Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Aidejonas Visa inlägg
    In i strömmen med dig, nästintill fångstgaranti
    Hehe har funderat på det.. Det är Norrlänningen i mig som inte får ihop att fiska mitt i stan.. Grilla wurre och koka kaffe i någon liten vindskyddad vik.. Det är lika mycket fiske för mig som att svinga spöet. Drar man upp en eld och grillar en wurre i stan får man väl ett gäng väktare på sig

Kommentera

• Har inte heller lyckats dra en havsöring än, det är amatören i mig som står för den bedriften, har i och för dig endast fiskat efter silvret i två säsonger så.
      Men jag har gett mig fan på att inte spräcka nollan i Strömmen, utan det skall ske utmed kusten någonstans, och det ska också ske i vinter eller vår.

Kommentera

• Inget fel med att dra öring i strömmen.. Kunna fiska lax och öring mitt i city är speciellt!

Kommentera

• Ursprungligen postat av UL0.04 Visa inlägg
          Hehe har funderat på det.. Det är Norrlänningen i mig som inte får ihop att fiska mitt i stan.. Grilla wurre och koka kaffe i någon liten vindskyddad vik.. Det är lika mycket fiske för mig som att svinga spöet. Drar man upp en eld och grillar en wurre i stan får man väl ett gäng väktare på sig
          Förstår precis vad du menar och så resonerade jag också innan jag drog dit för första gången men jag lovar dig det är något alldeles speciellt med att stå där och fiska, jag rekommenderar nattfiske då kan det vara otroligt mysigt att fiska där själv när stan är tom!
          Eat fish and maybe sleep - Simpelt!

Kommentera

• Jag och fiskekompisen var ute och jiggade abborre idag, han tog en fin vild havsöring i lekdräkt, 51cm :-) runt horsfjärden.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Aidejonas Visa inlägg
              In i strömmen med dig, nästintill fångstgaranti
              Haha nästintill fångstgaranti.. Dagens skämt! Har inte spräckt min strömmen nolla.. jävla skit ström!
              Personbästa: Gädda 6,2kg, Abborre 0,8kg, Havsöring 6,4kg, Asp 2,86kg, Lax 2,3kg, Torsk 2,5kg, Gös 2,4kg Regnbåge 2,2kg, Röding 1kg, Id 2,4kg, Brax 0,5kg, Harr 0,6kg, Stäm 0,2kg, Mört 0.25kg Gråsej 0.4kg, Wahoo 7,3 kg, Mahi Mahi 5 kg, Almaco Jack 6 kg

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	123,1 KB
ID:	1776007

Strömmen är strömmen..

Kommentera

• Precis hemkommet från strömmen, vart sugen efter aliosh bild.......men det vart bom som alla andra ggr. Stod där rätt ensam och var en sväng lite överallt och kasta i området.

Aliosh, är det spinnfluga/mask/räka/bläckfisk som gäller eller kör ni med vicke, toby och liknande drag? För så många timmar som jag lagt vid strömmen förra vinter halvåret och några pass denna och det enda jag fått har varit en liten öring under måttet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
                    Precis hemkommet från strömmen, vart sugen efter aliosh bild.......men det vart bom som alla andra ggr. Stod där rätt ensam och var en sväng lite överallt och kasta i området.

Aliosh, är det spinnfluga/mask/räka/bläckfisk som gäller eller kör ni med vicke, toby och liknande drag? För så många timmar som jag lagt vid strömmen förra vinter halvåret och några pass denna och det enda jag fått har varit en liten öring under måttet.
                    Det är spinnfluga i ghettot du ska ha om du vill ha högst chans för fångst i strömmen, 70-80g sänke och någon fluga du tror på så ska du se att du snart är hemma

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hamberg Visa inlägg
                      Haha nästintill fångstgaranti.. Dagens skämt! Har inte spräckt min strömmen nolla.. jävla skit ström!
                      Haha nästintill ja Det kommer!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 792 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      435 visningar
                      0 gillar