även dina framgångsrika rapporter..kul!
Fast visst tar jag en och annan Hö, på få kast alla cr rentav en del ganska skapliga när jag känner för det..fast inte där ;-)
Skitfiske..H...Senast ändrad av Hemi; 2014-12-29, 13:46.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggMin första Öringen, 4,5kg landade den idag inne i City.
C&R simmar vidare inne i City
Vad fiskade du med som bete?
Själv var jag utanför Junibacken idag mellan 14.30-16.15.....vart ännu ett bompass!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggFan vad kul! Blir riktigt avis men hoppas den gav dig mycket glädje
Vad fiskade du med som bete?
Själv var jag utanför Junibacken idag mellan 14.30-16.15.....vart ännu ett bompass!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggOsäker på betet, det var ett röd/svart med prickar tror det kan heta kutlingen
Kommentera
-
Årets första öringar....
Abstrakt konst?
Njae....kanske inte riktigt....men en härlig lin- och tångsallad....som blev resultatet av årets (läs dagens) andra öring...
Inte så stor...men alltid kul att få ta en på fluga...
Ettan var ännu mindre....men även den togs på fluga....och e det inte konstigt att en 50+ gubbe kan bli så barnsligt lycklig över ett 30 cm-sprall att han står med ett stort flin och två armar sträckta upp i luften för att signalera sin triumf för fiskekompis BB King som kommer rusande längs stranden för att se vad som står på...
Förutom de två landade sprallen bjöds vi på en hel del action efter lunch... Både jag och Beja hade flera hugg....och Beja även ett antal efterföljare.... Det var bara Mogge som valde att satsa på räkmete som gick miste om all action...
Melodin för dagen verkade vara smått...Vaskebjörn eller pyttesmå öring-skedar var det som gällde... Kul att se att det inte bara är Svart/Lila/Silver Vicke och 08-rymdpinne som levererar....
Summa summarum...en god start på det nya året...nu ser vi fram emot nästa tur
Skam den som ger sig!
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2015-01-03, 18:52.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 677 visningar
0 gillar