Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var ute på djurgården och kastade runt lite, vart en slemgurka och 1 abborre samt att det var massa abborrar som nafsade men tog inte betet ordentligt.

Men ingen HÖ

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	10847878_10153013023786807_1752682703302014583_n.jpg
Views:	1
Size:	83,1 KB
ID:	1776030En liten vild upp ca35 cm, han aldrig väga honom eftersom det tog sån tid att få ur kroken
      En till tappad ca 5m från land ca 500gr Så en märklig dag på kusten med två tappade 1 fångad.Härliga Söndag
      Senast ändrad av Yezper; 2014-12-07, 17:00.
      Fisk finns i sjön

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aidejonas Visa inlägg
        Tagna nu eller tidigare? Fina firrar
        Ja vad ska man säga här.... för många år sedan hade vi möjligen använt dem som agn vid HÖ fiske i skärgården....
        Är det verkligen så illa?
        Kan inte vara möjligt, folk jag känner rapporterar betydligt bättre med jämna mellanrum från södra skärgården, lokalsinne och båt ingår...
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Men alla har ju inte båt... Kan tänka mig det är bra mycket enklare om man kan bränna runt i båt... än att förlita sig på de bilvägar som finns och filtsulorna under vadarna.

Kommentera

• Tycker mer borde fiska i strömmen.. Norsen är ju inne så blänkarna är garanterad där o mumsar. Sen så finns chansen för en fet besa med.

Kommentera

• För mycket avgaser o nyfikna typer för mig där inne!
              Fisk finns i sjön

Kommentera

• Ursprungligen postat av Yezper Visa inlägg
                För mycket avgaser o nyfikna typer för mig där inne!
                word!

Kommentera

• Ursprungligen postat av UL0.04 Visa inlägg
                  Men alla har ju inte båt... Kan tänka mig det är bra mycket enklare om man kan bränna runt i båt... än att förlita sig på de bilvägar som finns och filtsulorna under vadarna.
                  Är det bara fluga som gäller och du har fortfarande inte fått någon?
                  Det är ingen hjärnkirurgi men de kan vara svåra... vill man göra det extra jävligt och har noll i erfarenhet så väljer man naturligtvis det svåraste mest begränsade sättet som finns...
                  Fångad fisk ger erfarenhet, det är det ENDA som ger erfarenhet, bomdag efter bomdag visar att du behöver slå dej i slang med mer erfaret folk via nån fiskeklubb eller så, kanske tips av folk du möter osv.
                  Visst är strandfiske endast en klar begränsning jämfört med båt, dock finns områden med klar fångstchans om man är där vid rätt tillfälle, gärna dåligt ljus och pålandsvind, lite svallande vågor osv.
                  Vill du köra svårt ensamrace så rekommenderas påläsning (gärna var de sätts ut eller åar som faktiskt producerar fisk osv) samt att inte gå ut vid "trevligt" väder öringen är inte intresserad av vad du anser finväder.. den vill ha möjligheter att smyga sej på bytena nära strand, dåligt kanske mörkt väder samt vågrörelse ger dem just detta.
                  Fluga kan vara riktigt bra gärna i riktigt kallt klart vatten då de kan fiskas hem långsamt men vid ovanstående förhållanden kanske mindre bra, kom ihåg de måste kunna se och upptäcka dina grejor, en fråga om balans
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2014-12-09, 17:28.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Har faktiskt köpt mig ett haspelspö också Är lite besvärligt med fluga när det överstiger 10-12m/s Jag fiskar mest vid Gålö, från Havtornsudd ner till Oxnö ( Då jag bor en 20 minuter därifrån) tidigt eller sent, mest under sydlig, sydost vind När jag har mer tid blir det Muskö, bruket och däromkring, eller runt Torö. Samma förhållanden, mörkt, blåsigt, djävligt, gärna väderlek med lite regn och skit Fiskar aktivt, kutar som en älg mellan vikar och sund... Meeeen fan, Gålö räknar jag nästan som dött.. Har faktiskt aldrig mött någon annan som fått fisk där under hösten. Fluga och vadare är standarden, när det blåser för djävligt åker haspel med, Vicke, Sandgrävling eller kastfluga gäller då

Resultat hittills är en siktat följare och några gäddor

Kommentera

• S - SV vind ca 5 -13 m/s med moln o duggregn med ca 20-40 cm vågor har varit gynnsammast för mig
                      Fisk finns i sjön

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 845 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      442 visningar
                      0 gillar