Ursprungligen postat av Barabajare
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Havsöringsrapporter i Stockholm
Collapse
X
-
Ännu ett bompass dock första gången jag försöker i skärgården och måste säga att detta är något helt annat
Total sinnesro att fiska i skärgården, så himla vackert och najs
Fiskade vid Ingarö närmare bestämt vid Björviks brygga, nötte frekvent i cirka 3 timmar mellan bryggan och säg 100 meter till höger. Inge fisk men det var iallafall riktigt skönt!
Ska snart ut igen och prova lyckan dock ska jag ha riktig utrustning nästa gång, misstänker att ett 11 fots 40-100gram med en ambassadeur 7000 0.50 nylon inte är optimalt Med en vicke 20 gram! :P
Såg även några fiskebröder, en flugfiskade med flytring, såg verkligen fantastiskt ut! Är det någon här kanske?Eat fish and maybe sleep - Simpelt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av KN Visa inläggBompass idag Mörkö. Men helt plötsligt högg det på en svart/vit Vicke och jag hade den ca 10-15 meter men den släppte, förmodligen då krokarna har blivit rätt slöa. Tack kustbevakningen för vågorna när ni bogserade ngt förbi udden.
/S
Kommentera
-
Tja! Var ute på Muskö i söndags, en underbar solig, kall och blåsig dag. Började fisket till vänster om Bruketv. Närmast militärområdet och avslutade ganska så långt åt högra sidan om vändplanen. Fiskade av ganska så mycket vatten på en lång sträcka utan ett endaste livstecken under drygt 5 timmars kastande. Har iof inga förhoppningar alls innan jag beger mig ut på hö-jakt, såsom jag har inför gäddpass då gäddan skall upp! Är grön på hö. Fick för mig att en vik inne på det förbjudna omr. Var hett, därmed ej sagt att jag var där, 5 min senare hör jag en snabb båt komma runt hörnet, kör förbi onödigt nära stranden och spänner pilotbrillorna i mig. Det var försvarsmakten det. Dom har jag respekt för. Under dagen såg jag endast 2 andra fiskare på land och 1 båt, och undrar i min nyfikenhet ifall någon nöp en firre den dagen. Bom för mig som sagt. Mvh
Kommentera
-
Tjääna
Igår var vi ute och jagade silver på Torö och Muskö.Tyvärr blev det ingen upp, men dagen vart spännande ändå. På det ena stället såg vi hur flera öringar vakade/jagade en bit från stranden. Vi testade allt, fluga, räka samt spin. Endast en följare på spin och några napp på räka. Efter någon timme så dyker ett stort stim på ca 30-40 öringar upp framför näsan på oss. Storlek mellan sprall och 4-5 kg. Varför tog dom inte? Min teori är kristallklart vatten, ingen vind och sol. Vårt bedrägeri avslöjades direkt och skoningslöst. Otroligt häftigt att se fiskarna sakta glida omkring. Otroligt frustrerande att ingen tog.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Så kom äntligen helgen, vädret bra men kanske inte optimalt. Träffade i lördagseftermiddag två trevliga fiskare på stranden (har varit ensam i 4 månader) som körde bombarda och fluga med klass 8 spön. Jag kunde bara köra en snabbis då jag skulle på middag kl. 18 så jag åkte vid 17. Idag träffade jag den ena igen och han berättade att strax efter jag åkt klippte han en över måttet. Han berättade även att precis innan jag kom idag så var en till vildsint över måttet landad. Jag nötte på med mina vicke och helt plötsligt känner jag nån som knackar lite på draget, väntade Li med mothugg och kände igen efter vevstoppet och så satt hen. Hög spöföring och spänd lina med förra helgens tapp i tankarna vevades det inåt, lite olikt HÖ men några plask och vit mage ökade ändå pulsen. Hann kolla bort mot nya fiskekamraten som stod ute med vadare och flugspöt 50 meter bort och han gjorde "tummen upp". Lite mörk, tänk jag innan jag såg att det var en förbannad slemgurka som sugit i sig min svart/vita Vicke med slöa krokar.
Jaja, "skam den som ger sig" och "på dom igen" osv.
Kommentera
-
Halloj!
Första Båtturen för året idag.
Efter en timmes fiske så hade jag pill på ett vevstopp, vevstopp igen & pill, vevstopp igen & pill, vevstopp igen & Smack så satt den. En superblanking i fin kondition som kämpade som en björn trots sina blygsamma 2,5 kilo
Fisken tog på ett blåsilvrigt noname i Nynäshamns skärgård.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 669 visningar
0 gillar