Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
    Gös Hasse - Stå vid Rosenbad.. Bron efter ghettot.. Lugn ström där! Kör spinnfluga tackel fast med en strimla bläckfisk istället! Stå vid hörnan kasta med 30-40gram sänke! Skitfiske
    Tack för tipset
    Har tyvärr inte tillgång till bläckfisk

Kommentera

• Hemi - Kul läsning.. Synd att gulddagarna är förbi i strömmen.. [emoji106]

Kommentera

• ..och åter igen..sjunkande vinglande plåtbit vid vevstopp är extremt triggande. T.e.x. testade i strömmen flötmete, plåtbit som sänke (tillverkade dem själv, vinglande vaggande) och tafs 60-70 cm till död nors i strömmen vid 4-5 tillfällen samtliga hugg kom när jag drog upp tacklet till ytan och det vinglade ner. Första försöket 4, 8 kg. Och det var då senare den förmodade 4..kanske 5 kgs ? blänkaren på lång lina kastade sig upp och skakade sig loss..

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
          Hemi - Kul läsning.. Synd att gulddagarna är förbi i strömmen.. [emoji106]
          Inte helt hundra på att de är det, det går i perioder..Kommer norsen vilket de gör och strömmen är öppen är öringen alltid där, dummare är de inte ;-)
          Senast ändrad av Hemi; 2014-12-18, 19:45.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
            Tack för tipset
            Har tyvärr inte tillgång till bläckfisk
            Bläckfisk... har du inte tillgång till svensk mataffär.. testa ICA maxi i Solna, skiten ligger i långa banor i frysdiskarna.. behövs dock inte tro mej daggmask eller mask köpt i närmsta fiskebutik, själva burken är grön med ett vitt lock och har hål stansade i sej från ovansidan så masken kan andas, fungerar iaf lika bra tro mej och kanske ännu bättre om de får sova i din armhåla över natten! lovar då inte i burken!
            (vet att jag är en spydig skitstövel nu med säkerhet men det jag förmedlar är inte utan insikt lovar tro mej! och absolut bästa hälsningar till dej tro mej i kämpandet, vetefan skulle tro även HEMI skriver under..)
            Senast ändrad av TAMTAM; 2014-12-18, 21:41.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Bläckfisk... har du inte tillgång till svensk mataffär.. testa ICA maxi i Solna, skiten ligger i långa banor i frysdiskarna.. behövs dock inte tro mej daggmask eller mask köpt i närmsta fiskebutik, själva burken är grön med ett vitt lock och har hål stansade i sej från ovansidan så masken kan andas, fungerar iaf lika bra tro mej och kanske ännu bättre om de får sova i din armhåla över natten! lovar då inte i burken!
              (vet att jag är en spydig skitstövel nu med säkerhet men det jag förmedlar är inte utan insikt lovar tro mej! och absolut bästa hälsningar till dej tro mej i kämpandet, vetefan skulle tro även HEMI skriver under..)
              Hade inget hemma och kom på det efter att jag kan dra förbi butiken och köpa men suget hade släppt. Så jag vart hemmasittande och ordnade lite med fiskeprylarna

Kommentera

• 1 st öring igår vid Väddö kusten,1,9kg.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte222 Visa inlägg
                  1 st öring igår vid Väddö kusten,1,9kg.
                  Härligt, grattis

Kommentera

• Du får åka o prova på Väddö kusten, inte många som fiskar där.
                    Jag tycker att det är bra där men så har jag bott hela livet där också, så jag har mina ställen.
                    Senast ändrad av Matte222; 2014-12-20, 09:39.

Kommentera

• En upp vid gårdagens tur i Furusundsleden.....den var inte stor...men den var liten....och vild...

/S
                      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 783 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      431 visningar
                      0 gillar