Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ha ha, bästa beskrivningen jag hört, det är precis som du skriver med havsöring, ett gift, när man fått ruset en gång så är det kört. Bägge grabbarna är nog svårt beroende redan, men av den bästa lasten man kan ha.
    Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
    Så ung och redan fått sin jungfrusil av silver. Bådar gott om intresset för fisket håller i sig. Må han få ett gott långt fiskeliv!

Kommentera

• Ursprungligen postat av woffe70 Visa inlägg
      I lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.
      [ATTACH=CONFIG]67081[/ATTACH]
      Gött att höra om rapporter från trakterna kring sommarstugan......

Har gjort en del försök längs kusten i Tvären och utåt Stendörren utan framgångar....men nu skall jag ner ett par dagar till sommarstugan under påsklovet och denna rapport sporrar en att kanske göra ett nytt försök vid kusten....

Hälsa och gratta grabbarna till fina fiskar...

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av woffe70 Visa inlägg
        I lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.
        [ATTACH=CONFIG]67081[/ATTACH]

Vad roligt för grabben, grattis!! Själv har man fiskat i ca 30år utan att se en öring... men jag fiskar ju mest gädda

Kommentera

• 1 upp idag i södra. 2 kilos som jag släppte tillbaka. Högg kl 16 vid en udde utanför en grund vik. Tog en svart/silver /röd ludde-look-a-like :-)

Kommentera

• Ett After Work-bompass vid Sennebyhaken (Väddö) i underbar kvällssol. När jag kom dit mötte jag en annan gubbe som påstod att han stått där i fem timmar utan att känna ett liv...

Kommentera

• 60 cm öring odlad tog den på djurö från land
              Click image for larger version

Name:	DSC_4213.jpg
Views:	1
Size:	1,22 MB
ID:	1773233

Kommentera

• Tappade en som högg på The pig i blåsilver. Hade bara jerkspöt med när jag såg öringen stå och trycka.. Blev ganska paff att den ens högg kan jag lova :-)
                Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
                sigpic
                Skitfiske!

Kommentera

• Igår blev det heldag i Sharken med Hasse69 och Pontus_82 (rena sifferrallyt) upp och ner i Furusundsleden.....silverjakt i solskenet!!!!

Vi var inte ensamma om att vara ute i samma syfte....körde bl.a lagtempo med Johan Broman som verkade vara ute på Guidening.... Stötte på vadande flugfiskare i vadarbyxor, T-shirt och Leech-brillor som mös i solskenet .....och laid back sikmetare som ankrat upp i värsta silvermeckat och piplade bira i väntan mellan huggen på sina bottenmetes tackel...

Hur gick det för oss då......jodå vi nötte på alla de platser som under vintern och den tidiga våren har levererat hugg och kontakter...dock utan att lyckas landa någon öring....

Helt kontaktlösa blev vi inte......både Pontus och jag hade efterföljare ....och Hasse lyckades kroka en bättre fisk.....lite dramatiskt blev det när Hasse samtidigt som fisken klev på lyckades trassla in ett snöre från flytvästen i sin haspelrulle.....tog en stund att reda ut.....men när slaklinan vevats in satt fisken otroligt nog kvar.......jag förberedde håven.......fisken körde nere vid botten ....och spöt stod som en sprättbåge med tunga knyckar.....plötsligt går luften ur oss när den svart/lila/silver Vicken med rastafaripimpad krok kommer flygande som ett skott ur djupet......så kan det gå.....men en kontakt är alltid en kontakt....

Förutsättningarna den gångna veckan med sol från en klarblå, stigande vattentemp 4,5 -> 6,5 grader i leden, vindar från norr vridande mot sydost har kanske inte varit de allra bästa......detta parat med siktade strömmingsstim på lodet gör också att man börjar fundera på om fiskarna nu drar sig ut från de närmaste strandregionerna....och därmed blir svårare att komma i kontakt med mitt på dagen.....vem vet....kanske bara spekulationer från min sida.....

Men skam den som ger sig.....vägrar att tro att säsongen är över....

/S
                  [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
                  [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Gav mig ut på silverjakt i förrgår kväll. Nästan vindstilla och såg en del öring som jagade i ytan men dessvärre inte så mycket som ett pet i grejerna...
                    Fiskerapport på http://teamconkeso.blogspot.se
                    sigpic
                    Skitfiske!

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1398778307.023116.jpg
Views:	1
Size:	386,7 KB
ID:	1773316

Blev en igår på 62cm 2,37

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 818 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      438 visningar
                      0 gillar