Ursprungligen postat av Gös_Hasse
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Matte77 Visa inläggHasse du får börja fiska efter riktig fisk... som gädda Havsöring är en myt, egentligen är det bara prickiga strömmingar
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inläggSjälv har man efter så många timmars fiske endast lyckats ta 1 öring under måttet i strömmen.
Jag cyklade från gärdet till Ålkistan och sedan till vissa delar av Brunnsviken idag........men när det blir så dålig utdelning undrar man ibland vad fan man håller på med. Bara jag får upp en på 2-4kg kommer jag nog tro mer på det jag gör och bli helt frälst. Men som det går hittills känns det som HÖ bara är en myt :P Vill du inte berätta här kan du ta det via PM
Kommentera
-
Testa bombarda mycket effektivt vid kallt väder. Det fick jag erfara förra vintern då kompisen tog en på den metoden. Du behöver inte ha en fluga på kroken efter bombardan. funkar säkert med levande mask, jigg eller räka oxå. bläckfisk och laxrom som dom använder i strömmen med. Tubflugor. Läs Silverbågens artikel om spinn fiske med bombarda. Riktigt bra tips. Tack Jocke. Spraya flugorna med doftmedel? Kanske funkar. Det är tacksamt med bombarda då du kan spinna hem betet låååångsamt med vev stopp. En fördel med bombarda om du använder flytande eller intermediate är att du slipper få en massa sjögräs på kroken.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av aliosh Visa inläggEn vän fick en öring på ballong faktist.. Så öringen tar det mesta.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lillsill Visa inläggJag har fiskat mellersta skärgården ganska flitigt senaste veckan och konstaterat att det är otroligt mycket spigg i ytan. En del simmandes och många som liksom bara står helt still strax under ytan. Även en hel del död spigg.
Varför beter dom sig så? Lektider? Dör dom när vattnet blir kallt?
Konstigt nog har jag inte sett öring äta av spiggen, som borde vara lättillgänglig föda när de är så många och "loja".
Någon som har teori eller vet varför spiggen beter sig så här just nu?
För övrigt hat jag tagit ett par öringar av mindre storlek i vattnen kring Kanholmsfjärden. Dålig höst.
Inte någon kontakt med större fisk.
Skitfiske, bröder!
Vad gäller orörligheten, troligen pga av vattenkyla och vem är där att dra fördel av detta tro?
Iaf fisk som tål kyla, i Vättern växer sej lax om de får tillfälle brutalstora på de enorma stimmen av småspigg som finns i sjön och varför skulle vår lokala öring vara annorlunda, kan iofs finnas orsak då det är svårare och mer tidsödande troligen i strandkanten än i öppen sjö.Senast ändrad av TAMTAM; 2014-12-13, 15:12.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline