Havsöringsrapporter i Stockholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringsrapporter i Stockholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Utan offer, ingen seger Visa inlägg
    Skall tillägga att jag nu har införskaffat mig lite prylar för havsöringsfisket, har blivit torsk.
    Hö hö hö :-)

Kommentera

• Årets första bomtur idag i närheten av Södertälje. Var ute med Jeke ca 2 timmar. Det var skönt o få frisk luft efter gårdagens firande. Nu ska det bli fortsatt mildväder tills nästa helg, såg jag på yr.no. Skönt jag är ledig tills den 7.e så jag kan åka ett par ggr till ut o göra några försök o få H-ö.
      God fortsättning på er och skitfiske 2014.

Kommentera

• Tjääna
        2014 börjar med en bomtur. Som vanligt var det fisk i farten.Tappade,följare och vak, men ingen som fick syna landbacken.Provade lite allt möjligt men det var en mörk "jymdgrävling" som fick öringarna att bita. Om allt går enligt plan så blir det mera jakt på fredag och lördag.
        Fy fan va nöjd jag är med min Stella, har ännu inte haft en tillstymmelse till trassel. Har beställt en till, kan vara bra att ha en som är laddad med 0,25 nylon när kylan slår till.
        På dom igen.
        Bb
        [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
        [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

• vad fick du pröjsa för din Stella?
          >> Sportfiskekanalen på Vimeo <<

Kommentera

• Ursprungligen postat av SWE Visa inlägg
            vad fick du pröjsa för din Stella?
            Tjääna
            Jag beställde en till 3000 från, http://www.fiskegrej.dk/Varedetaljer...mano-stella-fe.
            Med frakt blev det 4222 svenska kronor. Kan tyckas dyrt men jag tycker den är så bra. Jag kommer att köpa en 1000 och en 4000 va det lider, fan vet om det inte blir en 2500 oxå.
            Jag har valt 3000 till öringfisket eftersom den har högre utväxling än 2500. 6 istället för 5. Sen går det på lite mer lina.
            På dom igen
            m v h
            Bb
            Senast ändrad av Barabajare; 2014-01-05, 15:05.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Utan offer, ingen seger Visa inlägg
              Hejsan alla besatta!

Brukar kika in i denna tråd titt som tätt. Utan att jag själv är någon hö-fiskare har jag tyckt att era rapporter är intressanta och att samtalsklimatet är litet mer vuxet. Hemlighetsmakeriet till trots. Tänker ju inte tala om var jag fick min nu senast heller

Gick på semester strax innan julaftonen och fick för mig att nu skulle det ske. Letade fram det jag hade som lämpade sig för avsett fiske och ringde kollegan. Väl ute vid kusten, söder om Eken, möttes vi av regn och blåst och allmänt skitväder.

Fisken lös med sin frånvaro, men vad jag förstått så är det i sin ordning när det kommer till hö. Plötsligt rycker det dock till i spöt varvid jag lite osäkert undrar om jag står och dagdrömmer mig till fångst. Nej, adrenalinstinn konstaterar jag att fisk är krokad och väl uppe i ytan kan jag se att det ej är havsöring. I handen artbestämmer jag den till att vara en Torsk! Springer bort till kollegan som utbrister. "Nej, fick du en torsk".

Riktigt kul fångst som lös upp en annars så frussen själ.
              Är det någon som varit med om detta förut?

Vänliga hälsningar Åberg
              Hehe samma sak hände mig när jag började min jakt på hö för ett par år sedan. Jag trodde in i det sista att det var en havsöring, den var så stark. Tog på en blåsilver sandgrävling på en långgrund strand på Öland. Var det i Stockholm din slog på så kan du ju alltid glädja dig åt att det är än mer ovanligt än att fånga en havsöring....

Kommentera

• Ja, det var på Muskö, några meters djup var det iallafall när den nöp ganska så friskt trots blyg vikt. Torsk i Östersjön har för mig blivit exotisk efter farsans fiskeberättelser från Gotland om hur det pilkades upp fina torskar kontra det senare bortfallet. Väldigt kul extrafångst.

Kommentera

• Nothing is forever!

Precis som Old Firehand brukar säga......Nothing is forever.....så till slut kom den.....första bomturen i Sharken sedan början av december.....och som det inte var nog så var det med sorg i hjärtat jag tvingades skiljas från en kär gammal vän...

Den vältuggade svart/lila/silver-färgade Vicken som stått för alla, sånär som på en, fångster under december, seglade plötsligt och oväntat iväg till en sista vila på havets botten ...när wolframtafsen den var fäst i brast i ett kast....R.I.P My M8!

Tung start på nya året....men en fin dag på sjön trots allt.....och på söndag är det på't igen....

/S
                  Senast ändrad av Silverbågen; 2014-01-06, 16:28.

Kommentera

• Var idag en sväng förbi Junibacken och Medeltidsmuseet området och kastade lite men det ända jag lyckades plocka var ett par nors som krokats i kroppen.

Kommentera

• Tjääna
                      Torö idag.
                      Börjar bli lite less, dom vill inte riktigt. Hade flera kontakter, såg flera vak men ingen som ville fastna ordentligt på våra grejor. Vi tröttnade tillslut och böt ställe. Och se där, en liten sprall behagade fastna på Niklas drag.
                      Imorgon blir det en ny tur. Fortsätter det på samma sätt så blir det ett längre uppehåll med fisket, ända till nästa Lördag eller tills det blir någon ändring på väderleken.
                      På dom igen
                      Bb
                      Senast ändrad av Barabajare; 2014-01-05, 15:06.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
                      2 286 svar
                      385 757 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av Mr. Bäckröding, 2024-04-21, 07:07
                      9 svar
                      425 visningar
                      0 gillar