Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sandhamnsöringen nästa helg......vilka kommer?

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
      Sandhamnsöringen nästa helg......vilka kommer?

/S
      Team Silverbågen kommer....och idag tog kaptenen en tur för att tanka upp Sharken inför nästa helg....spöna var med när sträckan mellan Dyvik och Skärgårdsstad betades av

Inget kom upp men redan första spoten bjöd på öringkontakt.....inget stort men i a f en efterföljare som såg ut att ligga strax under måttet....

Känns bra att veta att nu är det igång igen....

/S

Kommentera

• Hejs! Har varit inne och läst i tråden emellanåt men aldrig försökt fånga silver, men tänkte ge mig på ett par försök nu i höst så om någon vill ha sällskap av en trevlig (och relativt grön på fiske i allmänhet) kille så hojta till eller skicka ett pm!

Kommentera

• Kommer infinna mig vid abborrberget(hammarbysjöstad) imorn vid soluppgång och sen utgå därifrån å jaga lite silver
          Är det någon mer som känner sig morgonpigg är det bara att hänga på!

Kommentera

• Förmiddagsfiske idag. National - Kastellholmen. Fick inget, kände inget, såg inget ...

Kommentera

• Sandhamnsöringen, nej.
              Brukar vara arrangören som fuskar sig till vinsten och tar hem alla priser. Där många kommer från hans sponsorer och släkt.
              Vi har varit med 2 gånger, men inte igen.
              Bra idé dock att använda startpengarna till utsättning av fisk. Varför inte ta 500 kr i startavgift och sätta ut fler öringar? Tror många skulle uppskatta det!

Men jaga öring ska vi göra i helgen!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kabolero Visa inlägg
                Förmiddagsfiske idag. National - Kastellholmen. Fick inget, kände inget, såg inget ...
                Samma här. Fiskade på yttersidan av Djurgården. Några nyfikna abborrar som nafsade på dragen. That's it. Kanske för tidigt fortfarande.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Hoover Visa inlägg
                  Samma här. Fiskade på yttersidan av Djurgården. Några nyfikna abborrar som nafsade på dragen. That's it. Kanske för tidigt fortfarande.
                  Det är fortfarande ganska varmt i vattnet. Å andra sidan är det ju svårt att undvika bom även under ideala förhållanden, åtminstone för mig ...

Kommentera

• jag ska fiska på södertälje slussen imorgon ,skriver här om jag får nåt...

Kommentera

• Silvret blev till slem ....

Igår var det Sandhamnsöringen .....40 lag kom till start....soligt väder och lätta vindar.

För egen del innebar det fiske i helt nya vatten.....hemläxan var dock gjord .....sjökort och satellitbilder hade studerats.....gamla silverrävar hade tankats på tips.....en vinnande gameplan var utarbetad.......men vad hjälpte det!!! BOM BOM!!!

Nåja vi var i gott sällskap .....totalt kom det upp 13 godkända fiskar (52 cm)...fördelade på 9 lag...så det var fler än vi som blev utan.....

Tydligen skulle vi sökt oss ännu längre ut....för det var där de flesta fiskarna drogs...hmm...förutom denna lärdom drogs en del andra mer materialspecifika lärdomar.....tafs iform av slaglina går fetbort i fortsättningen....trots FG knots....hatar ljudet i spöringarna....vidare att haspel fungerade precis lika illa som multi. Trots att +95% av alla deltagare verkade köra haspel......

Efter en god middag och en ännu godare natts sömn var batterierna laddade (både Henke o jag var nog glada att vi avstod att ryckas med i Groggbuffen som Sandhamns Cowboys et al hade dukat upp kvällen innan)....för att kunna fiska oss hemåt.....tanken var att köra Djurö/Skarpö....vidare till Grinda....och sedan upp längs Ljusterö för att sedan avsluta med tankning och fiske i hemmavattnen i Furan innan turen avslutades hemma i Skärgårdsstad

..vädret var betydligt mera gråmulet idag vilket kändes lovande ur fiskesynpunkt....vilket såg ut att besannas redan på dagens första kast vid första stoppet......FAST FISK!!! Ropade jag.....Henke garvade.....just typiskt inte ett nyp, inte en följare under gårdagen (sånär som på två tobis som jagade min flyende Vicke....) så smäller det på i första kastet!!! Säger Henke...och gör sig klar för håvning.....av silvret.....som när det visade sig blev till Slem....gurka....Ridå!!

Vi nötte därefter både Skarpö och Grinda utan mer spödarr. När vi brände upp längs Ljusterölandet i Östra Saxarfjärden sa jag till Henke att det kändes skönt att återigen börja närma sig gamla vana jaktmarker....

Vi började med att stanna till vid Schillings Bakficka.....platsen där kompisen dragit sin 5+ PB-öring....dock utan känning...... På nåt sätt var ändå förväntningarna höga när jag kollade på Henke och undrade om vi skulle testa vassen där vi båda drog ett gäng förra hösten ....självklart!!!

2 kast.....och DÄR SATT DEN!!!!! Tunga knyckar i spöt......Adrenalinpåslag.....Äntligen skulle säsongsnollan vara spräckt hann jag tänka innan silvret visade sig......och blev till SLEM....gurka...ridå!!!

Vi körde vidare till nästa favvospot där vi också hade grymt fiske förra säsongen.....nötte på men utan resultat.......ända till jag sa att nu tar vi varsitt sista kast innan vi drar och tankar.....och DÅ.....tredje gången gillt SMALL SILVRET ÄNTLIGEN PÅ!!!!! Denna gång var det ingen tvekan.....fisken som vältrade sig i ytan var blank och fin......och kunde efter en liten motorkalabalik landas, krokas av och returneras......

Ingen jätte.....men vild, vacker och med skaplig Fultonfaktor.....YES!!! High Five på den...

Tackar Henke för två härliga dagars silverjakt och ser fram emot nästa tur.....

/S
                      Senast ändrad av Silverbågen; 2014-10-12, 20:47.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 826 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      439 visningar
                      0 gillar