Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Jag hoppas du förstod att jag retades lite!
    Nästa gång väger den tre kilo med lite tur eller så! lycka till och var envis, skygga inte för mörker/skitväder!
    Jag har fiskat rätt mycket de 3 senaste månaderna i mörker runt Strömmen, aldrig lyckats kroka en HÖ och ännu mindre en Lax. Har nå tips på betesfärger vid mörker samt djup/platser som funkar bra?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Gös_Hasse Visa inlägg
      Jag kom dit kl runt kl 17, började fiska från Cafe Opera sidan och då stod det 2 pers och fiskade vid medeltidsmuseet. Innan jag hann runt hade de försvunnit, var en av dem du?

Fiskade fram till 20.30 men ingen fisk upp
      Ok. Blev ett kort pass för mig för jag var tvungen att dra strax efter 17, inget för mig heller. Var säkert dig jag såg vid Cafe Opera då.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
        Ok. Blev ett kort pass för mig för jag var tvungen att dra strax efter 17, inget för mig heller. Var säkert dig jag såg vid Cafe Opera då.
        Misstänkte det, vi får styra ihop nåt vid ett annat tillfälle

Kommentera

Jag har fiskat rätt mycket de 3 senaste månaderna i mörker runt Strömmen, aldrig lyckats kroka en HÖ och ännu mindre en Lax. Har nå tips på betesfärger vid mörker samt djup/platser som funkar bra?
          Testa svart.
          Syns bra nerifrån det mörka vattnet om man tittar uppåt.
          Skitfiske!
          Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

• Silverbågen & Lausvik @ Umegurras favoritspot:

"...jag tror...jag tror...jag tror...jag tror...BOM!!!.....det var väl det jag trodde..."

/S
            [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
            [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Jag ska förmodligen göra som föregående talare, men vem vet. Hemma i tv soffan får jag ju ingen fisk. Ska till Torö för första gången. Någon som varit där nyligen? Hört det ska vara bra där stundtals.

Kommentera

Ok, tips Barnens hus på Djurgården, följ vägen neröver mot sjön, ha med räkor gå ut på bryggan till ände, då ska du ha Djurgårdsbrunnskanalen på höger sida (kanotuthyrningen) när du är ute på bryggan, skicka ut räkan och vänta...
                Fler tips Djurgårdsbrunnskanalen hela sträckan, Dalarö kanal, samt troligen men inte säkert Strömma kanal på ställen där det drar.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Ok, tips Barnens hus på Djurgården, följ vägen neröver mot sjön, ha med räkor gå ut på bryggan till ände, då ska du ha Djurgårdsbrunnskanalen på höger sida (kanotuthyrningen) när du är ute på bryggan, skicka ut räkan och vänta...
                  Fler tips Djurgårdsbrunnskanalen hela sträckan, Dalarö kanal, samt troligen men inte säkert Strömma kanal på ställen där det drar.
                  Grymt! Har varit sugen att testa Djurgårdsbrunnskanalen ett tag. Låter som det får bli en tur i helgen om inget skiter sig.

Kommentera

• Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Grattis, grattis, grattis! Men... Är det bara jag som tycker att det är aningen nedslående att ett sprall verkar vara den största händelsen på länge inom havsöringfisket i stockholmsområdet? Inte för att jag vill förringa Magnus upplevelse eller ta ifrån honom glädjen men nog skulle man gärna se litet bilder på kustfångade, blanka, femkilos med fettfena?
                    Nja vafan... har en bild på en 6.12 kilos öring, kastfångad i området runt Mysingen, tagen runt ca senhösten 2013 men vete fan hur jag får den ur telefonen till forumet dessvärre, inte jag själv på något vis.... yngre grabbar de är bara inspirerade av erfarenheten!
                    Haha riktigt bra!!!
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Nån som tänkt jaga efter det blanka i helgen? Är sugen som fan på att komma ut, om nån vill ha sällskap så hojta till

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar