Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av MikaelH Visa inlägg
    På den tiden jag fiskade HÖ som mest så lyssnade jag såklart på min kamrat som var mer erfaren...

Det var nog No No att använda tafs
    Ett starkt beteslås var viktigt
    Gärna dubbla ringar mellan betet och 3-kroken
    Någon form av garn eller slang med stark färg på kroken som huggpunkt
    Mothugg och drillning med spöt i horisontalläge för att HÖ ej skulle hoppa i onödan och skaka av sig betet

Detta följdes noggrant såklart och visst fick man en del HÖ

Vad säger ni om det då?
    Jag skulle säga att det sista rådet är det viktigaste....ett starkt beteslås är inte heller fel...

De andra skadar inte men är inte lika nödvändiga skulle jag säga...

/S
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• Där ser man

Kommentera

• Troligtvis kommer jag köra ett kort pass inne i stan imorgon. Går det åt h-lvete så har det aldrig ägt rum. Annars kommer iaf nån rapport.

Kommentera

• Tuf linesuper cast funkar bra när det är minusgrader ute, är belagd men nåt material på ytan så den känns som nylon.
          Och suger inget vatten alls. Finns på Happy angler men bara i gult, jag köpte min gröna i England på http://www.fly-fishing-tackle.co.uk/...line_shop.html.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte222 Visa inlägg
            Tuf linesuper cast funkar bra när det är minusgrader ute, är belagd men nåt material på ytan så den känns som nylon.
            Och suger inget vatten alls. Finns på Happy angler men bara i gult, jag köpte min gröna i England på http://www.fly-fishing-tackle.co.uk/...line_shop.html.
            Tack för tipset. Måste provas....

/S

Kommentera

• Ursprungligen postat av MikaelH Visa inlägg
              På den tiden jag fiskade HÖ som mest så lyssnade jag såklart på min kamrat som var mer erfaren...

Det var nog No No att använda tafs
              Ett starkt beteslås var viktigt
              Gärna dubbla ringar mellan betet och 3-kroken
              Någon form av garn eller slang med stark färg på kroken som huggpunkt
              Mothugg och drillning med spöt i horisontalläge för att HÖ ej skulle hoppa i onödan och skaka av sig betet

Detta följdes noggrant såklart och visst fick man en del HÖ

Vad säger ni om det då?
              Du har fått svar på dina frågor tidigare. Jag brukar använda en FC tafs och jag gör så här:

- Trippellekande Super Rolling st 10
              - FC tafs 0.40 mm, 50 cm
              - Beteslås ( ganska stark men inte så stor, den ska inte synas för mkt)

Det var tafsen det. Sen kommer betet och då "pimpar" jag det på det här sättet:

- Lekande st 10
              - Fjäderring st 10
              - Bete
              - 2 Fjäderringar
              - Krok

Sen brukar jag "pimpa" kroken med lite kaninhår/isbjörnshår som kan fungera som huggpunkt och jag vet inte om det gör någon skillnad, men doftmedel fastar bättre på den iaf. Men som sagt, jag vet inte om det ska vara absolut nödvändigt att göra som jag gör.

//T
              Senast ändrad av tonyex; 2014-01-11, 15:30.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Matte222 Visa inlägg
                Tuf linesuper cast funkar bra när det är minusgrader ute, är belagd men nåt material på ytan så den känns som nylon.
                Skulle vilja tillägga att det där är en väldigt trevlig lina till haspel i allmänhet. Måttligt pris också.

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                  Du har fått svar på dina frågor tidigare. Jag brukar använda en FC tafs och jag gör så här:

- Trippellekande Super Rolling st 10
                  - FC tafs 0.40 mm, 50 cm
                  - Beteslås ( ganska stark men inte så stor, den ska inte synas för mkt)

Det var tafsen det. Sen kommer betet och då pimplar jag det på det här sättet:

- Lekande st 10
                  - Fjäderring st 10
                  - Bete
                  - 2 Fjäderringar
                  - Krok

Sen brukar jag "pimpa" kroken med lite kaninhår/isbjörnshår som kan fungera som huggpunkt och jag vet inte om det gör någon skillnad, men doftmedel fastar bättre på den iaf. Men som sagt, jag vet inte om det ska vara absolut nödvändigt att göra som jag gör.

//T
                  Ja vet inte hur det jag skrev hamna just i denna tråd, var ämnat för den andra tråden om HÖ. Där det pratades om tafsar och annat.
                  Får skylla på den mänskliga faktorn helt enkelt sorry att det blev lite offtopic en moderator får gärna flytta detta dit.
                  Dock är jag tacksam för svaren jag fått trots allt

Kommentera

• För att återgå till rapporteringen så kan jag rapportera ett bompass från Kapellskär. Blankt och klart vatten. Inte ett liv. Ändå ett tillfredsställande pass i sällskap med äldsta grabben (som hade med sig några havsöringdrag och en Vicke i försenad julklapp till faderskapet). Såg en annan fiskare (utvadad i viken innanför småbåtshamnen) men kan inte avgöra om han hade större framgång.

F*n vad trångt det börjar bli nu när tonyex och barjabarja outat alla hot spots...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Vert Visa inlägg
                      Troligtvis kommer jag köra ett kort pass inne i stan imorgon. Går det åt h-lvete så har det aldrig ägt rum. Annars kommer iaf nån rapport.
                      Tjääna
                      Det ska alltid komma en rapport, annars blir det rapport!!
                      Polisen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar