Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
    Eller så gör ni en egen sida där bara man rapporterar blank fisk? Besor är av annan art..
    Att jag skrev så handlade absolut inte om blank eller brun fisk, utan mest om att, som UL0.04 skrev "att det är samma fisk som avhandlas i vitt skilda områden och metoder"

MAO ingen kritik!!!

Senast ändrad av Yezper; 2014-12-18, 15:50.
    Fisk finns i sjön

Kommentera

• Spelar ingen roll vad du gillar eller inte gillar nu handlar det om rapporter från sthlm.. Och strömmen är Stockholm så vill du skapa något annat så får du göra det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
        Spelar ingen roll vad du gillar eller inte gillar nu handlar det om rapporter från sthlm.. Och strömmen är Stockholm så vill du skapa något annat så får du göra det.
        Det var iofs inte dig jag frågade från början utan jag ville väl ha reaktioner från hela gruppen, och här skapas inga grupper i onödan. Du verkar ta detta alltför personligt.
        Fisk finns i sjön

Kommentera

• Tråden heter ju "Havsöringsrapporter i Stockholm". Personligen tycker jag det är intressant att få rapporter från hela stor-stockholm oavsett om fiskarna fångas centralt/inomskärs/utomskärs och om de har lekdräkt eller inte :-) Jag har lärt mig massor genom att läsa denna tråd - så stort tack till alla som bidrar och delar med sig av sina erfarenheter!!

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	859,4 KB
ID:	1776107
            Tjena!
            Var ute vid Björkvik och nötte några timmar men inget hände, inga vak, inge följe ingenting, inga hittade eller tappade drag, fan tänkte jag, jag kan väll iaf trilla på det hala berget så att man får någon puls men nej. Men efter några timmar lossnade sulan på mina marschkängor 90 och bara 30 min senare lossnade den andra också och jag kostade på mig ett litet tjejskratt för mig själv. Det var den turen eller oturen.

All heder åt er som lurar upp silvret och skam den som ger sig...

Kommentera

• För kännedom går det många blänkare i strömmenområdet. Då pratar vi fisk som är fet och fjällar.

Det tas en del färgad fisk i ytterskärgården med.
              http://www.silverbums.com

Kommentera

• Va glada och lägg ner surku* attityden.

En trevligt klipp från andra delar av Sverige jäklar vad öring smågrabbarna får

Kommentera

• Nä nu vart jag sugen på fiske, drar efter maten till strömmen och ser ifall jag kan få upp nå fisk

Nå tips på vilka beten och plats jag ska stå på för att öka chanserna ikväll?

Eller är det bara att glömma HÖ just nu?
                  Senast ändrad av Serigös; 2014-12-18, 17:27.

Kommentera

• Gös Hasse - Stå vid Rosenbad.. Bron efter ghettot.. Lugn ström där! Kör spinnfluga tackel fast med en strimla bläckfisk istället! Stå vid hörnan kasta med 30-40gram sänke! Skitfiske

Kommentera

• Upplysningsvis apropå strömmen och eventuella blänkare. Fiskade tidigare vintertid (började ofta runt jul) några år per båt (flötmete, död nors) drivande i strömmen mellan strömbron och gröna konen akter om chapman. I genomsnitt hade jag och polaren ena året 8-12 hugg per dag ett annat år 5-6. En dag utan påslag kan jag inte minnas. Oerhört sällan utan fisk. 8 av 10 öringar i båten var klockrena blänkare..oftast runt måttet 50 cm..någon enstaka runt 3 kg..

Avdelning nostalgi: Minns speciellt 2 ggr i strömmen där jag märkte efter hugg (ena polarens) mycket, mycket pigga, full rulle båda hoppade en bra bit upp 60-70 cm? och frenetisk skakade sig loss..imponerande ..tippade båda runt 4 pannor..Polarens hoppade typ 1 m från båten, snappade av linan..klantigt..Tippade båda norsfeta blänkare.

Den största öring f.ö då från min båt i strömmen vägde 7.260 men det var ingen blänkare..större var på vid flera tillfällen. polaren kunde inte hålla huvudet kallt, fick frossa ;-) vid ett tillfälle i ankrad båt (i båten 3, 3,5 och 5,1 kg), de högg vilt i spetsen där strömmarna går ihop precis uppströms strömbron+ knäckte han kroken vid båtkanten på en tippad 8-10 kg.. Tyvärr tog våra 20 norsar slut..i öringmagar..men det togs en del öringar precis just där dagarna efter..
                      Senast ändrad av Hemi; 2014-12-18, 18:52.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 791 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      435 visningar
                      0 gillar