hej, vi ska testa att angla efter gädda i drevviken i haninge och behöver alla tips, vad gillar gäddan samt abborren (om vi ska pimpla), var ska man söka gäddorna i drevviken och hotspots? alla tips och trix är välkommna
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Drevviken, Tips?
Collapse
X
-
Runt öar och grund...tipshttp://www.natur.huddinge.se/sjoar/sjoar.htm
Sjökort är alltid bra och ha
Mvh Tikkanen
-
Jag ska upp till Sköndal om en vecka och hälsa på syrran som bor där, hade varit trevligt att ismeta lite på plats när man ändå var där.
Hur är isen? Inga problem eller? Blir ju till att fiska i Sköndals fiskevatten, men hittar ingen info om fiskekort och regler? Vad gäller? Övriga tips och idéer mottages varmt!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team FWC Visa inläggFiskekort gäller i drevviken om det är det du syftar på?
Edit: det kan väl inte kosta 200:- för att fiska en dag på drevviken?!
Kommentera
-
Kommentera
-
Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inläggEdit: det kan väl inte kosta 200:- för att fiska en dag på drevviken?!
Eller så kör du på o hoppas på att du INTE träffar Plutten...[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
-
Är det förbjudet fiske på sköndals vatten eller är det tillåtet att fiska där med årskort på 200:-? Märkligt :s Annars får det väl bli vanliga sportfiskekortet för 50:- och försöka sitta utanför sköndals vatten. Är isen blank så att det kryllar av långfärdsskridskoåkare eller kan man vara lugn?
Annars får jag väl hävda att jag är en dum skåning
Kommentera
-
Ursprungligen postat av C4rlsson Visa inläggÄr det förbjudet fiske på sköndals vatten eller är det tillåtet att fiska där med årskort på 200:-? Märkligt :s Annars får det väl bli vanliga sportfiskekortet för 50:- och försöka sitta utanför sköndals vatten. Är isen blank så att det kryllar av långfärdsskridskoåkare eller kan man vara lugn?
Annars får jag väl hävda att jag är en dum skåning
Just nu är det bara nån cm snö på isarna så skridskoåkare är att räkna med. Förmodligen så kommer oxå det faktum att det hittills så långt på säsongen inte varit promenadläge för "den breda massan" göra sitt till, de vill oxå ut...
Jag räknar till helgen med invasion på de större sjöarna från 11 o framåt vid hyffsat väder. Beräkna ungefär ca 5 st "hur djup är isen?" per timme efter kl 11.
Träffar du Plutten är det inte att rekommendera att hävda "dum Skåning"-aspekten. Kan i värsta fall resultera att bli nedtryckt genom ett 110 hål...
(Stalltips; Köp Sportfiskekortets dagkort o kör på på Sportfiskarnas vatten.)Senast ändrad av KnudorFnugelfufen; 2011-01-26, 12:16.[FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
-Ta med skräpet hem.
-Var ödmjuk.
-Njut. Sluta hetsa o stressa.
-En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]
http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Havsöringsrapporter i Stockholmav BlinkerDet där teorier om vilken färg som funkar bäst är just ”teorier” som har inte mycket att...1 Foto
-
Kanal: Region Stockholm
2023-12-10, 20:45 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av patrika, 2011-10-19, 13:25
|
2 286 svar
385 677 visningar
0 gillar