Ursprungligen postat av woffe70
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Nu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.
Kommentera
-
Var ute igår och värmde upp inför helgens Grinda Open.......bom blev det....tappade ett litet sprall i en södervänd vik........såg öringen jaga ifatt den svart/lila/silver Vicken......hugga.....sprattla till och sedan gå loss och pila iväg tillbaka till friheten...
Nu skall kitten packas ihop för att efter lunch dra iväg till Grinda.....hoppas få se några av er i Fishermans Bar ikväll....
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-04-11, 08:52.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggNu behöver jag platstips för båtfiske efter silver runt Sollenkroka. Är ledig nästa vecka och tänkte dra ut för att främst fiska gädda men skulle gäddfisket gå segt tänkte jag ta en eller två dagar till att jaga silver. Kommer utgå från Sollenkroka med en mindre och ganska långsam båt så kan väl säga en radie på 3 till max 5km om det är en riktig hotspot. Skarpö har jag hört en del om men det känns lite långt med den båt jag har tillgång till och även svårt att hitta bra ställen när man aldrig fiskat på platsen förut. Blåser det dessutom upp på fjärden vill man nog sitta i en större båt, båten är en gammal Ockelbo kring 5m med en 10 eller 15hk utombordare och gör väl runt 10-12knop om det inte blåser för mycket.
Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....
Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....
/S
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inläggOnt om platser utmärkta på kartan i det området....Skarpö är nog bästa tipset.....men blåser det på Kanholmsfjärden kan det bli besvärligt.......tog en tur med båt dit från Galtholmen i höstas....då låg Kanan blank som en spegel....men det hör nog till ovanligheterna
Runt Galtholmen finns en del platser som jag har svårt att se inte skulle kunna hålla öring emellanåt.....har hört att det tagits fisk där men inte gjort det själv....
Bästa tipset är nog annars Eniro och kolla sjökort/satellitbilder.....
/S
Kommentera
-
Den här gången var det jag som fick drilla, brukar säga att havsöring fiskar man tillsammans, annat är det när vi fiskar gädda då är det tävling;-)Lillkillen har bäst pb i familjen vad det gäller HÖ, så det är inge synd om honom, han var lika glad som jag för att vi lyckades få en.Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg"Vi"? Det var alltså grabben som tog den?Senast ändrad av woffe70; 2014-04-11, 13:11.
Kommentera
-
Hemma efter att ha avslutat dagens Grinda Open.......
Grym start på dagen.....vi hade taktiken klar och brände raka vägen till ett av favoritspotsen....i tredje kastet krokar Harlequine.....dagens första öring.....YES! Direkt till ledningen!!! 61cm (visade sig senare vara 62 cm) Vild & Vacker hanne!
Kändes kanon och vi var helt övertygade att efter en sådan start skulle det bli mer fisk.....men, men trots idogt nötande blev det ingen mer upp.....Henke var närmast med ett par hugg som hade kunnat ge segern.....men hur som helst så slutade det med en 4:e plats.....en cm från pallen....
Segrarfisken var en skaplig bit på över 80 cm och ca 4,8 kg om jag inte minns fel (resultatredovisning hittar ni på Sportfiskebodens hemsida)..
Totalt kom 25 båtar till start och Sportfiskeboden och Sundbybergs Sportfiske stod för arrangemanget där alla startavgifter går till öringutsättning i skärgården....
Team Silverbågen gratulerar vinnarteamet Poorboyz, och inte minst födelsedagsfirande Thomas Carlsson som tog vinnarfisken därmed kammade hem en Ambassadeur 5000 CDL Beer Edition..... skaplig födelsedags present
Henke gick inte heller lottlös utan fick med sig hem en ny öringpåk som tack för den landade öringen...
/SSenast ändrad av Silverbågen; 2014-04-12, 21:29.
Kommentera
-
I lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av woffe70 Visa inläggI lördags fick minsta killen sin första öring 2kg prick och 60cm:-) brukar vanligtvis släppa alla vilda öringar, men när det var hans första fick den följa med hem för rökning till påskbordet. Vi startade från Nynäs slott och åkte bara runt hörnet mot Studsvik och på första driften så nöp det i på en hemmagjord apelsinvariant. Han tappade en liten sprall på eftermiddagen också och fick 10 gäddor. Jag fick en gädda på hela dagen, men det spelar ingen som helst roll när det gick så bra för Marcus.
[ATTACH=CONFIG]67081[/ATTACH]
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 757 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Nextline