Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Idag blev det årets andra tur efter silvret med flugspöt i sällskap med Silverbågen. I korta drag så kan jag bara säga så här. BBRRRRRRRR...ISKALLT. Det frös i spöringar, det var snorkallt att vada och inte en tillstymmelse till silver i vattnet. Bara bita ihop och samla nya krafter.

Kommentera

• Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
      Idag blev det årets andra tur efter silvret med flugspöt i sällskap med Silverbågen. I korta drag så kan jag bara säga så här. BBRRRRRRRR...ISKALLT. Det frös i spöringar, det var snorkallt att vada och inte en tillstymmelse till silver i vattnet. Bara bita ihop och samla nya krafter.
      Ska jag vara riktigt ärlig så hade jag inte så förfärligt mycket på jobbet idag men...

Kommentera

• Tackar Harlequine för dagens tur.....bom som sagt men en fin dag vid havet....-6....is i spöringarna......hardcore silverjakt....

Riktigt kul att se att H:s energi när han...trots bister kyla....kämpade på att få till tekniken....något som också såg ut att ta sig som det ska.....förr eller senare så kommer även drillningstekniken att sättas på prov även om öringarna just nu verkar vara köldstela och lysa med sin frånvaro ....keep up the good work m8!

/S
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• En liten fråga ang Bombardafisket.

Bör man använda någon typ av ögleknut (Duncan el Rapala), eller är det överflödigt?

Tack för ordet
          Senast ändrad av Grand brochet; 2014-01-15, 12:24.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kabolero Visa inlägg
            En liten fråga ang Bombardafisket.

Bör man använda någon typ av ögleknut (Duncan el Rapala), eller är det överflödigt?

Tack för ordet
            Inte nödvändigt men en ögleknut ger lite bättre rörlighet hos flugan...har själv kört med perfection loop....men i fortsättningen kommer jag köra med ett sk snaplock från Mustad:

Ger smidigare flugbyten...inte minst nu vintertid

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg
              Inte nödvändigt men en ögleknut ger lite bättre rörlighet hos flugan...har själv kört med perfection loop....men i fortsättningen kommer jag köra med ett sk snaplock från Mustad:

Ger smidigare flugbyten...inte minst nu vintertid

/S
              Snappers verkar smidigt, måste provas. Tack för tipset.

Snart kanske du kan börja ta provision på denna produkt också ;-)

Kommentera

• BFT har ett bra alternativ till de där snaplocksen också! Riktigt smidiga, brukar använda dom till mitt jiggfiske efter borre.

Edit: Glömde att skriva att jag fiskade inne i stan idag, kallt och riktigt snöigt på slutet. Ingen fisk i sikte. Imorgon blir det torö =)
                Senast ändrad av ResLodrek; 2014-01-16, 17:30.

Kommentera

• Aaaaaaaahhhhhh.............!!!
                  Vilken härlig dag.
                  Efter alla fiskepass utan någon öring var det äntligen min tur!
                  Hade knappt fått ut grejerna innan det small, flötmete med räka var dagens.
                  Superfin odlad fisk som var 60cm lång och vägde 2,02kg.
                  Click image for larger version

Name:	IMAG0770.jpg
Views:	1
Size:	406,9 KB
ID:	1771555
                  Vilken lycka!

Efter den fisken var det tyvärr tomt i lokalen, men vad gör det..

Mvh

Kommentera

• Tjääna

Fan va roligt Erik, på räka dessutom. Det är bara att lyfta på hatten. Vill höra mer, var det mycket fisk i farten, testade du drag eller slet du många timmar innan den högg. Fick du frossa,dog du. Frös du ihjäl.

Igår var jag och Silverbenet ute på Torö och körde hela dagen. Det är första passet som har varit helt tomt på fisk, för min del. Inte ett vak, inte en stöt, inte ett liv på hela dagen. Men som vanligt så var det hur spännande som helst. Testade även min nya Stella, hade laddat den med 0,25 nylon, allt gick enligt plan. Nu får vi se hur vädret artar sig. Står nog över i helgen och hoppas att prognosen stämmer som säger att det blir mildare nästa helg.
                    På dom igen
                    Bb

Kommentera

• Ursprungligen postat av Barabajare Visa inlägg
                      Tjääna

Fan va roligt Erik, på räka dessutom. Det är bara att lyfta på hatten. Vill höra mer, var det mycket fisk i farten, testade du drag eller slet du många timmar innan den högg. Fick du frossa,dog du. Frös du ihjäl.

Igår var jag och Silverbenet ute på Torö och körde hela dagen. Det är första passet som har varit helt tomt på fisk, för min del. Inte ett vak, inte en stöt, inte ett liv på hela dagen. Men som vanligt så var det hur spännande som helst. Testade även min nya Stella, hade laddat den med 0,25 nylon, allt gick enligt plan. Nu får vi se hur vädret artar sig. Står nog över i helgen och hoppas att prognosen stämmer som säger att det blir mildare nästa helg.
                      På dom igen
                      Bb
                      Haha!
                      Av olika anledningar kunde vi inte åka iväg för än klockan 10, och vi hade nog inte våra räkor i vattnet förän klockan halv tolv. Sen tog det väl inte mer än 10 min innan flötet försvann, och det är ju helt otroligt hur bra jag och dåligt man kan må samtidigt, tankarna cirkulerade kring hurvida min enkelkrok skulle palla samtidigt som jag ser hur fredrik har trasslat in sig i min lina.. Suck! Men det löste sig fort som tur var och jag kände att fisken satt på bra. Ett litet hopp fick jag också innan jag tog in den. Efteråt sjönk jag ihop och grillade en korv och dog.
                      Kallt var det men jag frös faktiskt ingenting.
                      Förutom den landade fisken så försvann kompisens räka en gång. Annars var det faktiskt helt dött. Testade att fiska lite med dobb och någon slags gulp också.
                      Nää fan vad kul det var att fiska idag. Hoppas på att komma ut någon dag i nästa vecka också.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar