Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [QUOTE=Silverbågen;792395]....spola av nanofilen och på med vanlig hederlig nylon/monolina 0,25 och sen lite Ice Off Paste från Sameo på spöringarna sen är det bara ut och fortsätta att nöta....(har också kämpat med is i ringarna idag men som tur är har jag I O P hemma och imorgon får ringarna en omgång...)[/QUOTE

Helt rätt taktik om jag får bestämma. Måste dock erkänna att Ice Off Paste va någonting som jag inte hade en aning om. Det måste genast inhandlas. Är det lätt att få tag på?

Martin även fast oddsen är låga så är det aldrig fel att försöka. Säga va man vill men det är ALLTID roligt att fiska. Skulle tro att för min del blir det nog inte så många kast i helgen (bara 1000 he he) utan det blir nog mest att "reka".
    Allvarligt talat så känns det som att "reka" blir en bra och alldeles utmärkt aktivitet. Vem vet kanske kan vi få med oss damerna på en "promenad".
    Måste säga att jag har tur som har en tjej som gillar att fiska. Inte lika ofta som jag men ändå. Sen finns det andra fördelar. Jag kan köpa mycket grejor utan problem. Eftersom vi är två som fiskar så måste det finnas minst dubbelt av allt och även minst ett i reserv. Med tanke på att vi fiskar i olika miljöer efter olika arter så blir det myyyycket prylar och det känns myyycket bra och ger mitt ett lugn som får mig att spricka i tusen bitar av glädje (sug på den).
    Bb
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Pastan hittar du på flugor.se..

Finns säkert i de flesta välsorterade fiskebutiker också om du inte orkar vänta på postorderlev...

(En snikvariant som jag hört en del flugfiskare använder är vanligt klövervaselin...har dock ej testat detta själv)

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
        Pastan hittar du på flugor.se..

Finns säkert i de flesta välsorterade fiskebutiker också om du inte orkar vänta på postorderlev...

(En snikvariant som jag hört en del flugfiskare använder är vanligt klövervaselin...har dock ej testat detta själv)
        I princip borde det funka med vilket fett som helst. Margarin...

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
          I princip borde det funka med vilket fett som helst. Margarin...
          ...ser fram emot din testrapport....undvik extrasaltat bara...;-D

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
            ...ser fram emot din testrapport....undvik extrasaltat bara...;-D
            Jag läste någonstans (någon gång) att man kan behandla spöringarna med bilvax. Det kanske man skulle testa. Mindre kladd än margarin...

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
              Jag läste någonstans (någon gång) att man kan behandla spöringarna med bilvax. Det kanske man skulle testa. Mindre kladd än margarin...
              Låter bättre.....ser fram emot rapport

Kommentera

• Sonax flytande isskrapa.

Kommentera

• Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                  Sonax flytande isskrapa.
                  Mats eftersom den här biten är helt ny för mig(svart hål). Så skulle jag bli tacksam för en närmare beskrivning.
                  Jag förstår ju att principen är att lägga en hinna som gör att vattnet/isen inte får fäste och att något slags fett därför borde fungera.
                  Hermann kul att du nämde bivax för det har jag på arbetet, använder det till att smörja aluminiumformar som vi häller polyester i som skall härda Vaxet är/ser ut som en seg kaka vilket gör att det måste hettas upp innan användning. Vaxet blir då flytande för att sedan stelna igen när det svalnar.
                  Menar du att det finns någon speciell sort för just spöringar?
                  Man lär sig något nytt hela tiden.
                  Bb

Kommentera

• Det är en spray för folk som är för lata för att skrapa rutan på bilen.
                    Fungerar enligt uppgift hyfsat till det här.
                    Jag har inte provat själv,men det låter smidigt att bara duscha på!

Kommentera

• Ursprungligen postat av barabajare Visa inlägg
                      Hermann kul att du nämde bivax för det har jag på arbetet, använder det till att smörja aluminiumformar som vi häller polyester i som skall härda Vaxet är/ser ut som en seg kaka vilket gör att det måste hettas upp innan användning. Vaxet blir då flytande för att sedan stelna igen när det svalnar.
                      Menar du att det finns någon speciell sort för just spöringar?
                      Bilvax, inte bivax. Sådant där man använder när man handvaxar en bil, som man smörjer in och sedan efterpolerar så att det blir kvar bara en hård, blank och fet yta som skyddar lacken mot att smuts fastnar och att vatten tränger in i lackens porer.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar